Ο πρόεδρος Biden δεν είναι ο μόνος που έχει εμμονή με φιλόδοξους στόχους ηλεκτρικών μεταφορών. Τον Σεπτέμβριο του 2020 ο κυβερνήτης της Καλιφόρνιας, Gavin Newsom υπέγραψε εκτελεστικό διάταγμα που θέτει τους ακόλουθους στόχους για οχήματα μηδενικών ρύπων (ZEV) για τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων των ΗΠΑ.
Επιβάλλει 100% πωλήσεις ZEV για νέα επιβατικά οχήματα έως το 2035 και το ίδιο για οχήματα μεσαίου και βαρέως τύπου, όπου είναι εφικτό, έως το 2045.
Λόγω του ότι ο τομέας μεταφορών αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 50% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) του κράτους, πάνω από το 80% της ρύπανσης με NOx που σχηματίζει αιθαλομίχλη και το 95% των τοξικών σωματιδίων ντίζελ, η μετάβαση στα ZEVs είναι ένα κρίσιμο βήμα προς τον στόχο του κράτους να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2045.
Ο δρόμος υλοποίησης του στόχου
Στόχος είναι η δημιουργία επαρκούς υποδομής φόρτισης για τουλάχιστον 5 εκατομμύρια ZEV, γεγονός που θα μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στο 40% κάτω από τα επίπεδα του 1990 έως το 2030.
Ωστόσο, η ανάλυση από το Συμβούλιο Αεροπορικών Πόρων της Καλιφόρνια (CARB) εκτιμά ότι έως το 2030 θα χρειαστούν 8 εκατομμύρια ελαφρά ZEV και 180.000 μεσαίου και βαρέου τύπου ZEV για την επίτευξη του στόχου.
Νέα έκθεση
Μια έκθεση που κυκλοφόρησε πρόσφατα από την Επιτροπή Ενέργειας της Καλιφόρνιας (CEC) προβλέπει ότι θα χρειαστούν πάνω από 700.000 φορτιστές EV για την υποστήριξη 5 εκατομμυρίων ZEV και σχεδόν 1,2 εκατομμύρια δημόσιοι και ιδιωτικοί φορτιστές για 8 εκατομμύρια ZEVs το 2030.
Το Bloomberg New Energy Finance (BNEF) και άλλοι λένε ότι τα BEV μπορούν να επιτύχουν ισοτιμία κόστους αγοράς με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) ήδη από το 2022. Το κράτος έχει ήδη περισσότερους από 70.000 δημόσιους και ιδιωτικούς φορτιστές με επιπλέον 123.000 που προγραμματίζεται να φτάσει το σύνολο σε 193.000.
Για την επίτευξη του στόχου του 2025 για 250.000 δημόσιους και κοινόχρηστους φορτιστές, το κράτος θα χρειαστεί περίπου 57.000 περισσότερα από όσα έχουν ήδη εγκατασταθεί ή προγραμματιστεί, όπως φαίνεται στο συνοδευτικό γράφημα.
Περί δικτύου
Η CEC προβλέπει ότι η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας το 2030 από τη φόρτιση ελαφρών οχημάτων μπορεί να είναι έως και 5.500 MW περίπου τα μεσάνυχτα και 4.600 MW γύρω στις 10 το πρωί μια τυπική ημέρα της εβδομάδας. Δηλαδή αύξηση 20 έως 25% της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας εκείνη τη στιγμή, αντίστοιχα, όπως φαίνεται στο συνοδευτικό οπτικό.
Η ανάλυση της CEC υποδεικνύει ότι η ζήτηση φόρτισης εκτός κατοικίας θα ευθυγραμμιστεί γενικά με την ηλιακή παραγωγή κατά τη διάρκεια της ημέρας - ωστόσο περισσότερο από το 60% της συνολικής ενέργειας φόρτισης θα εξακολουθεί να απαιτείται όταν ο ήλιος δεν είναι άφθονος.
www.worldenergynews.gr