Επιστολή καθηγητή εξηγεί την αποστράγγιση φυσικών πόρων για τις καθαρές μηδενικές εκπομπές
Η εφαρμογή καθαρών μηδενικών εκπομπών εντός ορισμένων προθεσμιών με στόχους που έχουν θέσει εταιρείες, χώρες και τις πολιτείες είναι μια φιλόδοξη προοπτική όμως, η πραγματικότητα είναι ελαφρώς πιο δύσκολη.
Αυτό ανακαλύπτει το Ηνωμένο Βασίλειο αφού ο επικεφαλής των Επιστημών της Γης του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας καθηγητής Richard Herrington έστειλε μια επιστολή στην Επιτροπή Κλιματικής Αλλαγής σχετικά με το τεράστιο ποσό των φυσικών πόρων που θα είναι απαραίτητες για τη μετατροπή.
Η επιστολή παραδόθηκε στη βαρόνη Brown, η οποία προεδρεύει της υποεπιτροπής Adaption για την αλλαγή του κλίματος. Εκτός του ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα χρειαστεί αύξηση 20% στην ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από την χώρα, η ανακοίνωση σημειώνει επίσης ότι "για την επίτευξη των στόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Ηνωμένου Βασιλείου για το 2050, θα πρέπει να παράγουμε μόλις δύο φορές την τρέχουσα συνολική ετήσια παγκόσμια παραγωγή κοβαλτίου, σχεδόν ολόκληρη την παγκόσμια παραγωγή νεοδυμίου, τα τρία τέταρτα της παγκόσμιας παραγωγής λιθίου και τουλάχιστον το ήμισυ της παγκόσμιας παραγωγής χαλκού. "
Επιπτώσεις
«Η επείγουσα ανάγκη μείωσης των εκπομπών CO2 για να διασφαλιστεί το μέλλον του πλανήτη μας είναι ξεκάθαρη, αλλά υπάρχουν τεράστιες επιπτώσεις στους φυσικούς μας πόρους όχι μόνο για την παραγωγή πράσινων τεχνολογιών, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και για τη φόρτισή τους. «Τις επόμενες δεκαετίες, η παγκόσμια προμήθεια πρώτων υλών πρέπει να αλλάξει δραστικά για να εξυπηρετήσει όχι μόνο τη μετατροπή του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα, αλλά και ολόκληρο τον κόσμο. Ο ρόλος μας ως επιστημόνων είναι να παράσχουμε τα αποδεικτικά στοιχεία για το πώς να κινηθούμε καλύτερα προς μια οικονομία μηδενικού άνθρακα - η κοινωνία πρέπει να καταλάβει ότι υπάρχει ένα κόστος πρώτης ύλης για να γίνει πράσινη και ότι τόσο η νέα έρευνα όσο και επένδυση χρειάζονται επειγόντως για να αξιολογηθούν νέα τρόποι προμηθειών. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ενδεχομένως την εξέταση πηγών πολύ πιο κοντά στο πού θα χρησιμοποιηθούν τα μέταλλα. "
Στη συνέχεια, επισημαίνει προφανείς προκλήσεις για την κάλυψη των αναγκών μετατροπής όλων των αυτοκινήτων και φορτηγών σε ηλεκτρικά οχήματα, ειδικά όσον αφορά το κοβάλτιο:
Για την αντικατάσταση όλων των οχημάτων με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο με ηλεκτρικά οχήματα (δεν περιλαμβάνονται οι στόλοι LGV και HGV), υποθέτοντας ότι χρησιμοποιούν τις πιο λιτές μπαταρίες NMC 811 επόμενης γενιάς, θα χρειασθούν 207.900 τόνοι κοβαλτίου, 264.600 τόνοι ανθρακικού λιθίου (LCE) , τουλάχιστον 7.200 τόνοι νεοδυμίου και δυσπροσίου, επιπλέον 2.322.500 τόνων χαλκού.
Αυτό αντιπροσωπεύει, σχεδόν δύο φορές τη συνολική ετήσια παγκόσμια παραγωγή κοβαλτίου, σχεδόν ολόκληρη την παγκόσμια παραγωγή νεοδυμίου, τα τρία τέταρτα της παγκόσμιας παραγωγής λιθίου και τουλάχιστον το ήμισυ της παγκόσμιας παραγωγής χαλκού κατά το 2018. Ακόμη και εξασφαλίζοντας την ετήσια προμήθεια μόνο ηλεκτρικών οχημάτων, από το 2035 όπως δεσμεύτηκε, θα απαιτήσει από το Ηνωμένο Βασίλειο να εισάγει ετησίως το ισοδύναμο του συνόλου των ετήσιων αναγκών κοβαλτίου της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
Η εξάντληση των πόρων θα γινόταν αισθητή παγκοσμίως και όχι μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, συνεχίζει η επιστολή: Εάν αυτή η ανάλυση παρεκταθεί στην τρέχουσα προβλεπόμενη εκτίμηση δύο δισεκατομμυρίων αυτοκινήτων παγκοσμίως, με βάση τα στοιχεία του 2018, η ετήσια παραγωγή θα πρέπει να αυξηθεί για το νεοδύμιο και το δυσπρόσιο κατά 70%, η παραγωγή χαλκού θα πρέπει να υπερδιπλασιαστεί και η παραγωγή κοβαλτίου θα πρέπει να αυξηθεί τουλάχιστον τρεισήμισι φορές για ολόκληρη την περίοδο από τώρα έως το 2050 για να ικανοποιηθεί η ζήτηση.
Τέλος, επισημαίνει το αυξανόμενο ενεργειακό κόστος της παραγωγής μετάλλων (σχεδόν 4 φορές τη συνολική ετήσια παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος στο Ηνωμένο Βασίλειο) και τις πρόσθετες προκλήσεις της χρήσης της «πράσινης ενέργειας» για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για ηλεκτρικές συσκευές.
Ενεργειακό κόστος παραγωγής μετάλλων
Το ενεργειακό κόστος για την παραγωγή κοβαλτίου εκτιμάται σε 7000-8000 kWh για κάθε τόνο παραγόμενου μετάλλου και για χαλκό 9000 kWh / t. Το κόστος ενέργειας σπάνιων γαιών είναι τουλάχιστον 3350 kWh / t, οπότε για τον στόχο και των 31,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που απαιτούν 22,5 TWh ισχύος για την παραγωγή των νέων μετάλλων για τον βρετανικό στόλο, κάτι το οποίο αντιστοιχεί στο 6% της τρέχουσας ετήσιας ηλεκτρικής χρήσης του Ηνωμένου Βασιλείου . Επεκτεινόμενη σε 2 δισεκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως, η ενεργειακή ζήτηση για εξόρυξη και επεξεργασία μετάλλων είναι σχεδόν 4 φορές η συνολική ετήσια ηλεκτρική παραγωγή του Ηνωμένου Βασιλείου.
Προκλήσεις από τη χρήση της «πράσινης ενέργειας» για την τροφοδοσία ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Εάν τα αιολικά πάρκα επιλέγονται να παράγουν την ισχύ για τα προβλεπόμενα δύο δισεκατομμύρια αυτοκίνητα με μέση χρήση στο ΗΒ, αυτό απαιτεί το ισοδύναμο της συνολικής παγκόσμιας προσφοράς χαλκού και 10 ετών παγκόσμιας παραγωγής νεοδυμίου και δυσπροσίου για την κατασκευή των αιολικών πάρκων. Η ηλιακή ενέργεια είναι επίσης προβληματική – καθώς αναζητεί επίσης πόρους.
Όλα τα φωτοβολταϊκά συστήματα που κυκλοφορούν επί του παρόντος στην αγορά βασίζονται σε μία ή περισσότερες πρώτες ύλες που χαρακτηρίζονται ως «κρίσιμες» ή «σχεδόν κρίσιμες» από το Υπουργείο Ενέργειας της ΕΕ ή / και των ΗΠΑ (πυρίτιο υψηλής καθαρότητας, ίνδιο, τελλούριο, γάλλιο) λόγω της φυσικής ανεπάρκειας ή ανάκτησή τους ως δευτερεύοντα παραπροϊόντα άλλων προϊόντων.
Με συντελεστή χωρητικότητας μόνο ~ 10%, το ΗΒ θα απαιτούσε ~ 72GW φωτοβολταϊκής εισόδου για την τροφοδότηση του στόλου EV. πάνω από πέντε φορές την τρέχουσα εγκατεστημένη χωρητικότητα.
Εάν χρησιμοποιείται φωτοβολταϊκή ισχύς τύπου CdTe, αυτό θα καταναλώσει πάνω από τριάντα χρόνια τρέχουσας ετήσιας παροχής τελλουρίου.
Η επιστολή καθιστά σαφές ότι υπάρχουν πολλές "άβολες αλήθειες" που σχετίζονται με την "καθαρή ενέργεια".
www.worldenergynews.gr