Ενέργεια

Η αυξανόμενη ζήτηση EV θα πενταπλασιάσει την κατανάλωση λιθίου - Τι γίνεται με την παραγωγή, τις τιμές;

Η αυξανόμενη ζήτηση EV θα πενταπλασιάσει την κατανάλωση λιθίου - Τι γίνεται με την παραγωγή, τις τιμές;
Κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας, καθώς η υπόσχεση για ηλεκτρικά οχήματα θα γίνεται πραγματικότητα, θα χρειαστούν αυξανόμενες επενδύσεις στο λίθιο, ξεκινώντας από περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2025 και 2030 και στη συνέχεια θα πολλαπλασιάζονται τα επόμενα χρόνια
Σχετικά Άρθρα

Με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EV) να αυξάνονται η ανάγκη να διασφαλιστεί ότι χρειάζεται για να λειτουργήσουν τα νέας γενιάς αυτοκίνητα είναι ζητούμενο, με πρώτο υλικό τις μπαταρίες άρα και το υλικό κατασκευής τους, το λίθιο.
Η παγκόσμια κατανάλωση λιθίου εκτιμάται ότι θα πενταπλασιαστεί μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, ανέφερε το BloombergNEF.
Αυτό ώθησε τις τιμές του μετάλλου, κύριο συστατικό για τις περισσότερες μπαταρίες EV, σε πρόσφατα υψηλά.
Έχουν σημειώσει ρεκόρ στην Κίνα και ένας δείκτης αναφοράς έχει υπερδιπλασιαστεί φέτος.
Ενώ το λίθιο έχει υποστεί παρόμοια αύξηση στο παρελθόν, αυτή τη φορά υπάρχει ένα εύλογο ζήτημα ζήτησης-προσφοράς.
Με μια έλλειψη να πλανάται στον ορίζοντα, ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να εξασφαλιστούν μακροπρόθεσμα συμβόλαια για το μέταλλο τώρα, διερωτάται η Washington Post;
Μήπως η αγορά ορυχείων εξόρυξης του μετάλλου, από τους κατασκευαστές;
Το πρόβλημα είναι ότι αρχίζει να φαίνεται ότι εκείνες οι εταιρείες που διεκδικούν μερίδιο στην αλυσίδα εφοδιασμού EV βιάζονται.

Η συμφωνία της Tesla

Αν και προκάλεσε έντονο ενδιαφέρον, η συμφωνία της Tesla ήταν ουσιαστικά μια ανανέωση της αρχικής σύμβασης σύμβαση που υπέγραψε το 2018.
Πριν από τρία χρόνια, η συμφωνία αφορούσε το 20% της παραγωγής υδροξειδίου του λιθίου της Ganfeng.
Αυτή τη φορά δεν δόθηκαν λεπτομέρειες για το αν η νέα συμφωνία ήταν σε υψηλότερη τιμή ή σε μεγαλύτερη ποσότητα.
Η εταιρεία χρησιμοποιεί powerpacks που κατασκευάζονται από άλλες εταιρείες όπως η Contemporary Amperex Technology Co. Ltd., ή η CATL, αλλά πειραματίζεται επίσης με τις δικές της μπαταρίες.
Στα τέλη Σεπτεμβρίου, η CATL συνήψε οριστική συμφωνία για την εξαγορά της Millennial Lithium Corp., μιας καναδικής εταιρείας εξόρυξης, έναντι 377 εκατομμυρίων CAD (304 εκατομμύρια δολάρια), ξεπερνώντας την προσφορά της Ganfeng.
Στη συνέχεια, όμως, τη Δευτέρα, η Lithium Americas ανακοίνωσε ότι είχε υποβάλει προσφορά άνευ όρων για την απόκτηση της Millennial έναντι 400 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η Ganfeng είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος στη Lithium Americas και κατέχει το πλειοψηφικό μερίδιο σε ένα ορυχείο που λειτουργεί κοντά σε ένα έργο Millennial στην Αργεντινή.
Ο κινεζικός γίγαντας λιθίου έχει επίσης επταετή συμφωνία με την πρωταθλήτρια μπαταρίας της Νότιας Κορέας, LG Energy Solution.
Και η LG θα μπορούσε να κατασκευάσει κυψέλες μπαταριών για την Tesla ξεκινώντας από το 2023.
Ξεχωριστά, ο εξορύκτης Glencore αγόρασε ένα μερίδιο στην Britishvolt Ltd., μια βρετανική startup που σχεδιάζει να κατασκευάσει το πρώτο εργοστάσιο μπαταριών μεγάλης κλίμακας στη χώρα.

Υπάρχει αρκετό λίθιο για τους παραγωγούς, τους κατασκευαστές μπαταριών και τις αυτοκινητοβιομηχανίες;

Η κρίσιμη ερώτηση όμως είναι αν υπάρχει αρκετό λίθιο για τους παραγωγούς, τους κατασκευαστές μπαταριών και τις αυτοκινητοβιομηχανίες, και αν παραμορφώνεται η πραγματική εικόνα για το ασημί-λευκό μέταλλο.
Δεδομένου όλου του ενθουσιασμού, ορισμένες από τις μακροπρόθεσμες συμβάσεις φαίνονται πιο ευνοϊκές για τους παραγωγούς.
Η ζήτηση λιθίου είναι πιθανό να ξεπεράσει την προσφορά μέχρι το 2025, σύμφωνα με τους αναλυτές της Jefferies, με πάνω από 150 κατασκευαστές μπαταριών να ανακοινώνουν ήδη σχέδια επέκτασης.
Αλλά ακόμα κι αν οι εξορρύκτες και άλλοι επενδύουν σε έργα σήμερα, ο χρόνος παράδοσης είναι επτά έως 10 χρόνια.
Κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας, καθώς η υπόσχεση για ηλεκτρικά οχήματα θα γίνεται πραγματικότητα, θα χρειαστούν αυξανόμενες επενδύσεις στο λίθιο, ξεκινώντας από περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2025 και 2030 και στη συνέχεια θα πολλαπλασιάζονται τα επόμενα χρόνια.
Οι τιμές κινδυνεύουν να ξεπεράσουν τον εαυτό τους.
Την τελευταία φορά που συνέβη αυτό, ο κλάδος εδραιώθηκε και άρχισε να μοιάζει με καρτέλ, με υπερβολικό έλεγχο στα χέρια λίγων, όπως τονίζει η Washington Post.
Εν τω μεταξύ, το πρόβλημα της οικονομικής προσιτότητας των ηλεκτρικών οχημάτων και των μπαταριών θα συνεχιστεί και μπορεί ακόμη και να απομακρυνθεί εάν το κόστος των πρώτων υλών περιορίσει τα περιθώρια και εμποδίσει την πραγματική πρόοδο.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης