Συνεργασία με τον αμερικανικό σύμβουλο υποδομής AECOM (ACM.N) και άλλους εταίρους ανακοίνωσε η Iberdrola, προκειμένου ιταλικός σιδηρόδρομος να κινείται με πράσινο υδρογόνο, σύμφωνα με το Reuters.
Η σιδηροδρομική σύνδεση 300 χιλιομέτρων (186 μίλια), η οποία διασχίζει τέσσερις περιοχές της κεντρικής Ιταλίας, είναι μόνο εν μέρει ηλεκτρισμένη και χρησιμοποιείται σήμερα από παλιά τρένα με κινητήρα ντίζελ, ανέφερε η Iberdrola. «Εκτός του ότι το έργο έχει μεγάλο περιβαλλοντικό αντίκτυπο, στοχεύει σε σημαντικά οικονομικά και κοινωνικά αποτελέσματα», δήλωσε ο διευθυντής της Iberdrola στην Ιταλία, Lorenzo Costantini.
Η συμφωνία με την AECOM περιλαμβάνει επίσης μελέτη σκοπιμότητας για την ανάπτυξη σιδηροδρομικής σύνδεσης με υδρογόνο που συνδέει την παραθαλάσσια πόλη San Benedetto del Tronto στην ανατολική ακτή της Ιταλίας με τη Ρώμη.
Επίσης, σημειώνεται ότι η μετάβαση στο πράσινο υδρογόνο ως καύσιμο είναι μια δραστικά λιγότερο δαπανηρή εναλλακτική λύση από την παραδοσιακή ηλεκτροκίνηση και θα φέρει καινοτομία και ανάπτυξη στις πληγείσες περιοχές, μέσω αυτής της απανθρακοποίησης.
Τα νέα δεδομένα
Το αναπτυξιακό έργο επικεντρώνεται στη χρήση ηλεκτρικών τρένων που κινούνται με υδρογόνο ως μοχλό για την προσέλκυση παραγωγικών επενδύσεων σε περιοχές που επλήγησαν από τους σεισμούς το 2009, 2016 και 2017.
Η χρήση νέων ενεργειακών και περιβαλλοντικών τεχνολογιών βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της πρωτοβουλίας, με πρωταγωνιστικό ρόλο το πράσινο υδρογόνο που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές.
Ο Lorenzo Costantini, από την πλευρά του τόνισε ότι: «Είναι μια ευκαιρία να θέσουμε τις ικανότητές μας στην υπηρεσία αυτού του φιλόδοξου έργου, το οποίο εκτός από σημαντικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο, στοχεύει σε οικονομικά και κοινωνικά οφέλη, υποστηρίζοντας παράλληλα τις περιοχές που επλήγησαν από σεισμικά γεγονότα τα τελευταία χρόνια».
www.worldenergynews.gr