Έχει ήδη κατασκευασθεί πρωτότυπο πλοίο χωρητικότητας 20.000 κυβικών μέτρων
Η ανάπτυξη από την KSOE τον ναυπηγικό βραχίονα του Ομίλου Hyundai Heavy Industries, μιας από τις μεγαλύτερες ναυπηγικές εταιρείες στον κόσμο, έρχεται εν μέσω αυξανόμενου παγκόσμιου ενδιαφέροντος για την κυκλοφορία υδρογόνου ως εναλλακτική λύση καθαρότερου καυσίμου.
Οι κατασκευαστές πλοίων σε όλο τον κόσμο αναζητούν τρόπους μεταφοράς του αερίου, το οποίο αυτή τη στιγμή παρέχεται μέσω αγωγών και φορτηγών.
Μια σημαντική πρόκληση είναι να διατηρηθεί το υδρογόνο ψυχρό στους μείον 253 βαθμούς Κελσίου -μόλις 20 βαθμούς πάνω από το απόλυτο μηδέν, την ψυχρότερη δυνατή θερμοκρασία- ώστε να παραμένει σε υγρή μορφή, αποφεύγοντας τον κίνδυνο να ραγίσουν μέρη του σκάφους.
Τάνκερ υδρογόνου
«Έχουμε ήδη αναπτύξει ένα πρωτότυπο πλοίο χωρητικότητας 20.000 κυβικών μέτρων», δήλωσε ο Yoo Byeong-yong, αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Ενεργειακών Συστημάτων της Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE).
Αν και είναι μικρά στα 20.000 κυβικά μέτρα σε σύγκριση με τα μεγαλύτερα υπερδεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) - τα οποία μπορούν να μεταφέρουν έως και 266.000 κυβικά μέτρα - τα δεξαμενόπλοια υδρογόνου θα μεγαλώνουν σε μέγεθος καθώς αναπτύσσεται η τεχνολογία.
Περίπου 20 πλοία χωρητικότητας 20.000 κυβικών μέτρων αναμένεται να κατασκευαστούν τη δεκαετία που ξεκινά το 2030 και εάν αυξηθεί η ζήτηση, θα μπορούσε να αυξηθεί σε 200 μεγαλύτερα πλοία 170.000 κυβικών μέτρων μετά το 2040, σύμφωνα με εκτιμήσεις της βιομηχανίας στη Νότια Κορέα, ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγικά κέντρα του κόσμου.
"Προβλέπουμε ότι η παγκόσμια αγορά υδρογόνου θα αναπτυχθεί γρήγορα μετά το 2030 και η ζήτηση για πλοία θα αυξηθεί αναλόγως", δήλωσε ο Yoo, μιλώντας σε συνέντευξη κατά τη διάρκεια της έκθεσης τεχνολογίας CES στο Λας Βέγκας.
Με LNG τα πρώτα πλοία
Η KSOE αναμένει ότι τα δεξαμενόπλοια υδρογόνου θα διατεθούν στο εμπόριο μεταξύ 2025 και 2027. Ο Yoo είπε ότι στα αρχικά στάδια τα πλοία που μεταφέρουν υδρογόνο θα τροφοδοτούνται με LNG, αλλά στη συνέχεια θα μπορούν να τροφοδοτούνται από το ίδιο το υδρογόνο μόλις ωριμάσει η αγορά του.
Η ναυτιλία, η οποία μεταφέρει περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και αντιπροσωπεύει σχεδόν το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, δέχεται αυξανόμενη πίεση από περιβαλλοντολόγους να παράσχει πιο συγκεκριμένη δράση. Οι ρυθμιστικές αρχές του κλάδου λένε ότι τα πρώτα πλοία με μηδενικές εκπομπές πρέπει να εισέλθουν στον παγκόσμιο στόλο έως το 2030 και τα πλοία που κινούνται με πράσινο υδρογόνο θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην επίτευξη του στόχου.
www.worldenergynews.gr