Τα άτομα που αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα μένουν τελικά ευχαριστημένοι με την επιλογή τους; Η απάντηση φαίνεται να είναι περίπλοκη και να εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια Davis, που αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, διαπιστώθηκε ότι μεταξύ 4.000 ιδιοκτητών ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, το 18% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και το 20% των υβριδικών plug-in οχημάτων (PHEV) αποφάσισαν να επιστρέψουν σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, λόγω της έλλειψης υποδομών φόρτισης.
Αυτή η μελέτη άντλησε στοιχεία από τα έτη 2015 έως το 2019, όταν ακόμη τα σημεία φόρτισης σε όλο τον κόσμο ήταν λιγότερα σε σχέση με σήμερα. Αντίθετα, μια άλλη μελέτη του 2021 από την JD Power διαπίστωσε ότι το 82% των ερωτηθέντων θα εξετάσει το ενδεχόμενο να αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα (EV), αλλά όχι απαραίτητα από την ίδια αυτοκινητοβιομηχανία του αυτοκινήτου που διαθέτει σήμερα.
O παράγοντας «φόρτιση»
Στη μελέτη του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια ένας σημαντικός παράγοντας για την επιστροφή των ιδιοκτητών στη βενζίνη ήταν η έλλειψη εγκαταστάσεων φόρτισης στο σπίτι. Αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα για αυτούς που ζουν σε διαμερίσματα ή δεν έχουν σταθερή θέση παρκινγκ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ανησυχίες σχετικά με το κόστος φόρτισης, την αξιοπιστία, το εύρος και την ασφάλεια των EV ήταν σχεδόν οι ίδιες για όλους. Ενώ η μελέτη δείχνει ότι η έλλειψη ενός ισχυρού δημόσιου δικτύου φόρτισης αποτελεί μεγάλο εμπόδιο για όσους εξετάζουν την αγορά ενός EV, η πραγματικότητα είναι ότι το 80% της φόρτισης του οχήματος γίνεται σε σπίτι, συνήθως μια νύχτα. Έτσι όσοι δεν διαθέτουν θέση παρκινγκ αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα στην διαδικασία της φόρτισης και σίγουρα δεν στρέφονται στην αγορά ενός οχήματος μηδενικών ρύπων παρά τα κίνητρα που συνήθως δίνονται.
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο της έρευνας είναι ότι όσοι επέλεξαν αυτοκίνητο με μικρή αυτονομία σκέφτονται να επιστρέψουν σε όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς η μικρή αυτονομία δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες τους.
www.worldenergynews.gr