Ενέργεια

Διασύνδεση Κρήτης – Αττικής: Εγκρίθηκε η ΑΕΠΟ για την υπογειοποίηση των καλωδίων στα χερσαία τμήματα

Διασύνδεση Κρήτης – Αττικής: Εγκρίθηκε η ΑΕΠΟ για την υπογειοποίηση των καλωδίων στα χερσαία τμήματα
To YΠΕΝ ενέκρινε την τροποποιημένη ΑΕΠΟ για την μεγάλη διασύνδεση - Ποιές είναι οι αλλαγές
Το ΥΠΕΝ επικυρώνει τα σχέδια του ΑΔΜΗΕ για υπογειοποίηση των καλωδίων σε όλα τα χερσαία τμήματα του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής. Ειδικότερα, χθες ο Γενικός Διευθυντής Περιβαλλοντικής Πολιτικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κώστας Δημόπουλος ενέκρινε την τροποποίηση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για τη μεγάλη ηλεκτρική διασύνδεση.

Η απόφαση είχε ληφθεί από τον Διαχειριστή ήδη από το 2020, όταν είχε καθυστερήσει η υπογραφή της αρχικής ΑΕΠΟ εξαιτίας τοπικών αντιδράσεων. Μάλιστα τότε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης σε συνάντηση που είχε με τον τότε υπουργό κ. Κωστή Χατζηδάκη είχε ζητήσει την υπογειοποίηση των καλωδίων προκειμένου να καμφθούν οι ισχυρές αντιδράσεις των τοπικών φορέων.
Είναι αξιοσημείωτο ότι είχε προηγηθεί απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης το οποίο είχε αποφασίσει να συνταχθεί με τους φορείς που είχαν ξεσηκωθεί.

Έτσι, βάσει της νέας τροποποιημένης ΑΕΠΟ αποφασίστηκε για το υποέργο της Κρήτης η εγκατάσταση και η λειτουργία υπόγειας Γραμμής Μεταφοράς (Γ.Μ.) υπερυψηλής τάσης ΣΡ (±500 kV), η οποία συνοδεύεται από καλώδιο οπτικών ινών (2×48 οπτικές ίνες), εκκινεί από το σημείο προσαιγιάλωσης στην Κορακιά και τερματίζει στον Σταθμό Μετατροπής (ΣΜ) Δαμάστας, συνδέοντας την υποβρύχια γραμμή μεταφοράς με τον σταθμό.
Η υπόγεια γραμμή ακολουθεί παράλληλα υφιστάμενη οδοποιία, η οποία στο μεγαλύτερο μέρος της θα βελτιωθεί και θα αναβαθμιστεί, καθώς και νέα οδό μικρού μήκους.

Ειδικότερα, η υπόγεια γραμμή μεταφοράς οδεύει ως εξής:

α) Επί υφιστάμενης οδού βορείως του Β.Ο.Α.Κ. και μέχρι το σημείο προσαιγιάλωσης μήκους 3,74 Km.

β) Παραλλήλως του Β.Ο.Α.Κ. για περίπου 700 m.

γ) Επί υφιστάμενης οδού νοτίως του Β.Ο.Α.Κ. μήκους 4,35 Km.

δ) Επί νέας οδού εντός δασικής έκτασης μήκους 1,39 Km έως το ΣΜ Δαμάστας.

Επίσης, η νέα ΑΕΠΟ προβλέπει την κατασκευή και λειτουργία του σταθμού στη Δαμάστα AC/DC συνολικής ισχύος 1000 MW, καθώς και υποσταθμού ζεύξης 150 kV για τη διασύνδεση του με το υφιστάμενο Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας 150 kV της Κρήτης. Ακόμη, μεταξύ άλλων, προβλέπει κατάργηση τμημάτων υφιστάμενων εναέριων γραμμών μεταφοράς 150 kV συνολικού μήκους 5,24 km καθώς και κατασκευή υπόγειας καλωδιακής γραμμής 150 kV διπλού κυκλώματος μήκους 3,15 km, που καταλήγει στον ΑΗΣ Λινοπεραμάτων. Η όδευση της υπόγειας γραμμής 150kV προς Λινοπεράματα τροποποιείται για μήκος περί τα 650 m.

Όσον αφορά στη χορηγούμενη απόφαση έγκρισης επέμβασης προστίθενται οι εξής όροι:

  • Η περιοχή κατασκευής των έργων δεν εντάσσεται στις Ζώνες Δυνητικά Υψηλού Κινδύνου Πλημμύρας, σύμφωνα με το εγκεκριμένο Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνου Πλημμύρας.
  • Θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των υπόγειων υδατικών συστημάτων.
  • Οι επεμβάσεις στα υδατορέματα της περιοχής ενδιαφέροντος, θα είναι οι ελάχιστες δυνατές ώστε να μην επηρεαστεί η ροή υδάτων, ενώ παράλληλα θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία τους από ρύπους και κάθε είδους απορρίψεις.
  • Οι επεμβάσεις στο Παράκτιο Υδατικό Σύστημα «Ακτές Μπαλί-Φόδελε» παραμένουν από πλευράς αξιολόγησης των επιπτώσεων σε «σχεδόν φυσική κατάσταση».

Σύμφωνα με την απόφαση, οι προτεινόμενες αναδιατάξεις των Γραμμών Μεταφοράς και πυλώνων του υποέργου της Κρήτης δεν αναμένεται να επιφέρουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις όσον αφορά στις επιπτώσεις στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της περιοχής σε σχέση με τις επιπτώσεις του έργου όπως προβλέπεται από την εν ισχύ ΑΕΠΟ. Κατά συνέπεια δεν απαιτείται η υποβολή Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την τροποποίησή της.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης