Κάθε νέο μοντέλο Peugeot που θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη έως το 2030 θα είναι μόνο πλήρως ηλεκτρικό, λέει η CEO Linda Jackson, καθώς η μάρκα Stellantis προετοιμάζεται για τη μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ωστόσο, θα συνεχίσουν να υπάρχουν μοντέλα εσωτερικής καύσης στη γκάμα της Peugeot για διεθνείς αγοραστές, πρόσθεσε η Jackson.
«Καθώς προχωράμε στις νέες πλατφόρμες [Stellantis], STLA Small, Medium, Large, μέχρι το 2030 στην Ευρώπη όλα τα μοντέλα μας θα είναι ηλεκτρικά», δήλωσε η Jackson στο Automotive News Europe.
5 χρόνια νωρίτερα από τον ευρωπαϊκό στόχο του 2035
Η κίνηση της Peugeot θα γίνει πέντε χρόνια πριν από την πρόταση της ΕΕ να επιβάλει μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων το 2035.
Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά στην Ευρώπη πολύ νωρίτερα από αυτήν την ημερομηνία.
Άλλες μάρκες Stellantis έχουν δώσει ημερομηνίες που σκοπεύουν να είναι πλήρως ηλεκτρικές.
Aυτό σημαίνει ότι θα κυκλοφορήσουν μόνο πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα -- συμπεριλαμβανομένων των DS (2026), Alfa Romeo (2027) και Opel/Vauxhall (2028).
Ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares δήλωσε ότι η Stellantis στοχεύει πάνω από το 70% των πωλήσεων στην Ευρώπη και περισσότερο από το 40% στις ΗΠΑ να είναι οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων, είτε με μπαταρία είτε υβριδικά ηλεκτρικά, έως το 2030.
Τέσσερις πλατφόρμες με επίκεντρο τα EV
Κάποια στιγμή στα μέσα της δεκαετίας, η Stellantis θα μεταφέρει όλα τα μοντέλα σε τέσσερις πλατφόρμες κατά τάξη μεγέθους, με εστίαση στα EV, STLA Small, Medium, Large και Frame (φορτηγά).
Αυτές οι πλατφόρμες έχουν σχεδιαστεί γύρω από πλήρως ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, αλλά θα εξακολουθούν να έχουν την επιλογή συστημάτων οδήγησης εσωτερικής καύσης για αγορές ή τμήματα όπου η ταχύτητα μετάβασης είναι πιο αργή.
Η τρέχουσα σειρά της Peugeot είναι 70% ηλεκτρική, δηλαδή είτε πλήρως ηλεκτρικό είτε plug-in υβριδικό.
Αυτό περιλαμβάνει τα πιο δημοφιλή μοντέλα του, το small SUV και 208 small car (ηλεκτρική επιλογή) του 2008 και το 3008 compact SUV και 308 compact (υβριδικό plug-in, με πλήρως ηλεκτρικό 308 που αναμένεται το 2023), καθώς και όλα τα εμπορικά και επιβατικά φορτηγά (ηλεκτρική επιλογή).
Μόνο το μικρό 108 που πρόκειται να διακοπεί σύντομα και το μεσαίο SUV του 5008 δεν είναι ηλεκτροκίνητα.
Μέχρι το 2024, ολόκληρη η γραμμή παραγωγής θα είναι ηλεκτρική
Η επόμενη προγραμματισμένη μεγάλη κυκλοφορία είναι το 3008 επόμενης γενιάς, το οποίο θα κατασκευαστεί σε πλήρως ηλεκτρική μορφή στο εργοστάσιο της Stellantis στο Sochaux, στην ανατολική Γαλλία.
Η Peugeot δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες για άλλες επιλογές κινητήρων.
Σύμφωνα με την CEO, περίπου το 20% των πωλήσεων του 208 ήταν πλήρως ηλεκτρικές, αριθμός υψηλότερος από τις αρχικές προβλέψεις 10 έως 15%.
Οι πωλήσεις για το e-2008 είναι ελαφρώς χαμηλότερες, γεγονός που αντικατοπτρίζει ότι είναι το κύριο όχημα για πολλούς αγοραστές, πρόσθεσε.
"Το e-2008 είναι ελαφρώς κάτω από το e-208, επειδή τείνει να είναι το πρώτο αυτοκίνητο, επομένως οι πελάτες συχνά αναζητούν να μπορούν να ταξιδεύουν μεγάλες αποστάσεις", είπε ο Jackson.
«Προσπαθούν να αποφασίσουν αν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι κατάλληλο για αυτούς».
www.worldenergynews.gr
Η Peugeot θα παράγει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την Ευρώπη, έως το 2030
Η Peugeot γίνεται πλήρως ηλεκτρική νωρίτερα από το 2035