Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας μειώθηκαν σε περίπου 9,77 εκατομμύρια βαρέλια καθημερινά τον Ιούνιο, μειωμένες κατά 2% σε σύγκριση με τον Μάιο και φτάνοντας το χαμηλότερο μηνιαίο επίπεδο από την αρχή του έτους, ανέφερε το Reuters, επικαλούμενο τελωνειακά στοιχεία.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, η Κίνα εισήγαγε 260,66 εκατομμύρια τόνους αργού, κατά 3% λιγότερο σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2020. Για το 2021, ενισχύθηκαν οι εισαγωγές από ανεξάρτητα διυλιστήρια. Ωστόσο, η παραγωγή καυσίμων τόσο σε ανεξάρτητα διυλιστήρια όσο και σε κρατικές εταιρείες αυξήθηκε ταχύτερα από τη ζήτηση, υπονομεύοντας τα περιθώρια διύλισης και δημιουργώντας ένα κενό.
Η παρέμβαση
Το Πεκίνο παρενέβη, ζητώντας από κρατικές εταιρείες πετρελαίου να σταματήσουν να εμπορεύονται τις ποσοστώσεις εισαγωγής αργού πετρελαίου με ιδιωτικά διυλιστήρια. Η κυβέρνηση μείωσε επίσης τη δεύτερη παρτίδα ποσοστώσεων εισαγωγής αργού πετρελαίου για ιδιωτικά διυλιστήρια κατά 35% τον περασμένο μήνα, σε συνολικά 35,24 εκατομμύρια τόνους.
Αυτή η παρέμβαση υποδηλώνει ότι οι εισαγωγές ενδέχεται να παραμείνουν συγκρατημένες και τους επόμενους μήνες, μάλλον λόγω των υψηλότερων τιμών. Η Κίνα φαίνεται να διαθέτει αρκετό πετρέλαιο για να αντλήσει, σύμφωνα με μια προηγούμενη έκθεση της OilX.
Μάλιστα, τα στοιχεία της εταιρείας δείχνουν ότι το αργό πετρέλαιο που έχει αποθηκευτεί στην Κίνα έχει μειωθεί από 436 εκατομμύρια τόνους τον Απρίλιο σε 414 εκατομμύρια βαρέλια από τα τέλη Ιουνίου.
Οι πτωτικές αιτίες
Τα νέα σχετικά με την πτώση των εισαγωγών, ωστόσο, θα έχουν τη δική τους επίδραση στις τιμές, πιθανώς αρνητικά, ειδικά επειδή ανησυχεί για την τελευταία παραλλαγή του κορονοϊού φαίνεται να αυξάνεται και να επηρεάζει τις τιμές του πετρελαίου. Από την άλλη πλευρά, ο ΟΠΕΚ + εξακολουθεί να προσπαθεί να καταλήξει σε συμφωνία σχετικά με τις προσαρμογές της παραγωγής και αυτό εντείνει την αστάθεια των τιμών.
www.worldenergynews.gr