Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι γενικά πιο ακριβά από τα οχήματα φυσικού αερίου σήμερα, κυρίως επειδή οι μπαταρίες που χρησιμοποιούν είναι ακριβές, σύμφωνα με το Bloomberg. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλές κυβερνήσεις προσφέρουν επιδοτήσεις για να κάνουν τα ηλεκτρικά οχήματα πιο προσιτά. Μόλις πέσουν οι τιμές της μπαταρίας, τα ηλεκτρικά οχήματα θα κοστίζουν το ίδιο, ή λιγότερο, από τα οχήματα φυσικού αερίου.
Στο πλαίσιο αυτό, η παρακολούθηση των τιμών της μπαταρίας βοηθά να κατανοήσουμε πότε θα φτάσουμε σε αυτά τα σημεία καμπής με τα ηλεκτρικά οχήματα και επίσης να γίνει κατανοητή η ανάπτυξη του τομέα αποθήκευσης ενέργειας.
Σταθερή μείωση
Την τελευταία δεκαετία, οι τιμές των μπαταριών έχουν πέσει από σχεδόν 1.200 $ ανά κιλοβατώρα σε μόλις 137 $/kWh το 2020. Για ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία 50 kWh, αυτό εξοικονομεί πάνω από 43.000 $ σε πραγματικούς όρους. Εάν το 2021 ακολουθούσε την τάση, οι μέσες τιμές πακέτων φέτος θα πρέπει να είναι 125 $/kWh.
Ωστόσο, το τελευταίο 12μηνο η τιμή των βασικών μετάλλων που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου αυξήθηκε ραγδαία, ασκώντας πίεση στις τιμές των μπαταριών. Η συγκεκριμένη εξέλιξη επηρεάζει την επέκταση της ηλεκτροκίνησης, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αναγκαστούν να επιβραδύνουν τις πωλήσεις των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Η ανάγνωση
Ένα εναλλακτικό σενάριο είναι ότι το 2021 θα μπορούσε να είναι ένα λάθος στην ιστορία των τιμών των μπαταριών και τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι ακόμα σε καλό δρόμο για να φτάσουν στα ίδια επίπεδα με τα οχήματα κινητήρων εσωτερικής καύσης εντός τριών ετών. Και πριν αυτό γίνει αντιληπτό, η Tesla και η Volkswagen θα πουλήσουν ηλεκτρικά οχήματα έναντι 25.000 δολαρίων που μπορούν να ταιριάξουν με τις επιδόσεις των τρεχόντων οχημάτων φυσικού αερίου.
Τέλος, οι κατασκευαστές ψάχνουν πάντα να αντικαταστήσουν τα πιο ακριβά υλικά. Κατά την τελευταία δεκαετία, το ακριβό κοβάλτιο αντικαταστάθηκε από το νικέλιο χαμηλού κόστους. Στο μέλλον, το νικέλιο θα μπορούσε να αντικατασταθεί από ακόμη φθηνότερο μαγγάνιο.
www.worldenergynews.gr