Λίγο πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων, η Γερουσία των ΗΠΑ αναμένεται να ψηφίσει για την Πράξη Build Back Better (ΒΒΒ) του Προέδρου Joe Biden.
Η Βουλή των Αντιπροσώπων το ψήφισε ήδη.
Ένα αμφιλεγόμενο κομμάτι του είναι οι επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.
Όπως έχει γραφτεί τώρα, η BBB θα αυξήσει τις επιδοτήσεις προς τους καταναλωτές που αγοράζουν EV σε έως και 12.500 δολάρια από 7.500 δολάρια όπως επισημαίνει το πρακτορείο Bloomberg.
Αν όλα περάσουν από τη Γερουσία, ένα κρίσιμο θέμα που θα είναι ένα από τα πιο επιθετικά κίνητρα EV στον κόσμο και σίγουρα η μεγαλύτερη απελευθέρωση για αγοραστές plug-in σε οποιαδήποτε μεγάλη χώρα παραγωγής αυτοκινήτων.
Επί του παρόντος, μόνο η Κροατία και η Ρουμανία έχουν μεγαλύτερες κρατικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα.
Αυτά τα 12.500 δολάρια είναι το ένα τρίτο της τιμής του φθηνότερου ηλεκτρικού οχήματος.
Ο νόμος θα έδινε στους αγοραστές έκπτωση φόρου 7.500 δολάρια εάν το EV κατασκευάζεται στις ΗΠΑ
Ένας καταναλωτής θα έπαιρνε άλλα 4.500 δολάρια εάν το αυτοκίνητο συναρμολογηθεί από συνδικαλιστές και 500 δολάρια περισσότερα εάν η μπαταρία είναι κατασκευασμένη στις ΗΠΑ.
Ο Καναδός πρωθυπουργός Justin Trudeau είπε ότι θα δώσει κίνητρο στις αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάζουν στις ΗΠΑ και όχι στα εργοστάσια αυτοκινήτων στο νότιο Οντάριο.
Ισχυρό πλεονέκτημα στα συνδικάτα
Στον γερουσιαστή Joe Manchin της Δυτικής Βιρτζίνια δεν αρέσει το γεγονός ότι το νομοσχέδιο δίνει στο συνδικάτο United Auto Workers ένα μεγάλο πλεονέκτημα.
Ανατρέποντας τη ζυγαριά με αυτόν τον τρόπο, είπε, ενώ επισκέφτηκε ένα εργοστάσιο κινητήρων και μετάδοσης της Toyota στην πολιτεία, είναι «λάθος» και «δεν είμαστε αυτό που είμαστε ως χώρα», σύμφωνα με το Automotive News.
Είναι μια κρίσιμη αιωρούμενη ψήφος για να περάσει το νομοσχέδιο στη διαιρεμένη Γερουσία.
Η βουλευτής Debbie Dingle, επίσης πιστή στη βιωσιμότητα της πίστωσης που δημιουργήθηκε από το συνδικάτο, είπε ότι η Βουλή είναι πιο σκληρή από τη Γερουσία και ο νόμος πέρασε από εκεί.
«Πιστεύω ότι αυτό θα περάσει με κάποιο τρόπο», είπε.
«Άλλες χώρες κάνουν περισσότερα».
Η Γερμανία έχει επιδοτήσεις 9.000 ευρώ, που είναι περισσότερα από 10.000 δολάρια ανά όχημα.
Η Γαλλία προσφέρει 6.000 ευρώ, δηλαδή περισσότερα περίπου 6.800 δολάρια.
Η Κορέα προσφέρει περισσότερα από 7.000 δολάρια και η Κίνα σταδιακά καταργεί τα πιστωτικά προγράμματα και είναι σε λιγότερο από 3.000 δολάρια.
Εδώ είναι ένας λόγος για τον οποίο ο Trudeau είναι νευρικός: τα κίνητρα του Καναδά είναι μόλις 3.995 δολάρια, σύμφωνα με μια έκθεση του BloombergNEF.
Τα εργοστάσια των ΗΠΑ θα κατασκευάζουν όλα τα νέα EV.
Αυτήν τη στιγμή, οι ΗΠΑ προσφέρουν εκπτώσεις φόρου 7.500 δολάρια ανά EV που πωλείται.
Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μόνο 200.000 από αυτά για να μοιράσουν πριν το προνόμιο αρχίσει να τελειώνει και καταργηθεί σταδιακά.
Η GM και η Tesla έχουν «κάψει» τα δικά τους.
Η Ford, η Toyota και η Nissan πλησιάζουν και ενδέχεται να εξαντληθούν το επόμενο έτος, σύμφωνα με την BNEF.
Σύντομα οι ΗΠΑ θα έχουν κάποια κρατικά πιστωτικά προγράμματα, αλλά λίγα άλλα για να πυροδοτήσουν τις πωλήσεις.
Είτε έτσι είτε αλλιώς, η κυβέρνηση των ΗΠΑ θα γίνει ένας από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές των EV στον κόσμο.
www.worldenergynews.gr