Oι στρατηγικές των δύο εταιριών με επενδύσεις μαμούθ
Η Volkswagen είναι μια πολύπλοκη εταιρεία η οποία έχει ξεκινήσει την πιο φιλόδοξη ώθηση στον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων, χαράσσοντας μια διαδρομή στροφής 180 μοιρών μακριά από το ταραγμένο παρελθόν της με ντίζελ. Μάλιστα σύμφωνα με το Bloomberg έχει σχεδιάσει επενδυτικό πρόγραμμα μαμούθ της τάξης των 89 δισ ευρώ.
Από την άλλη πλευρά, «φρενάρεται» από την αναχρονιστική εταιρική δομή της και τις συχνές συγκρούσεις μεταξύ διευθυντών και εκπροσώπων των εργαζομένων που παλεύουν για την κατεύθυνση της εταιρείας.
Η τελευταία σύγκρουση έφερε τον Herbert Diess με τους ηγέτες των συνδικάτων και τους τοπικούς πολιτικούς που ήταν θυμωμένοι με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο επειδή υπαινίχθηκε, ότι μπορεί να χρειαστούν τεράστιες περικοπές θέσεων εργασίας για να ανταγωνιστούν τους έξυπνους και ευέλικτους αντιπάλους με επικεφαλής την Tesla.
Υπήρχε ακόμη και συζήτηση ότι ο Diess - το πρόσωπο της μεταστροφής της εταιρείας μετά το ντίζελ, που του αρέσει να συναναστρέφεται τον Elon Musk - ίσως να άφηνε τα ηνία της εταιρίας.
Όλα αυτά κράτησαν την αυτοκινητοβιομηχανία (και τους αρθρογράφους των γερμανικών εφημερίδων) απασχολημένους για αρκετές εβδομάδες και έφθασαν στο προσκήνιο την Πέμπτη 2/12 σε μια συνηθισμένη συνεδρίαση του εποπτικού συμβουλίου για να υπογράψουν τα σχέδια επενδύσεων της VW.
Η ετήσια εκδήλωση μετατράπηκε σε ένα de facto δημοψήφισμα για την ηγεσία του Diess.
Ενώ η VW το απόγευμα της Πέμπτης ανακοίνωσε μια σειρά από αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο, ο Diess κατάφερε να διατηρήσει τη θέση του CEO.
Απλώς θα παραχωρήσει την ευθύνη για την κινεζική επιχείρηση στον Ralf Brandstaetter, επικεφαλής της κύριας μάρκας αυτοκινήτων της VW.
Ο κατασκευαστής είπε επίσης ότι θα ενισχύσει τις δαπάνες σε νέα τεχνολογία για να μειώσει το χάσμα από την Tesla και να κρατήσει μακριά τους κατεστημένους ανταγωνιστές όπως η Toyota ή η Stellantis.
Τι συμβαίνει στο Βόλφσμπουργκ;
Ο τσακωμός των τελευταίων εβδομάδων ισοδυναμούσε πραγματικά με απειλή για τον Diess ή ήταν περισσότερο σαν μια τρικυμία σε μια τσαγιέρα; Θα έκλινα προς το τελευταίο.
Ο Diess προσπάθησε να ηρεμήσει τα πνεύματα νωρίτερα αυτή την εβδομάδα προωθώντας τη δημιουργία μιας προγραμματισμένης πανεπιστημιούπολης τεχνολογίας 800 εκατομμυρίων ευρώ (900 εκατομμυρίων δολαρίων) κοντά στα κεντρικά γραφεία της VW και οι επενδυτές έχουν δείξει ξεκάθαρα ότι οι μετοχές θα υπέφεραν εάν ο Diess έχανε τη δουλειά του.
Υπήρξε αναταραχή στη διαχείριση στο τμήμα φορτηγών Traton και η φαινομενικά ατελείωτη έλλειψη chip συνεχίζει να διαταράσσει την παραγωγή.
Έτσι, ακόμα κι αν ο Diess έχει καταφέρει να απομακρύνει τους ηγέτες των εργαζομένων από την πλάτη του, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να αναζωπυρωθούν οι εντάσεις στην πορεία.
Η VW δεν θα πετύχει τον στόχο πωλήσεων EV φέτος και χάνει μερίδιο αγοράς στην Κίνα, τη μεγαλύτερη περιοχή πωλήσεών της.
To IPO της Daimler Truck
Εν τω μεταξύ, στη Στουτγάρδη, η εταιρεία κατασκευής Mercedes-Benz Daimler ετοιμάζεται για το ντεμπούτο της μονάδας φορτηγών της στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, αναδιαρθρώνοντας μια δομή στην οποία επιβατικά αυτοκίνητα και επαγγελματικά οχήματα κατασκευάζονταν κάτω από την ίδια στέγη για περισσότερο από έναν αιώνα.
Η Daimler Truck - η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής εμπορικών οχημάτων στον κόσμο - αγωνίζεται εδώ και καιρό να μετασχηματίσει την ανταγωνιστικότητα σε βιομηχανική κλίμακα, με περιθώρια κέρδους που ταιριάζουν με τη Volvo και την Paccar.
Οι επενδυτές ελπίζουν ότι η εισαγωγή της στο χρηματιστήριο θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη διαφάνεια και πρόοδο στην αναδιάρθρωση των εργασιών της στην Ευρώπη, όπου το υψηλό κόστος συμπιέζει τις αποδόσεις.
Η Daimler Truck παρουσίασε μια έκδοση με μπαταρία του μοντέλου Actros της τον Ιούνιο, με στόχο να νικήσει την Tesla όσον αφορά την ηλεκτροδότηση μεγάλων εξεδρών, καθώς η αμερικανική εταιρεία παλεύει να ξεκινήσει το Semi project της.
Προς το παρόν, η Daimler βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα κέρδη από τις δραστηριότητές της στη Βόρεια Αμερική, τη μεγαλύτερη δεξαμενή κερδών του κλάδου, όπου η μάρκα Freightliner είναι ο ηγέτης της αγοράς.
Το spinoff του κλάδου του φορτηγού είναι το πιο σημαντικό στρατηγικό βήμα για τη Daimler, από τότε που πούλησε την Chrysler το 2007 και βασικό στοιχείο της ώθησης του CEO Ola Kallenius να μεταμορφώσει τον κατασκευαστή πολυτελών αυτοκινήτων σε έναν πιο ευέλικτο παγκόσμιο παίκτη.
www.worldenergynews.gr
Από την άλλη πλευρά, «φρενάρεται» από την αναχρονιστική εταιρική δομή της και τις συχνές συγκρούσεις μεταξύ διευθυντών και εκπροσώπων των εργαζομένων που παλεύουν για την κατεύθυνση της εταιρείας.
Η τελευταία σύγκρουση έφερε τον Herbert Diess με τους ηγέτες των συνδικάτων και τους τοπικούς πολιτικούς που ήταν θυμωμένοι με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο επειδή υπαινίχθηκε, ότι μπορεί να χρειαστούν τεράστιες περικοπές θέσεων εργασίας για να ανταγωνιστούν τους έξυπνους και ευέλικτους αντιπάλους με επικεφαλής την Tesla.
Υπήρχε ακόμη και συζήτηση ότι ο Diess - το πρόσωπο της μεταστροφής της εταιρείας μετά το ντίζελ, που του αρέσει να συναναστρέφεται τον Elon Musk - ίσως να άφηνε τα ηνία της εταιρίας.
Όλα αυτά κράτησαν την αυτοκινητοβιομηχανία (και τους αρθρογράφους των γερμανικών εφημερίδων) απασχολημένους για αρκετές εβδομάδες και έφθασαν στο προσκήνιο την Πέμπτη 2/12 σε μια συνηθισμένη συνεδρίαση του εποπτικού συμβουλίου για να υπογράψουν τα σχέδια επενδύσεων της VW.
Η ετήσια εκδήλωση μετατράπηκε σε ένα de facto δημοψήφισμα για την ηγεσία του Diess.
Ενώ η VW το απόγευμα της Πέμπτης ανακοίνωσε μια σειρά από αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο, ο Diess κατάφερε να διατηρήσει τη θέση του CEO.
Απλώς θα παραχωρήσει την ευθύνη για την κινεζική επιχείρηση στον Ralf Brandstaetter, επικεφαλής της κύριας μάρκας αυτοκινήτων της VW.
Ο κατασκευαστής είπε επίσης ότι θα ενισχύσει τις δαπάνες σε νέα τεχνολογία για να μειώσει το χάσμα από την Tesla και να κρατήσει μακριά τους κατεστημένους ανταγωνιστές όπως η Toyota ή η Stellantis.
Τι συμβαίνει στο Βόλφσμπουργκ;
Ο τσακωμός των τελευταίων εβδομάδων ισοδυναμούσε πραγματικά με απειλή για τον Diess ή ήταν περισσότερο σαν μια τρικυμία σε μια τσαγιέρα; Θα έκλινα προς το τελευταίο.
Ο Diess προσπάθησε να ηρεμήσει τα πνεύματα νωρίτερα αυτή την εβδομάδα προωθώντας τη δημιουργία μιας προγραμματισμένης πανεπιστημιούπολης τεχνολογίας 800 εκατομμυρίων ευρώ (900 εκατομμυρίων δολαρίων) κοντά στα κεντρικά γραφεία της VW και οι επενδυτές έχουν δείξει ξεκάθαρα ότι οι μετοχές θα υπέφεραν εάν ο Diess έχανε τη δουλειά του.
Υπήρξε αναταραχή στη διαχείριση στο τμήμα φορτηγών Traton και η φαινομενικά ατελείωτη έλλειψη chip συνεχίζει να διαταράσσει την παραγωγή.
Έτσι, ακόμα κι αν ο Diess έχει καταφέρει να απομακρύνει τους ηγέτες των εργαζομένων από την πλάτη του, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να αναζωπυρωθούν οι εντάσεις στην πορεία.
Η VW δεν θα πετύχει τον στόχο πωλήσεων EV φέτος και χάνει μερίδιο αγοράς στην Κίνα, τη μεγαλύτερη περιοχή πωλήσεών της.
To IPO της Daimler Truck
Εν τω μεταξύ, στη Στουτγάρδη, η εταιρεία κατασκευής Mercedes-Benz Daimler ετοιμάζεται για το ντεμπούτο της μονάδας φορτηγών της στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, αναδιαρθρώνοντας μια δομή στην οποία επιβατικά αυτοκίνητα και επαγγελματικά οχήματα κατασκευάζονταν κάτω από την ίδια στέγη για περισσότερο από έναν αιώνα.
Η Daimler Truck - η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής εμπορικών οχημάτων στον κόσμο - αγωνίζεται εδώ και καιρό να μετασχηματίσει την ανταγωνιστικότητα σε βιομηχανική κλίμακα, με περιθώρια κέρδους που ταιριάζουν με τη Volvo και την Paccar.
Οι επενδυτές ελπίζουν ότι η εισαγωγή της στο χρηματιστήριο θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη διαφάνεια και πρόοδο στην αναδιάρθρωση των εργασιών της στην Ευρώπη, όπου το υψηλό κόστος συμπιέζει τις αποδόσεις.
Η Daimler Truck παρουσίασε μια έκδοση με μπαταρία του μοντέλου Actros της τον Ιούνιο, με στόχο να νικήσει την Tesla όσον αφορά την ηλεκτροδότηση μεγάλων εξεδρών, καθώς η αμερικανική εταιρεία παλεύει να ξεκινήσει το Semi project της.
Προς το παρόν, η Daimler βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα κέρδη από τις δραστηριότητές της στη Βόρεια Αμερική, τη μεγαλύτερη δεξαμενή κερδών του κλάδου, όπου η μάρκα Freightliner είναι ο ηγέτης της αγοράς.
Το spinoff του κλάδου του φορτηγού είναι το πιο σημαντικό στρατηγικό βήμα για τη Daimler, από τότε που πούλησε την Chrysler το 2007 και βασικό στοιχείο της ώθησης του CEO Ola Kallenius να μεταμορφώσει τον κατασκευαστή πολυτελών αυτοκινήτων σε έναν πιο ευέλικτο παγκόσμιο παίκτη.
www.worldenergynews.gr