Ενέργεια

O πόλεμος του λιθίου: ΗΠΑ εναντίον Κίνας

O πόλεμος του λιθίου: ΗΠΑ εναντίον Κίνας
Η παγκόσμια ζήτηση για λίθιο αναμένεται να αυξηθεί κατά 4.000% έως το 2040

Τον Ιούνιο του 2021, ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας Jake Sullivan και ο διευθυντής του Εθνικού Οικονομικού Συμβουλίου Brian Deese εξέδωσαν την πολυαναμενόμενη έκθεσή τους ως απάντηση στο Εκτελεστικό Διάταγμα 14017 του Προέδρου Biden.
Η έκθεση ανέφερε ότι το λίθιο είναι «απαραίτητο» για την οικονομική ασφάλεια και «κρίσιμο» για την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ
Η παγκόσμια ζήτηση για λίθιο αναμένεται να αυξηθεί κατά 4.000% έως το 2040
Η Κίνα ελέγχει επί του παρόντος το 80% της παγκόσμιας αγοράς λιθίου.

Οι Sullivan και Deese κατέληξαν στο συμπέρασμα: Οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να εξασφαλίσουν αξιόπιστες και βιώσιμες προμήθειες κρίσιμων ορυκτών [όπως το λίθιο]… για να εξασφαλίσουν ανθεκτικότητα σε όλες τις ανάγκες παραγωγής και άμυνας των ΗΠΑ.
Μια ελάχιστα γνωστή αμερικανική εταιρεία εξερεύνησης λιθίου μπορεί να είναι ένα από τα κλειδιά για τη νίκη των ΗΠΑ στους πολέμους λιθίου. Η Ameriwest Lithium μπορεί γίνει ένας νέος Γολιάθ στον σημερινό ενεργειακό αγώνα σύμφωνα με ανάλυση του James Hyerczyk στο investing.

λιθιο.JPG


Ένας νέος ενεργειακός αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας. Με τον απόηχο των προηγούμενων πολέμων για το πετρέλαιο, οι ΗΠΑ και η Κίνα παλεύουν τώρα για να προμηθευτούν νέες πηγές λιθίου - το κλειδί για τη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα στην καθαρή ενέργεια. Ευτυχώς, το λίθιο δεν είναι ένα σπάνιο ορυκτό. Βρίσκεται σε άλμη αλμυρών λιμνών (η πιο κοινή πηγή), ιζήματα, άργιλους, θερμές πηγές, θαλασσινό νερό, ηφαιστειακά πετρώματα και τέφρα, καθώς και σε άλλα πετρώματα. Ωστόσο, η εκρηκτική ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων, των κινητών τηλεφώνων, των μονάδων αποθήκευσης ενέργειας για αιολική και ηλιακή ενέργεια και άλλες καθαρές τεχνολογίες υποδηλώνει ότι το λίθιο θα είναι το πιο καυτό ορυκτό σε ζήτηση εδώ και δεκαετίες.
Ο ηγέτης στους πόρους πρώτων υλών λιθίου και την παραγωγή μπαταριών λιθίου θα μπορούσε να καθορίσει ποια χώρα κυριαρχεί οικονομικά και τεχνολογικά στον 21ο αιώνα.
Τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Κίνα φαίνονται αποφασισμένες να κερδίσουν τον πόλεμο του λιθίου. Αυτήν τη στιγμή, οι κινεζικές χημικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 80% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής πρώτων υλών για την κατασκευή μπαταριών λιθίου.
Η Κίνα αγοράζει ταχέως μερίδια σε δραστηριότητες εξόρυξης λιθίου στην Αυστραλία και τη Νότια Αμερική.
Η Κίνα κυριαρχεί επίσης στην παραγωγή μπαταριών λιθίου. Στην πραγματικότητα, 101 από τα 136 εργοστάσια μπαταριών λιθίου βρίσκονται στην Κίνα. Ως αποτέλεσμα, οι Κινέζοι κατασκευαστές μπαταριών λιθίου ασκούν μεγάλη επιρροή στην παγκόσμια αγορά.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι πηγές λιθίου στη Νεβάδα μπορεί να είναι τόσο κρίσιμες για τις ΗΠΑ στον αγώνα για κυριαρχία. Γι' αυτό η εταιρεία εξερεύνησης λιθίου, Ameriwest Lithium (AWLIF), είναι σημαντική για το μέλλον της καθαρής ενέργειας… και θα μπορούσε να προσφέρει στους επενδυτές σημαντικές ευκαιρίες στον νέο ενεργειακό αγώνα στον κόσμο

Ηλεκτρικά οχήματα

Οι μπαταρίες λιθίου είναι η κορυφαία τεχνολογία σε ηλεκτρικά οχήματα (EV), φορητούς υπολογιστές, υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, βηματοδότες, ακουστικά βαρηκοΐας, drones, ακόμη και παιχνίδια με τηλεχειρισμό… και πολλά άλλα.
Ο στρατός των ΗΠΑ χρησιμοποιεί μπαταρίες λιθίου σε ραδιόφωνα, θερμικές συσκευές απεικόνισης και άλλες φορητές συσκευές για πάνω από μια δεκαετία.
Τα επόμενα πέντε χρόνια, το Υπουργείο Άμυνας αναμένει να επεκτείνει τη χρήση μπαταριών λιθίου σε στρατιωτικά οχήματα, πλοία, αεροσκάφη και πυραύλους. Με τη ζήτηση για μπαταρίες λιθίου να εκτοξεύεται στα ύψη, η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει επισήμως ταξινομήσει το λίθιο ως απαραίτητο και κρίσιμο για την οικονομική και εθνική ασφάλεια.

λιθιο4.JPG

Με την αυξανόμενη ζήτηση για λίθιο, ο πρώην πρόεδρος Trump τον Οκτώβριο του 2020 κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης σε εθνικό επίπεδο σχετικά με τις εργασίες εξόρυξης λιθίου. Ανέφερε το λίθιο ως «απαραίτητο» για τη χώρα. Ο Πρόεδρος Βιδεν αναγνωρίζει επίσης την απειλή που αποτελεί η Κίνα για την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού λιθίου… και εξέδωσε το εκτελεστικό διάταγμα 14017 για μια εις βάθος ανάλυση και συστάσεις από τον Σύμβουλο Εθνικής Ασφάλειας και τον Οικονομικό Διευθυντή του για την ενίσχυση της αλυσίδας εφοδιασμού λιθίου από την εξόρυξη πρώτων υλών στην παραγωγή μπαταριών λιθίου . Ένα πράγμα που αποκάλυψε η πανδημία είναι η αδυναμία της ξένης εξάρτησης από κρίσιμα υλικά όπως το λίθιο. Η πανδημία αναγκάζει τις ΗΠΑ να αναζητήσουν τοπικά τους απαραίτητους πόρους. Επιπλέον, ο Biden έχει καταστήσει τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια μία από τις κορυφαίες προτεραιότητες της κυβέρνησής του. Σε ένα από τα πρώτα εκτελεστικά του διατάγματα διέταξε ολόκληρο τον ομοσπονδιακό στόλο οχημάτων (645.000 οχήματα) να μεταβεί στα ηλεκτρικά μέχρι το 2035. Αυτό είναι ένα τεράστιο όφελος για τη νεοσύστατη αγορά EV της Αμερικής… και ένας καταπέλτης για μεγαλύτερη ζήτηση λιθίου. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μεταπηδούν επίσης στα EV. Και τα εγχώρια στοιχεία λιθίου, που ανήκουν στην Ameriwest Lithium και στους μετόχους τους, θα μπορούσαν να αποκομίσουν τα κερδοφόρα οφέλη αυτής της αυξανόμενης ζήτησης EV.
Το 2030, οι ΗΠΑ αναμένεται να πουλήσουν 5 εκατομμύρια EVsΣήμερα, η Κίνα πουλάει τα περισσότερα EV από οποιονδήποτε άλλον, κατακτώντας το 50% της αγοράς EV.
Και οι ενεργειακοί αναλυτές προβλέπουν ότι μέχρι το 2040, 1 στα 2 αυτοκίνητα που πωλούνται στον κόσμο θα είναι ηλεκτρικό
Δεδομένης της επιθετικής εμπορικής μάχης μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας, δεν είναι περίεργο που το Κογκρέσο θεωρεί την ανάπτυξη στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (και την εξάρτησή της από το λίθιο) ως ζήτημα εθνικής ασφάλειας.
Επιπλέον, όπως προειδοποιούν οι Sullivan και Deese στην έκθεσή τους, «η Κίνα ξεχωρίζει για την επιθετική της χρήση μέτρων—πολλά από τα οποία είναι πολύ έξω από τις παγκοσμίως αποδεκτές πρακτικές θεμιτού εμπορίου».

Προηγούνται Κίνα και Ευρώπη

Η Κίνα και η Ευρώπη είναι ήδη πολύ μπροστά από τις ΗΠΑ σε απαιτητικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φορτηγά και SUV. Αλλά οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την παραγωγή EV. Η Tesla δεν είναι πλέον ο «περίεργος» κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία ελπίζει να αποκτήσει ένα κομμάτι της δράσης EV της Tesla. Περισσότεροι Αμερικανοί είναι έτοιμοι να απομακρυνθούν από τους κινητήρες φυσικού αερίου (ειδικά με τις αυξανόμενες τιμές του φυσικού αερίου) – ακόμη και τα υβριδικά αυτοκίνητα – σε ηλεκτρικά οχήματα με πλήρη λειτουργία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η General Motors – ο βασιλιάς των αυτοκινητοβιομηχανιών των ΗΠΑ – ανακοίνωσε ότι θα μεταφέρει ολόκληρη την παραγωγή της σε ηλεκτρικά οχήματα έως το 2035. Ο δηλωμένος στόχος τους είναι να «βάλουν τους πάντες σε ένα ηλεκτρικό όχημα» – με κάθε στυλ οχήματος και τιμή τιμής. Αυτό είναι μεγάλη υπόθεση. Η GM πουλά εκατομμύρια αυτοκίνητα κάθε χρόνο – κατά μέσο όρο σχεδόν 9 εκατομμύρια οχήματα κάθε χρόνο από το 2010. Πέρυσι, το 3% των πωλήσεων της GM ήταν EVs. Φανταστείτε την αυξανόμενη ζήτηση για μπαταρίες αυτοκινήτων λιθίου τώρα που η κυβέρνηση των ΗΠΑ, η GM και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες δεσμεύονται για στόλους αποκλειστικά ηλεκτρικών.

Για παράδειγμα, η Volkswagon δεσμεύει 55 δισεκατομμύρια δολάρια για την ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων και των SUV της – και όπως η GM σχεδιάζει να παράγει μόνο EV μέχρι το 2035. Σήμερα, σχεδόν 40 αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν EV παγκοσμίως. Απαιτούνται πολλές μπαταρίες λιθίου για να συμβαδίσουν με τη ζήτηση EV.

Οι εταιρείες δεσμεύονται επίσης για να τερματίσουν την εξάρτηση από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο και να απελευθερώσουν τον πλανήτη από τον άνθρακα. Για παράδειγμα, η Amazon έχει δεσμευτεί να κυκλοφορήσει 100.000 φορτηγά παράδοσης EV στο δρόμο μέχρι το 2030

λιθιο2.JPG

Αποθήκευση ενέργειας από ΑΠΕ

Καθώς η δημοτικότητα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας – ηλιακής και αιολικής ενέργειας – συνεχίζει να αυξάνεται ασταμάτητα, η μεγαλύτερη πρόκληση για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας παραμένει. Μια λύση είναι οι μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας που είναι κατασκευασμένες από λίθιο… και η κατασκευή τεράστιων «πάρκων» μπαταριών για την παροχή της αποθηκευμένης ενέργειας όπως αυτή που βλέπετε εδώ. Ο Έλον Μασκ ης της Tesla βρίσκεται πίσω από το Moss Landing Battery Park στο Monterey της Καλιφόρνια, το μεγαλύτερο πάρκο μπαταριών στον κόσμο. Το Moss Landing αποθηκεύει ενέργεια που συλλέγεται από τον ήλιο και τον άνεμο και μεταφέρει ηλεκτρική ενέργεια στο ηλεκτρικό δίκτυο της χώρας.
Τα σταθερά συστήματα αποθήκευσης που τροφοδοτούνται από μπαταρίες λιθίου σημειώνουν αύξηση ρεκόρ σε όλο τον κόσμο. Σχέδια για νέα μεγάλης κλίμακας δίκτυα μπαταριών λιθίου βρίσκονται σε εξέλιξη στο Λονδίνο, τη Λιθουανία, την Αυστραλία, τη Σαουδική Αραβία και τη Χιλή.
Η Κίνα βρίσκεται επίσης στη ζώνη αποθήκευσης ενέργειας. Σχεδιάζει να αυξήσει την ενέργειά της από αιολική και ηλιακή ενέργεια κατά 140% την επόμενη δεκαετία και να είναι ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2060. Οι εταιρείες αποθήκευσης ενέργειας θα αγωνιστούν για να συμβαδίσουν με τη ζήτηση της Κίνας για να κατακτήσουν μερίδιο αγοράς. Και φαίνεται ότι θα χρειαστούν λίθιο για να κατασκευάσουν τα δίκτυα αποθήκευσης ενέργειας και τα πάρκα μπαταριών τους. Πολύ λίθιο..


λιθιο3.JPG

Στη Νεβάδα η λύση

Αλλά για ένα καθαρό μέλλον, χρειάζεται πάρα πολύ λίθιο. Αυτήν τη στιγμή, τα ηλεκτρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν κρίσιμο μοχλό της ζήτησης για μπαταρίες λιθίου. Οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να βρουν γρήγορα νέες προμήθειες λιθίου καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνουν την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Η νίκη στον πόλεμο του λιθίου είναι επιτακτική ανάγκη για τη μελλοντική βιωσιμότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας των ΗΠΑ. Η Ameriwest Lithium (AWLIF), με τις σημαντικές ιδιοκτησίες λιθίου του στην έρημο της Νεβάδα μπορεί να εμφανιστεί ως ο κρίσιμος νέος πόρος που χρειάζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ για να επιβιώσουν από τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια. Οι έξυπνοι επενδυτές στρέφονται σε επενδύσεις λιθίου για να ενισχύσουν την αύξηση του χαρτοφυλακίου τους.
Ενώ τα EV τραβούν τα φώτα της δημοσιότητας στην αγορά των μπαταριών λιθίου, μια άλλη βιομηχανία καθαρής ενέργειας εκρήγνυται επίσης και ωθεί τη ζήτηση για λίθιο στα ύψη.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης