Εγκρίθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας η αλλαγή όδευσης της επέκτασης του ηλεκτρικού συστήματος της υψηλής τάσης 400 kV στην Πελοπόννησο από τον ΑΔΜΗΕ.
Yπεγράφη από την αρμόδια Διεύθυνση Αδειοδοτήσεων η τροποποίηση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του 2014, ώστε να αλλάξει η διαδρομή του λεγόμενου «Δυτικού Διαδρόμου», παρακάμπτοντας την Ιερά Μονή Αγίων Θεοδώρων Αροανίας Καλαβρύτων.
Το έργο της διασύνδεσης του Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Μεγαλόπολης με την υφιστάμενη γραμμή μεταφοράς 400 KV Αχελώου-Διστόμου έχει κατασκευαστεί σε ποσοστό 98%, αλλά δεν μπορεί να ολοκληρωθεί εξαιτίας δικαστικών εμπλοκών. Όπως είναο γνωστό, οι μοναχές του Μοναστηρίου των Αγίων Θεοδώρων, το οποίο βρίσκεται σε απόσταση περίπου μισού χιλιομέτρου από την αρχική χάραξη, έχουν καταφέρει με προσφυγές να μπλοκάρουν την τοποθέτηση των δύο τελευταίων πυλώνων.
Ο ΑΔΜΗΕ αποφάσισε να προχωρήσει σε διαφορετική όδευση ενός τμήματος μήκους 2,6 χλμ, στην περιοχή της Ιεράς Μονής, με τη μετακίνηση δυτικότερα και την τοποθέτηση επτά πυλώνων σε νέες θέσεις, έργο του οποίου οι περιβαλλοντικοί όροι εγκρίθηκαν χθες.
Ο εκτιμώμενος χρόνος που θα απαιτηθεί για την υλοποίηση του έργου, βάσει της νέας χάραξης, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο νέο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ 2023 -2032, το οποίο ετέθη προ ημερών σε δημόσια διαβούλευση, θα είναι τουλάχιστον 20 μήνες, υπό την προϋπόθεση της αποφυγής της διαδικασίας των απαλλοτριώσεων μέσω της σύναψης συμφωνητικού με τους ιδιοκτήτες των εμπλεκόμενων εκτάσεων.
Η λειτουργία του «Δυτικού Διαδρόμου» είναι απαραίτητη για τη δημιουργία επιπλέον ηλεκτρικού χώρου στο δίκτυο προκειμένου να «χωρέσει» όλη την παραγόμενη ενέργεια από τη μονάδα φυσικού αερίου της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη, η οποία λειτουργεί σε περιορισμένη ισχύ, αλλά και την είσοδο νέων έργων ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) στο σύστημα, η οποία έχει «παγώσει».
Η Πελοπόννησος παραμένει μια κορεσμένη περιοχή αναφορικά με τη δυνατότητα σύνδεσης νέων σταθμών παραγωγής «πράσινης» ηλεκτρικής ενέργειας. Με άλλα λόγια, η ισχύς που εγχέεται στο σύστημα μεταφοράς προς διακίνηση από αυτό, υπερβαίνει τη διαθέσιμη ικανότητα μεταφοράς των δικτύων της περιοχής.
Οι περιβαλλοντικοί όροι
Σύμφωνα με την ΑΕΠΟ που εγκρίθηκε χθες, οι διανοίξεις καθώς και οι βελτιώσεις δασικών οδών ως συνοδά έργα θα υλοποιούνται κατόπιν θεωρημένης και εγκεκριμένης αρμοδίως δασοτεχνικής μελέτης, τηρουμένων των προδιαγραφών των αντίστοιχης κατηγορίας οδών και θα αποδοθούν σε κοινή χρήση. Ο φορέας του έργου θα είναι υποχρεωμένος να απομακρύνει όλα τα υλικά εκσκαφής αδρανή υλικά, απορρίμματα, άχρηστα υλικά κλπ. και αναλαμβάνει την υποχρέωση λήψης όλων των απαραίτητων μέτρων αντιπυρικής προστασίας της δασικής βλάστησης.
Επίσης, θα πρέπει να αποκαταστήσει τη δασική βλάστηση που λόγω των έργων θα διαταραχθεί με φύτευση ή με σπορά των κατάλληλων ειδών. Μάλιστα, η φροντίδα των φυτών θα πρέπει να συνεχιστεί για τουλάχιστον τρία έτη από τη φύτευσή τους, με ευθύνη της εταιρείας. Μεταξύ άλλων, απαγορεύεται η απόθεση άχρηστων υλικών εντός κοιτών ρεμάτων ή χειμάρρων, ώστε να προστατεύεται ο υδάτινος χώρος και η παρόχθια δασική βλάστηση, σε δασικού χαρακτήρα εκτάσεις εκτός της ζώνης κατάληψης του έργου, καθώς και σε προστατευόμενες περιοχές. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στην αποτροπή και αποφυγή κατολισθήσεων και εμφάνισης διαβρωτικών φαινομένων.
Πηγη: Oικονομικός Ταχυδρόμος
www.worldenergynews.gr