Δημιουργούν κοινή επιχείρηση για εγκατάσταση τουλάχιστον 1.700 σημείων φόρτισης σε διάστημα 5 ετών
Η επέκταση της υποδομής φόρτισης υπήρξε κεντρικό εμπόδιο για τη μαζική υιοθέτηση οχημάτων με μπαταρία, με την έλλειψη που τροφοδοτεί το λεγόμενο άγχος της εμβέλειας, τον φόβο ότι δεν θα έχουν αρκετά σημεία φόρτισης για να κάνουν το ταξίδι.
"Το βασικό συστατικό για τη μελλοντική διάθεση ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι η υποδομή. Θα είναι η μεγάλη συμφόρηση", δήλωσε στο Reuters ο Martin Daum, διευθύνων σύμβουλος της Daimler Trucks.
Οι τρεις εταιρείες, οι οποίες κατασκευάζουν ηλεκτρικά φορτηγά και είναι συνήθως ανταγωνιστές, αλλά θα επενδύσουν από κοινού 500 εκατομμύρια ευρώ στην επιχείρηση που θα κατέχουν εξίσου και που θα αρχίσει να λειτουργεί το 2022.
"Και μετά είμαστε πολύ ανοιχτοί προς όλες τις κατευθύνσεις για να επιτρέψουμε σε άλλα μέρη να συνεργαστούν μαζί μας και στην πραγματικότητα να φέρουν ίδια κεφάλαια στην κοινοπραξία", δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Traton Matthias Gruendler, προσθέτοντας ότι περίμενε επενδυτικό ενδιαφέρον μετά τη σύσταση της JV.
Στόχος είναι η εγκατάσταση και η λειτουργία τουλάχιστον 1.700 σημείων φόρτισης εντός πέντε ετών.
Η κοινή εταιρεία θα εδρεύει στο Άμστερνταμ και με την πάροδο του χρόνου θα αναζητήσει περαιτέρω συνεργάτες και δημόσια χρηματοδότηση. Η ευρωπαϊκή ένωση αυτοκινητοβιομηχανίας ACEA ζήτησε έως και 50.000 σημεία φόρτισης υψηλών επιδόσεων έως το 2030.
Ο Gruendler δήλωσε ότι θα χρειαστούν περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή της ευρωπαϊκής υποδομής για πλήρη ηλεκτροδότηση έως το 2050. "Προκειμένου να επιταχύνουμε περαιτέρω, χρειαζόμαστε επιπλέον συνεργάτες, πρόσθετα δίκτυα και δημόσια κεφάλαια", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της AB Volvo, Martin Lundstedt. "Θα συνεχίσουμε να είμαστε πολύ σκληροί ανταγωνιστές. Αλλά χρειαζόμαστε μια νέα πλατφόρμα για να ανταγωνιστούμε."
www.worldenergynews.gr