Ένα σημαντικό τμήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας αφορά ηλεκτρικά οχήματα χαμηλής ταχύτητας και συνοδεύονται από ένα περίεργο μέχρι τώρα νομικό πλαίσιο, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg.
Πρόκειται για επιβατικά αυτοκίνητα με μπαταρία και τελική ταχύτητα 70 χιλιόμετρα την ώρα. Είναι μικροσκοπικά, καθώς σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Υπουργείου Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών της χώρας, δεν μπορούν να είναι μεγαλύτερα από 1,5 μέτρα.
Τα «θέματα»
Τα οχήματα αυτά λοιπόν πέφτουν σε γκρι περιοχή, καθώς δεν είναι αυστηρά νόμιμα. Δεν μπορούν να εγγραφούν σαν κανονικά αυτοκίνητα ή να πληρούν τις προϋποθέσεις για κατάλληλες πινακίδες κυκλοφορίας και τα ασφαλιστήρια συμβόλαια γενικά δεν τα καλύπτουν.
Μάλιστα, δεν απαιτείται μια έγκυρη άδεια οδήγησης. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι χαίρουν μεγάλης δημοφιλίας και από ηλικιωμένους, που ορισμένοι από τους οποίους δεν ήταν ποτέ πίσω από το τιμόνι! Πολύ συχνά, οι παππούδες τους χρησιμοποιούν για να μεταφέρουν τα εγγόνια τους στο σχολείο, όταν οι γονείς εργάζονται.
Δεν είναι ασυνήθιστο φαινόμενο οι χειρόγραφες πινακίδες, τοποθετημένες μέσα στα πίσω παράθυρά τους που δηλώνουν ότι «αυτό το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται για να μαζέψει παιδιά» - ίσως για να αποτρέψει άλλους οδηγούς από το να έρθουν πολύ κοντά, αλλά και με την ελπίδα κάποιας επιείκειας από την τροχαία σε περίπτωση ελέγχου.
Τα εντυπωσιακά στοιχεία
Αυτά τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα χαμηλής ταχύτητας ξεκινούν συνήθως από περίπου 1.600 $ - περίπου στην ίδια τιμή με το iPhone 12 Pro Max στην Κίνα - και το μικρό τους μέγεθος, η προσιτή τιμή και η ευκολία τους τα έχουν κάνει ελκυστικά. Σύμφωνα με εκτιμήσεις από την Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας, περισσότερα από 6 εκατομμύρια κυκλοφόρησαν στους δρόμους το 2020.
Το περιβαλλοντικό φάλτσο
Παρόλο που τροφοδοτούνται με μπαταρία, συνήθως δεν χρησιμοποιούν μπαταρίες ιόντων λιθίου. Αντ 'αυτού, χρησιμοποιούνται σε κύτταρα μολύβδου-οξέος, τα οποία, εάν δεν ανακυκλώνονται σωστά (και τις περισσότερες φορές δεν είναι), είναι καταστροφικά για το περιβάλλον.
Ενώ το Υπουργείο Βιομηχανίας και Πληροφορικής δεν έδωσε λόγο για συμπερίληψη ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλής ταχύτητας στο πλαίσιο του, πιθανότατα έχει να κάνει με την πρόθεσή του να γίνει νόμιμος ο εν λόγω τομέας. Οι καταναλωτές στην Κίνα έχουν μια πραγματικά αληθινή επιλογή αν ψωνίζουν για ένα καθαρότερο αυτοκίνητο. Ο Cui Dongshu, γενικός γραμματέας της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων, χαρακτήρισε την κίνηση ως «σημαντική εξέλιξη για την αυτοκινητοβιομηχανία», λέγοντας ότι πρέπει να βοηθήσει τους κατασκευαστές και να ενισχύσει την ανάπτυξη της αγοράς EV της Κίνας συνολικά.
www.worldenergynews.gr