Φιλόδοξα είναι τα σχέδια της Opel σχετικά με την ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με δηλώσεις του διευθυντής της εταιρείας Μίχαελ Λοχσέλερ, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες (8/7) υπογράμμισε ότι τα οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι 100% ηλεκτροκίνητα μέχρι το 2028.
Παράλληλα, ο Λοχσέλερ είπε ότι η Opel ελπίζει να προσφέρει μόνο ηλεκτροκίνητα οχήματα στην Κίνα, όπου όμως οι πωλήσεις του ομίλου Stellantis μέχρι στιγμής είναι πολύ χαμηλές. Η εταιρεία θα ρίξει εξάλλου στην αγορά, γύρω στα μέσα της δεκαετίας, μια νέα, ηλεκτροκίνητη εκδοχή του σπορ αυτοκινήτου Manta που είχε λανσάρει τη δεκαετία του 1970.
Φουντώνει ο ανταγωνισμός
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ξεκινήσει ένα μεγάλο αγώνα για να παρουσιάσουν την «ηλεκτροκίνητη» στρατηγική τους στην αγορά. Στο πλαίσιο αυτό, ο μιλος Volkswagen ελπίζει ότι μέχρι το 2030 το 60% των πωλήσεών του στην Ευρώπη και το 50% συνολικά σε όλον τον κόσμο θα αφορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Audi θα σταματήσει να παράγει αυτοκίνητα εξοπλισμένα με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2033.
Μάλιστα, πριν από λίγο καιρό και η Jaguar ανακοίνωσε ότι τα αυτοκίνητά της θα είναι 100% ηλεκτροκίνητα μέχρι το 2025. Οι Ford και Volvo στοχεύουν να αποσύρουν τους βενζινοκινητήρες και τους ντιζελοκινητήρες από την Ευρώπη μέχρι το 2030.
Στον ίδιο «δρόμο» και η Ελλάδα
Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα ξεκίνησε πέρυσι το καλοκαίρι το κρατικό πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Με βάση τα όσα προβλέπονται, μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2024 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί η ενέργεια για την αντικατάσταση περίπου 2.000 παλιών οχημάτων ταξί με ισάριθμα νέα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως άλλωστε αναφέρεται στην εκτελεστική απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, για την έγκριση της αξιολόγησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0».
Για να αντικατασταθούν τα οχήματα ταξί θα διατεθούν ποσά συνολικού ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ, από το «Ελλάδα 2.0». Όσο για την επιδότηση, θα προσπεράσει κατά πολύ τα μέχρι τώρα ισχύοντα επίπεδα του προγράμματος κρατικής επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και θα φτάσει τα 22.500 ευρώ συμπεριλαμβανομένης της απόσυρσης, από τα 10.500 ευρώ που είναι σήμερα.
www.worldenergynews.gr