Παράταση για περίπου έναν μήνα έδωσε η ΡΑΕ στην προθεσμία υποβολής μη δεσμευτικών προσφορών του market test για το FSRY (Floating Storage and Regasification Unit) Διώρυγα Gas της Motor Oil. Ειδικότερα, η ημερομηνία μετατίθεται από τις 10 Δεκεμβρίου για τις 14 Ιανουαρίου.
Η εταιρεία Διώρυγα Gas Α.Ε είχε υποβάλλει στη Αρχή αίτημα για παράταση της προθεσμίας , λόγω της πανδημίας SARS-COV-2 αλλά και των έκτακτων συνθηκών που επικρατούν στην χώρα και διεθνώς και προκειμένου να διευκολυνθούν οι ενδιαφερόμενοι στη συλλογή των απαραίτητων δικαιολογητικών εγγράφων (credit rating, οικονομικές καταστάσεις, εκπροσώπηση), καθώς και στην υπογραφή των απαραίτητων Συμφώνων Εμπιστευτικότητας (NDAs) με ξένες εταιρείες οι οποίες εφαρμόζουν πρωτόκολλα «Know-Your-Customer», κάτι που απαιτεί σημαντικό γραφειοκρατικό φόρτο και επάλληλες επικοινωνίες.
Όπως αναφέρουν στο worldenergynews.gr στελέχη της εταιρείας το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί είναι μεγαλύτερο από το αναμενόμενο και γι΄ αυτό ήταν απαραίτητο να ζητηθεί η παράταση, ώστε να ολοκληρωθούν και οι επαφές με όλους τους ενδιαφερόμενους παραγωγούς, εμπόρους, μεγάλους καταναλωτές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, οι οποίοι έχουν καταθέσει το ενδιαφέρον τους για δέσμευση δυναμικότητας.
Άλλωστε, σύμφωνα με τη ΡΑΕ η χρονική παράταση δεν μπορεί, παρά να αποβεί θετική για την εξέλιξη του έργου, σε περίπτωση που οδηγήσει σε διευρυμένη συμμετοχή στο διενεργούμενο Market Test.
Να σημειωθεί ότι είχε ξεκινήσει στις 22 Οκτωβρίου 2021 η διαδικασία του Μη Δεσμευτικού Σταδίου για τη δέσμευση δυναμικότητας στην υποδομή της Διώρυγα Gas, της επένδυσης των περίπου 300 εκατ. ευρώ της Motor Oil.
Παράλληλα, «τρέχουν» και οι τεχνικές μελέτες για το έργο αλλά και η αδειοδοτική διαδικασία, ώστε το project να περάσει στο στάδιο της τελικής ωριμότητας, που είναι η λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης η οποία τοποθετείται στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022, με την κατασκευαστική φάση του εκτός απροόπτου να αναμένεται να ξεκινήσει στο τρίτο τρίμηνο του 2022 ώστε να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2023.
H υποδομή θα αποτελείται από πλωτό τερματικό σταθμό παραλαβής, προσωρινής αποθήκευσης και επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου και χωροθετείται νοτιοδυτικά του διυλιστηρίου της Motor Oil στην περιοχή των Αγ. Θεοδώρων Κορινθίας.
H δομή της Διώρυγα Gas
Η Διώρυγα Gas έχει συμπεριληφθεί στο 10ετές πλάνο ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ (2021-2030) και θα συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) μέσω χερσαίου αγωγού (που θα κατασκευαστεί με τεχνολογία ανάμειξης υδρογόνου). Η χωρητικότητα αποθήκευσης της μονάδας είναι έως
210.000 m3, με δυναμικότητα αεριοποίησης 132.000 MWhs / ημέρα και ετήσια εκτιμώμενη ζήτηση 2,5 bcm.
Το LNG θα εισάγεται μέσω LNG Carriers (LNGCs), θα αποθηκεύεται στις δεξαμενές αποθήκευσης της πλωτής μονάδας και είτε θα επαναεριοποιείται στην πλωτή μονάδα και θα εξάγεται ως φυσικό αέριο στο Ελληνικό Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου είτε θα εξάγεται απευθείας ως LNG μέσω πλοίων ανεφοδιασμού LNG και φορτηγών LNG για οδικές μεταφορές. Ο τερματικός σταθμός θα έχει τη δυνατότητα λήψης LNG από διάφορες χώρες, όπως: Αλγερία, Αίγυπτος, Ισημερινή Γουινέα, Νιγηρία, Νορβηγία, Περού, Κατάρ, Τρινιντάντ & Τομπάγκο, ΗΠΑ και φορτία που προέρχονται από άλλους ευρωπαϊκούς τερματικούς σταθμούς όπως της Ισπανίας, του Βελγίου και της Ολλανδίας.
www.worldenergynews.gr