Τελευταία Νέα
Ενέργεια

«Έκρηξη» ηλεκτροκίνησης στην Κίνα ελέω των τσιπ της Nvidia - Ξεφεύγει ο ανταγωνισμός

«Έκρηξη» ηλεκτροκίνησης στην Κίνα ελέω των τσιπ της Nvidia - Ξεφεύγει ο ανταγωνισμός
Oι νεοφυείς εταιρείες Xpeng και Nio χρησιμοποιούν το τσιπ «Nvidia Drive Orin» στα πιο πρόσφατα αυτοκίνητά τους

Όλο και πληθαίνουν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που στρέφονται στον αμερικανικό γίγαντα τσιπ Nvidia για να τροφοδοτήσουν τα ημιαυτόνομα συστήματα οδήγησης, καθώς ενισχύουν τον ανταγωνισμό με την Tesla στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, σύμφωνα με το CNBC.

Oι νεοφυείς εταιρείες Xpeng και Nio χρησιμοποιούν το τσιπ «Nvidia Drive Orin» στα πιο πρόσφατα αυτοκίνητά τους. Η Baidu, η οποία κυκλοφόρησε πέρυσι μια αυτόματη μονάδα που ονομάζεται Jidu, ανακοίνωσε σχέδια να χρησιμοποιήσει το ίδιο τσιπ Nvidia στο επερχόμενο αυτοκίνητό της, καθώς και την Polestar, μια μάρκα υπό τον κινεζικό γίγαντα αυτοκινήτων Geely. Με αυτό το chipset και τη συνοδευτική πλατφόρμα λογισμικού, η Nvidia υπόσχεται τις δυνατότητες για πλήρως αυτόνομη οδήγηση.

«Για μια κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων ή παγκοσμίως, δεν υπάρχουν πολλά που να ταιριάζουν με αυτά που μπορεί να προσφέρει η Nvidia», δήλωσε ο Bevin Jacob, συνεργάτης της εταιρείας επενδύσεων και συμβούλων Automobility με έδρα τη Σαγκάη. Ωστόσο, αυτές οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν βγάζουν πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα. Αντίθετα, επικεντρώνονται στο λεγόμενο προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού ή ADAS. Πρόκειται για συστήματα που επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να εκτελεί ορισμένες λειτουργίες ημιαυτόνομα, όπως η αλλαγή λωρίδας. Για παράδειγμα, το ADAS της Tesla ονομάζεται Autopilot ενώ το σύστημα του Xpeng είναι Xpilot.

Το ADAS – μαζί με άλλα χαρακτηριστικά όπως η γρήγορη φόρτιση και η αυτονομία – είναι «βασικοί διαφοροποιητές» στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής τεχνολογίας, σύμφωνα με τον Aakash Arora, διευθύνοντα σύμβουλο και συνεργάτη στο Boston Consulting Group.

Ο μεγάλος ανταγωνισμός

Ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, η οποία αναμένεται να παρουσιάσει ξανά ισχυρή ανάπτυξη το 2022, εντείνεται. Η Nvidia επωφελείται αυτού του έντονου ανταγωνισμού μεταξύ των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας.

Η Tesla του Elon Musk, η οποία έχει εργοστάσιο στη Σαγκάη, πούλησε έναν αριθμό ρεκόρ κινεζικών αυτοκινήτων τον Δεκέμβριο και η επωνυμία της παραμένει ισχυρή παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε μια από τις χειρότερες κρίσεις δημοσίων σχέσεων στη χώρα πέρυσι. Η αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων δεν χρησιμοποιεί τσιπ Nvidia. Αντίθετα, σχεδιάζει τους δικούς της ημιαγωγούς για την τροφοδοσία του ADAS που ονομάζεται Full Self-Driving (FSD) chip.

Ενώ η Tesla επενδύει στη σχεδίαση τσιπ, αυτό δεν είναι ρεαλιστικό για όλες τις εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων, ιδιαίτερα για τις νεοφυείς επιχειρήσεις που επικεντρώνονται στην αύξηση της παραγωγής και τις πωλήσεις. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο στρέφονται στη Nvidia για τσιπ για να τροφοδοτήσουν τις λειτουργίες ADAS για να ανταγωνιστούν την Tesla.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης