Σε μια κίνηση να ανακτήσει λίγη από την παλιά της δόξα στην αγορά αργού πετρελαίου και προϊόντων της Βορειοδυτικής Ευρώπης, η Saudi Aramco Trading Company (ATC) έχει κλείσει μια σημαντική συμφωνία προμήθειας 110.000 bpd με τον διεθνή ανεξάρτητο όμιλο ιδιωτικών μετοχών Klesch Group.
Όπως αναμεταδίδει το Oilprice, η συμφωνία συνεπάγεται την προμήθεια αργού πετρελαίου 110.000 bpd στο δανικό διυλιστήριο Kalundborg, μετά την επισημοποίηση της συμφωνίας με τον Όμιλο Klesch.
Το μενού της συμφωνίας
Η συμφωνία περιλαμβάνει όχι μόνο την τοποθέτηση αργού αραβικού πετρελαίου, αλλά και αργού πετρελαίου και συμπυκνωμάτων τρίτων, με την παροχή εξευγενισμένων προϊόντων απόσυρσης.
Η κίνηση θα πρέπει να θεωρηθεί ως μια νέα περιπέτεια για την ATC και τη μητρική της εταιρεία Saudi Aramco, καθώς προσπαθεί να επανεισέλθει ή να ενισχύσει την προηγούμενη θέση της στην αγορά της Βορειοδυτικής Ευρώπης.
Το ιστορικό του restart
Ο κολοσσός της Σαουδικής Αραβίας εξετάζει νέες ευκαιρίες σε αυτή την πολύ ελκυστική αγορά, όπου η κάποτε μεγάλη επιρροή του έχει μειωθεί προσφάτως. Από τον Απρίλιο του 2020, όταν σημείωσε όγκο ρεκόρ προσφοράς 312.000 bpd στην αγορά, τα συνολικά επίπεδά της μειώθηκαν στις 32.000 bpd έως τον Αύγουστο του 2020.
Για να ανακτήσει το μερίδιο αγοράς της, ειδικά στην ακόμα ισχυρή αγορά διύλισης Άμστερνταμ - Ρότερνταμ - Αμβέρσα (ARA) , η εταιρεία αναζητά νέα σημεία εισόδου.
Ο Ibrahim Al Buainain, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ATC, δήλωσε ότι η νέα συμφωνία αργού θα επιτρέψει στην ATC να έχει πρόσθετες συναλλαγές στην Ευρώπη και σε άλλα μέρη του ενεργειακού χάρτη. Ο Όμιλος Klesch, με γραφεία στο Λονδίνο και τη Γενεύη, είναι γνωστός ως σημαντικός επενδυτής σε διυλιστήρια στην Ευρώπη.
Η «ανάσα» της Αυστραλίας
Τον Δεκέμβριο του 2021 η ATC υπέγραψε ένα Μνημόνιο Κατανόησης με την αυστραλιανή εταιρεία λιανικής United Petroleum για πιθανή μακροπρόθεσμη προμήθεια καυσίμων, αποθήκευση προϊόντων και άλλες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Η Αυστραλία έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει άλλη μια σημαντική αγορά για την ATC καθώς είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας καυσίμων στην Ασία-Ειρηνικό. Η χωρητικότητα εγχώριων διυλιστηρίων της Αυστραλίας έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια.
Στο MOU η ATC ανέφερε ότι θα διερευνήσει τις πωλήσεις διυλισμένων καυσίμων για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση της Αυστραλίας. Παράλληλα, προγραμματίζονται πιθανές επενδύσεις σε αποθήκευση προϊόντων και logistics. Επί του παρόντος, η ATC επιδιώκει να αυξηθεί σημαντικά, όχι μόνο σε όγκους αλλά και σε εμπορικούς συναλλαγές και προσωπικό. Νέα γραφεία σχεδιάζονται επίσης σε βασικές εμπορικές περιοχές.
www.worldenergynews.gr