Η αγορά πετρελαίου θα αντιμετωπίσει αυστηρότερη προσφορά ενώ υπάρχει και το ενδεχόμενο μάχης για τα μερίδια αγοράς
Ο οργανισμός που εδρεύει στο Παρίσι ανακοίνωσε ότι οι τιμές του πετρελαίου θα είναι ασταθείς έως ότου επιλυθούν οι διαφορές μεταξύ των μελών του ΟΠΕΚ +.
Περί τις 19:43 ώρα Ελλάδας η τιμή του αργού ενισχυόταν 1,63% στα 75,31 δολάρια το βαρέλι και το brent σημείωνε άνοδο 1,69% στα 76,44 δολάρια το βαρέλι.
"Το αδιέξοδο του ΟΠΕΚ + σημαίνει ότι έως ότου επιτευχθεί συμβιβασμός, οι ποσοστώσεις παραγωγής θα παραμείνουν στα επίπεδα του Ιουλίου. Σε αυτήν την περίπτωση, οι αγορές πετρελαίου θα «σφίξουν» σημαντικά καθώς η ζήτηση ανακάμπτει από την πτώση που προκλήθηκε από το COVID του περασμένου έτους", ανέφερε έκθεση του IEA.
Ο ΟΠΕΚ + ξετυλίγει σιγά-σιγά τους περιορισμούς παραγωγής ρεκόρ που συμφωνήθηκαν πέρυσι για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Ωστόσο, μια διαφωνία για την πολιτική μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων έθεσε σε αναστολή τα σχέδια άντλησης πετρελαίου έως το τέλος του 2021.
Αγώνας για τα μερίδια αγοράς
Εάν οι διαφορές παραμείνουν, οι αναλυτές λένε ότι ο ΟΠΕΚ+ θα μπορούσε ακόμη και να εγκαταλείψει το σύμφωνό του, ωθώντας τους να ανοίξουν τις «κάνουλες» σε έναν αγώνα για το μερίδιο αγοράς, προσθέτοντας αβεβαιότητα σε μια αγορά που έχει δει τις τιμές να ανεβαίνουν στα υψηλά 2-1 / 2 ετών και να υποχωρούν ξανά.
"Η πιθανότητα μιας μάχης για τα μερίδια αγοράς, ακόμη και αν είναι απομακρυσμένη, κρέμεται πάνω από τις αγορές, όπως και το ενδεχόμενο υψηλών τιμών καυσίμων να προκαλέσουν πληθωρισμό και να βλάψουν την εύθραυστη οικονομική ανάκαμψη", ανέφερε ο IEA στη μηνιαία έκθεσή του.
"Οι αγορές πετρελαίου είναι πιθανό να παραμείνουν ασταθείς έως ότου υπάρξει σαφήνεια σχετικά με την πολιτική παραγωγής του ΟΠΕΚ +. Και η αστάθεια δεν βοηθά στη διασφάλιση τακτικών και ασφαλών ενεργειακών μεταβάσεων - ούτε είναι προς το συμφέρον των παραγωγών ούτε των καταναλωτών", ανέφερε ο IEA. Ο IEA σε μια έκθεση τον Μάιο ανέφερε ότι οι επενδυτές δεν θα πρέπει να χρηματοδοτήσουν νέα έργα πετρελαίου, φυσικού αερίου ή άνθρακα εάν ο κόσμος ήθελε να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές έως τα μέσα του αιώνα.
Η αύξηση των περιπτώσεων κορωναϊού σε ορισμένες χώρες παρέμεινε βασικός κίνδυνος οικονομικού μειονεκτήματος, ανέφερε ο ΙΕΑ, παρόλο που τα επίπεδα αποθήκευσης πετρελαίου στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες είχαν μειωθεί κάτω από τους ιστορικούς μέσους όρους και η τρέχουσα οικονομική ανάκαμψη σήμαινε ότι το φθινόπωρο ήταν έτοιμο να δει τη μεγαλύτερη αύξηση των αποθεμάτων τουλάχιστον σε μια δεκαετία. Ανέφερε ότι τα διυλιστήρια εργάζονταν σκληρά για να καλύψουν τη ζήτηση λόγω των περιορισμών, καθώς "οι οδηγοί που απογοητεύονται από τον περιορισμό και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί φτάνουν στο δρόμο μαζικά"
www.worldenergynews.gr