Τελευταία Νέα
Ενέργεια

ΔΕΣΦΑ: Τα δύο εναλλακτικά σενάρια για την επέκταση του δικτύου στην Ήπειρο

ΔΕΣΦΑ: Τα δύο εναλλακτικά  σενάρια για την επέκταση του δικτύου στην Ήπειρο
Πρόβλεψη για κατασκευή και δεύτερου αγωγού στο νέο 10ετές που θα υποβληθεί προς έγκριση στις αρχές Φθινοπώρου

Δύο εναλλακτικά σχέδια εξετάζει ο ΔΕΣΦΑ για την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου στην περιοχή της Ηπείρου αρχής γενομένης από την πόλη των Ιωαννίνων.

Το έργο θα συμπεριληφθεί για πρώτη φορά στο νέο δεκαετές αναπτυξιακό πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ για την περίοδο 2022-2031, το οποίο.

Επί του παρόντος βρίσκεται σε εξέλιξη η προκαταρκτική μελέτη βιωσιμότητας από την οποία θα προκύψει ποια από τις δυο εναλλακτικές λύσεις θα επιλεγεί, με βάση το κόστος αλλά και τις τεχνικές δυσκολίες.    

Σύμφωνα με την διευθύνουσα σύμβουλο του ΔΕΣΦΑ Maria Rita Galli οι δυο εναλλακτικές λύσεις για την τροφοδοσία της Ηπείρου που εξετάζονται είναι η επέκταση του αγωγού από την Πτολεμαΐδα προς τα Ιωάννινα ή η κατασκευή υποδομών Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας και η κατασκευή αγωγού από εκεί προς τα Ιωάννινα.

Η τροφοδοσία της Ηπείρου με φυσικό αέριο είναι το σημαντικότερο νέο έργο που εντάσσεται στο δεκαετές καθώς για τις λοιπές περιοχές έχει ληφθεί μέριμνα στα προηγούμενα αναπτυξιακά προγράμματα.

Ήδη έχουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο οι περιοχές από τις οποίες διέρχεται ο κεντρικός αγωγός (Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Θεσσαλία, Ανατολική Στερεά, Αττική.

Ενώ προχωρούν οι αγωγοί υψηλής πίεσης στη Δυτική Ελλάδα μήκους 130 χλμ και στη Δυτική Μακεδονία μήκους 155 χλμ πρόκειται για δύο νέα κομβικά έργα αγωγών που θα διευκολύνουν τη σταδιακή απεξάρτηση από το λιγνίτη στο πλαίσιο της αποανθρακοποίησης που προβλέπεται για την Ελλάδα με τη διασφάλιση της πρόσβασης σε φυσικό αέριο.

Η τελική επενδυτική απόφαση για τη Δ. Μακεδονία αναμένεται μέχρι το Νοέμβριο 2021 και για τη  Δ. Ελλάδα μέχρι τον Ιανουάριο 2023.

Για τα νησιά του Αιγαίου οι αποφάσεις λαμβάνονται σε συνάρτηση με την προοπτική της διασύνδεσης τους με το ηλεκτρικό δίκτυο της ηπειρωτικής χώρας.

LNG στα νησιά μέσω του νέου προβλήτα στη Ρεβυθούσα

Ωστόσο για την Κρήτη όπου έχει ήδη εν λειτουργία τη “μικρή” διασύνδεση και προχωρά η κατασκευή μεγάλης διασύνδεσης Κρήτης -Αττικής ο ΔΕΣΦΑ θεωρεί ότι υπάρχει χώρος και για Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο.

Η υποδομή που δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς LNG σε περιοχές χωρίς αγωγό στα νησιά και την ηπειρωτική Ελλάδα είναι ο νέος προβλήτας φόρτωσης μικρών πλοίων στη Ρεβυθούσα (small scale LNG) για τον οποίο έχει υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής και προβλέπεται να λειτουργήσει το 2023.

Επιπλέον ως τα τέλη του τρέχοντος έτους αναμένεται να ολοκληρωθεί και ο σταθμός φόρτωσης βυτιοφόρων με υγροποιημένο φυσικό αέριο στη Ρεβυθούσα, που επίσης θα εξυπηρετούν τον εφοδιασμό περιοχών που δεν έχουν πρόσβαση στο δίκτυο.

Η αναμενόμενη αύξηση ζήτησης φέρνει επεκτάσεις

Στο νέο δεκαετές θα περιλαμβάνονται ενδεχομένως και προβλέψεις για κατασκευή δεύτερου αγωγού παράλληλα με τον υφιστάμενο σε σημεία όπου το δίκτυο παρουσιάζει συμφόρηση λόγω αυξημένης κατανάλωσης τόσο από την εσωτερική αγορά όσο και για εξαγωγές.

Πρέπει να σημειωθεί ότι οι επεκτάσεις του δικτύου προωθούνται εν όψει της αναμενόμενης αύξησης της ζήτησης φυσικού αερίου.

Συγκεκριμένα η ζήτηση για ηλεκτροπαραγωγή προβλέπεται να αυξηθεί από 4,3 το 2022 σε 4,8 bcm το 2025 λόγω της απόσυρσης όλων των λιγνιτικών μονάδων μέχρι το τέλος του 2025.

Η ζήτηση αερίου στα Δίκτυα Διανομής προβλέπεται να αυξηθεί κατά 16,6% από 1,16 το 2022 σε 1,35 bcm το 2025 ενώ η ζήτηση αερίου από βιομηχανίες αυξάνεται από 0,93 bcm το 2022 σε 1,15 bcm το 2025 .

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης