Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Evergrande New Energy Vehicle: Σε «άμμο» οι υποσχέσεις για ηλεκτροκίνηση από την υπερχρεωμένη

Evergrande New Energy Vehicle: Σε «άμμο» οι υποσχέσεις για ηλεκτροκίνηση από την υπερχρεωμένη
Η Evergrande, σύμφωνα με αναλυτές, είναι ο πιο υπερχρεωμένος κατασκευαστής ακινήτων στον κόσμο, έχοντας πλέον υποχρεώσεις που ξεπερνά τα 300 δισ. δολάρια

Αν και πριν δύο χρόνια, ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της Evergrande, Hui Ka Yan είχε υποσχεθεί γεμάτος αυτοπεποίθηση ότι ο βραχίονας ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας του μπορεί να «αμφισβητήσει» της Tesla, το σήμερα είναι εκ διαμέτρου αντίθετο.

Σύμφωνα με το Bloomberg, ο κινέζικος κολοσσός οδηγείται στα όρια της χρεοκοπίας, σκορπώντας πανικό στους επενδυτές και την αγορά. Η Evergrande New Energy Vehicle  είναι θυγατρική της κινεζικής Evergrande, κατασκευαστικού Ομίλου.

Η κάτω βόλτα και η προειδοποίηση

Η Evergrande, σύμφωνα με αναλυτές, είναι ο πιο υπερχρεωμένος κατασκευαστής ακινήτων στον κόσμο, έχοντας πλέον υποχρεώσεις που ξεπερνά τα 300 δισ. δολάρια. Η Evergrande προειδοποίησε τους επενδυτές την περασμένη εβδομάδα ότι δεν είχε «σημειώσει καμία ουσιαστική πρόοδο» στις προσπάθειες να πουλήσει μερίδια στη μονάδα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία κάποτε ήταν από τα πιο πολύτιμα περιουσιακά της στοιχεία πριν από μια ύφεση.

Ακόμη και μετά τη μεταφορά περίπου 7,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην ανάπτυξη αυτοκινήτων, η Evergrande New Energy Vehicle Group αντιμετώπισε επανειλημμένες αποτυχίες. Η εταιρεία δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι μπορεί να χρειαστεί να καθυστερήσει την έναρξη της παραγωγής αν δεν μπορέσει να βρει νέα χρηματοδότηση, αφού είχε προηγουμένως χάσει τους στόχους για να ξεκινήσει μια δοκιμαστική παραγωγή μέχρι τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Οι απώλειες τους πρώτους έξι μήνες του 2021 ήταν 4,8 δισεκατομμύρια γιουάν και αυτό δεν είναι το μόνο πράγμα που ανησυχεί τους βετεράνους του κλάδου αυτοκινήτων. Μια σειρά από εννέα διαφορετικά μοντέλα που εμφανίστηκαν τον Απρίλιο αποτελούσαν μια φιλόδοξη κίνηση, όπως και η πρόβλεψη για την παράδοση 5 εκατ. αυτοκινήτων ετησίως ως το 2035.

Τον Απρίλιο, η NEV συμμετείχε στην έκθεση αυτοκινήτου στη Σαγκάη προκαλώντας αίσθηση, καθώς παρουσίασε εννέα μοντέλα… μη διαθέσιμα.Κανένα δεν βρίσκονταν σε στάδιο μαζικής παραγωγής και ο χρονικός ορίζοντας έναρξής της, τότε, είχε προσδιοριστεί για το 2022.

Σε διάστημα μικρότερο των 5 μηνών από την πρώτη της εμφάνιση σε έκθεση και την αποτίμηση των 87 δισ. δολ. η NEV έχει χάσει τα 80 δισ. δολ. της κεφαλαιοποίησής της.

«Υπερφόρτωση»

Όλα αυτά θέτουν ένα ερωτηματικό σχετικά με τις πιθανότητες της Evergrande NEV να προσελκύσει νέους επενδυτές ή να ακολουθήσει την πολιτική της Nio, η οποία σε αντίστοιχη περίπτωση είχε δανειστεί 7 δις. γουάν και το σχέδιό της ευδοκίμησε.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση της Κίνας κατέστησε σαφές ότι ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας χρειάζεται ενοποίηση για να προχωρήσει σε βιώσιμα επίπεδα.

«Έχουμε πάρα πολλές εταιρείες ηλεκτροκίνησης στην αγορά αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Xiao Yaqing, υπουργός βιομηχανίας και τεχνολογίας πληροφοριών, σε συνέντευξη Τύπου στο Πεκίνο την περασμένη εβδομάδα. Και οι νεοεισερχόμενοι μόνο ηλεκτρικοί αντιμετωπίζουν αυξανόμενο ανταγωνισμό από παλαιότερες εταιρείες.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης