Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Joe Biden υπέγραψε τη Δευτέρα 15/11 τον νέο Νόμο για τις Υποδομές, τις Επενδύσεις και τις θέσεις εργασίας, που τον καθιστούν έναν από τους πιο πράσινους νόμους στην αμερικανική ιστορία, που παρέχει δισεκατομμύρια για την ενεργειακή απόδοση, την υποδομή ηλεκτρικών οχημάτων και τη μαζική μεταφορά.
Αλλά με το κρίσιμο μέτρο για το εάν θα τηρήσει τις δεσμεύσεις του Biden να μηδενίσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου της Αμερικής έως το 2050, είναι σχεδόν χωρίς αντίκτυπο, επισημαίνει το Bloomberg.
Ο νέος νόμος προσφέρει μια «ονομαστική μείωση κάτω από την υπάρχουσα πολιτική» για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, σύμφωνα με μια προκαταρκτική ανάλυση του Jesse Jenkins, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Πρίνστον που παρακολουθεί τον αντίκτυπο των διατάξεων του νομοσχεδίου.
Ο Jenkins εκτιμά ότι θα μειώσει τις εκπομπές κατά λιγότερο από 100 εκατομμύρια μετρικούς τόνους περισσότερο από την υπάρχουσα πολιτική.
Αντίθετα, η ομάδα του διαπίστωσε ότι η έκδοση Σεπτεμβρίου του πακέτου Build Back Better, το οποίο περιέχει χρήματα για πρωτοβουλίες περιβαλλοντικής και κοινωνικής πολιτικής και έχει υποστηριχθεί από τον πρόεδρο, θα μείωνε τις εκπομπές κατά περισσότερο από 1,1 δισεκατομμύριο μετρικούς τόνους.
Σημασία έχει η διαφορά.
Μαζί αυτό και ο νέος νόμος θα έφερναν τον Biden κοντά στην υπόσχεσή του να μειώσει τις εκπομπές έως το 2030 στο 50% των επιπέδων αιχμής το 2005.
Ο νόμος για τις υποδομές από μόνος του δεν θα το κάνει.
Ο Biden δήλωσε τη Δευτέρα ότι ήταν βέβαιος ότι το Κογκρέσο θα εγκρίνει το μέτρο για την ενίσχυση του καλύτερου.
«Μαζί με το νομοσχέδιο για τις υποδομές, εκατομμύρια ζωές θα αλλάξουν προς το καλύτερο», είπε.
Υπάρχουν πολλά στον νέο νόμο για τις υποδομές που μπορούν να γιορτάσουν οι υποστηρικτές του κλίματος.
Παρέχει 39 δισεκατομμύρια δολάρια για τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας συγκοινωνίας, 66 δισεκατομμύρια δολάρια για τη συντήρηση της Amtrak και 65 δισεκατομμύρια δολάρια για τις απελπιστικά απαραίτητες αναβαθμίσεις του ηλεκτρικού δικτύου.
Αλλά ο νόμος είναι γεμάτος από διατάξεις που είναι εξίσου ευνοϊκές για τα ορυκτά καύσιμα με τις εναλλακτικές τους χωρίς άνθρακα.
Ένα εκσυγχρονισμένο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας που εξακολουθεί να μεταφέρει ενέργεια από ορυκτά καύσιμα δεν μειώνει από μόνο του το αποτύπωμα άνθρακα της χώρας.
Το σχέδιο περιλαμβάνει 5 δισεκατομμύρια δολάρια για νέα σχολικά λεωφορεία, αν και το πρόγραμμα θα επιτρέψει στους μισούς να πάνε προς λεωφορεία που κινούνται με φυσικό αέριο ή προπάνιο, σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά.
Οι δυνατότητες των επενδύσεων για το κλίμα του νέου νόμου εξαρτώνται σχεδόν εξ ολοκλήρου από την ψήφιση του δεύτερου νομοσχεδίου, το Build Back Better, το οποίο περιλαμβάνει χρήματα για να βοηθήσει στην απαλλαγή του ηλεκτρικού δικτύου και σε βαριά ρυπογόνες βιομηχανίες όπως ο χάλυβας και το τσιμέντο.
Ηλεκτροκίνηση
Ο γερουσιαστής της Δυτικής Βιρτζίνια, Joe Munchin, Δημοκρατικός και κρίσιμος ψήφος, είπε ότι θέλει να δει την ανάλυση του νομοσχεδίου από το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κογκρέσου, πράγμα που σημαίνει ότι είναι απίθανο να ψηφιστεί σύντομα
«Το νομοσχέδιο για τις υποδομές περιλαμβάνει πολύ λίγα κομμάτια που θα οδηγούσαν σε άμεσες μειώσεις εκπομπών, αλλά περιλαμβάνει πολλή χρηματοδότηση για πολύ σημαντική τεχνολογία που θα επιτρέψει τις μειώσεις εκπομπών που θεωρούμε ότι θα μπορούσε να επιτύχει το BBB», εξηγεί ο Robbie Orvis, ανώτερος διευθυντής σχεδιασμού ενεργειακής πολιτικής στο Energy Innovation, μια μη κομματική ερευνητική ομάδα στο Σαν Φρανσίσκο.
Πάρτε, ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, το γεγονός ότι ο νόμος για τις υποδομές επιτρέπει 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή ενός πανεθνικού δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα, αλλά λίγοι αναλυτές πιστεύουν ότι από μόνο του θα εμπνεύσει έναν επαρκή αριθμό Αμερικανών να στραφούν από αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά οχήματα.
Αυτό το κίνητρο θα απαιτήσει την πίστωση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου των 7.500 $ που βρίσκεται στο BBB.
«Δεν θα φτάσουμε σε επιτάχυνση στην E.V. πωλήσεις χωρίς την πίστωση αγοράς», δήλωσε η Elen Hughes Cromwick, συνεργάτης για το πρόγραμμα για το κλίμα και την ενέργεια στο Third Way, ένα κεντροαριστερό think tank με έδρα την Ουάσινγκτον, σε μια ανάλυση των λογαριασμών που δημοσιεύτηκε στο Sarasota Magazine.
«Ο λόγος είναι ότι, από τώρα έως το 2025, εξακολουθούμε να έχουμε σχετικά υψηλό κόστος μπαταριών στα ηλεκτρικά οχήματα».
Χωρίς μέτρα για την εφαρμογή και την ενεργοποίηση των σχεδίων που ξεκίνησαν με τον νόμο που υπέγραψε ο Biden τη Δευτέρα, παραμένει ένα χάσμα μεταξύ των υψηλών υποσχέσεων και της ολοένα και πιο καυτής πραγματικότητας.
www.worldenergynews.gr
Bloomberg Green: Το πακέτο Υποδομών Biden χρειάζεται εφαρμοστικούς νόμους για την πράσινη στροφή
O νέος νόμοςο Biden παρέχει 39 δισεκατομμύρια δολάρια για τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας συγκοινωνίας, 66 δισεκατομμύρια δολάρια για τη συντήρηση της Amtrak και 65 δισεκατομμύρια δολάρια για τις απελπιστικά απαραίτητες αναβαθμίσεις του ηλεκτρικού δικτύου, αλλά δεν αρκεί για να επιτύχει τους στόχους