Συνέχιση της αύξησης της ζήτησης για ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) στο γ τρίμηνο του 2021 διαπιστώνει η Εκθεση της Κομισιόν, την οποία συνδέει τόσο με τις προσπάθειες των μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτων για την επίτευξη αυστηρότερων στόχων εκπομπών όσο και στις πολιτικές στήριξης- (φορολογικά οφέλη) και κίνητρα αγοράς (μπόνους ή ασφάλιστρα) -που παρέχονται σε δεκαεπτά κράτη μέλη.
Ως αποτέλεσμα, σχεδόν 410.000 νέα ECV καταγράφηκαν στην ΕΕ το τρίτο τρίμηνο του 2021 (+50% χρόνο με τον χρόνο). Οι πωλήσεις ECV μεταφράζονται σε ένα εντυπωσιακό μερίδιο αγοράς 19%. Οι πωλήσεις ECV στην Ευρώπη ήταν ελαφρώς χαμηλότερες από τις πωλήσεις ECV στην Κίνα και σχεδόν τέσσερις φορές υψηλότερες από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Τα στοιχεία πωλήσεων ECV αντιπροσωπεύουν το τρίτο υψηλότερο τριμηνιαίο ποσοστό που έχει καταγραφεί (κοντά στους αριθμούς ρεκόρ του 4ου τριμήνου 2020 και του δεύτερου τριμήνου 2021). Η κατηγορία ECV ξεπέρασε για πρώτη φορά τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (χωρίς χρέωση).
Η υψηλότερη διείσδυση ECV παρατηρήθηκε για άλλη μια φορά στη Σουηδία, όπου σχεδόν τα μισά επιβατικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν ήταν ηλεκτρικά. Από την 1η Απριλίου, ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στη Σουηδία υποστηρίζονται από κλιματικό μπόνους 6800 ευρώ, για νέα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών και ελαφρά φορτηγά. Σχετικά υψηλά μερίδια αγοράς ECV παρατηρήθηκαν στη Δανία, τη Φινλανδία, τις Κάτω Χώρες και τη Γερμανία. Η Δανία είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή αφού λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο μηδενικών κινήτρων άμεσης αγοράς(μόνο φορολογικά οφέλη).
Η Γερμανία διατήρησε τη θέση της μεγαλύτερης ατομικής αγοράς. Το γενναιόδωρο πρόγραμμα κινήτρων της, που προσφέρει έως και 9.000 EUR σε μπόνους άμεσης αγοράς, συνεχίζει να ανεβάζει τις πωλήσεις ECV σε 165.000 το τρίτο τρίμηνο του 2021, αύξηση 50% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2020. Οι αριθμοί ανάπτυξης στα BEV υποστηρίχθηκαν κυρίως από τη Γερμανία και τη Γαλλία, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 63% και 35% αντίστοιχα σε ετήσια βάση.
Όπως σημειώνεται από την European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA), 17 κράτη μέλη της ΕΕ προσφέρουν κίνητρα σε τη μορφή δημοσιονομικής στήριξης (φορολογικά οφέλη που σχετίζονται με την απόκτηση και την ιδιοκτησία οχημάτων, καθώς και εταιρικά αυτοκίνητα) ή κίνητρα αγοράς (μπόνους ή ασφάλιστρα) για αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων το 2021. Το 2020, 20 κράτη μέλη παρείχαν κίνητρα για ηλεκτρικά οχήματα. Επιπλέον, 10 κράτη μέλη δεν παρέχουν κανένα είδος κινήτρων αγοράς (τέσσερις περισσότερες από ό,τι το 2020), αν και οι περισσότερες από αυτές χορηγούν φορολογικές μειώσεις ή απαλλαγές.
«Τα κράτη μέλη στόχευσαν στην παροχή κινήτρων για αγορές ECV. Επιπλέον, διαφημίζεται μεγαλύτερος αριθμός μοντέλων σε πιο προσιτές τιμές και αυξάνεται η αβεβαιότητα σχετικά με τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης» αναφέρει χαρακτηριστικά η Εκθεση της Επιτροπής για την αγορά ηλεκτρισμού το γ τρίμηνο του 2021. Η Δανία, η Ιρλανδία και η Ολλανδία σχεδιάζουν να τερματίσουν την πώληση νέων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης έως το 2030. Επιπλέον,
Η Αυστρία, η Κροατία, η Κύπρος, η Δανία, η Φινλανδία, η Ιρλανδία, η Λιθουανία, το Λουξεμβούργο, οι Κάτω Χώρες, η Πολωνία, η Σλοβενία και η Σουηδία (μεταξύ άλλων κρατών μελών εκτός ΕΕ 27) υπέγραψαν δήλωση για να εργαστούν ώστε οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων να έχουν μηδενικές εκπομπές έως 2040 και 2035 σε κορυφαίες αγορές, κατά τη διάρκεια της COP 26 στη Γλασκώβη.
www.worldenergynews.gr