Η FGE εκτιμά ότι η ικανότητα διύλισης στην Ευρώπη θα συρρικνωθεί κατά 700.000 βαρέλια την ημέρα (bpd) λόγω των lockdown του 2020 και 2021
Η ανάκαμψη της ευρωπαϊκής ζήτησης αεροπορικών καυσίμων σε επίπεδα πριν από την πανδημία είναι ακόμα μακριά, αναγκάζοντας τα περιφερειακά διυλιστήρια να συνεχίσουν να αναμιγνύουν τα αεροπορικά καύσιμα με ντίζελ για να διατηρήσουν τις ροές τους, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων FGE Energy.
Η FGE βλέπει ότι η ζήτηση αεροπορικών καυσίμων / κηροζίνης στην Ευρώπη στα τέλη του 2022 φτάνει μόνο το 75% των επιπέδων 2018-2019, πράγμα που σημαίνει ότι οι ευρωπαίοι διυλιστές θα συνεχίσουν να αναμιγνύουν μεγάλο όγκο τζετ με ντίζελ για να απορροφήσουν το πλεόνασμα.
"Αυτή η ανάμειξη τείνει να περιορίσει τη συνολική απόδοση του διυλιστηρίου αργού επειδή η μέγιστη ικανότητα υδροκατεργασίας αποστάγματος επιτυγχάνεται σε χαμηλότερη απόδοση αργού", λέει η FGE.
Πρόκειται μια χημική διαδικασία που χρησιμοποιείται στη διύλιση προϊόντων πετρελαίου για την απομάκρυνση του θείου.
"Σε αυτό το σημείο, οι στοιχειώδεις ροές αργού θα παρήγαγαν μόνο νάφθα, πετρέλαιο υψηλής περιεκτικότητας σε θείο και μαζούτ – κάτι το οποίο δεν είναι μια συνταγή για θετικά περιθώρια", πρόσθεσε η FGE.
Ανάκαμψη από το 2024 και μετά
Σύμφωνα με το Reuters η συμβουλευτική εταιρεία προβλέπει ότι η ζήτηση ευρωπαϊκών αεροπορικών καυσίμων δεν θα επιστρέψει πλήρως στα επίπεδα πριν από το COVID-19 έως το 2030, αλλά θα είναι πολύ κοντά σε αυτό από το 2024-25 και μετά.
Η κατάρρευση της ζήτησης καυσίμων προκλήθηκε καθώς οι μεγάλες ευρωπαϊκές οικονομίες προχώρησαν σε lockdown για να επιβραδύνουν την εξάπλωση του κορωνοϊού κάτι το οποίο οδήγησε τα διυλιστήρια να μην μπορούν πλέον να προχωρήσουν σε κερδοφόρο εξορθολογισμό της χωρητικότητας.
Η FGE εκτιμά ότι η ικανότητα διύλισης στην Ευρώπη θα συρρικνωθεί κατά 700.000 βαρέλια την ημέρα (bpd) λόγω των lockdown που ανακοινώθηκαν για το 2020 και το 2021, με την ικανότητα υδροκατεργασίας να μειώνεται κατά 200.000 bpd.
Αυτό σημαίνει ότι οι ευρωπαίοι διυλιστές δεν θα επιστρέψουν στα ετήσια επίπεδα αργού της προ COVID-19 εποχής των 12,5 εκατομμυρίων bpd, εκτιμά η FGE και προβλέπει να φθάσουν τα 11,1 εκατομμύρια bpd κατά μέσο όρο φέτος και 11,7 εκατομμύρια bpd το επόμενο έτος."Όσο περισσότερο αεροπορικό καύσιμο μπορεί να τραβηχτεί από την δεξαμενή ντίζελ (απελευθερώνοντας έτσι την ικανότητα επεξεργασίας ντίζελ) τόσο περισσότερο περιθώριο υπάρχει για τα διυλιστήρια να αυξήσουν την απόδοση", ανέφερε η FGE.
Τα ευρωπαϊκά περιθώρια διύλισης ντίζελ έχουν παραμείνει υπό πίεση, ακόμη και όταν οι οικονομίες σε ολόκληρη την ήπειρο διευκολύνουν τους περιορισμούς κίνησης, σε μεγάλο βαθμό λόγω της ανάμειξης καυσίμων με τζετ, λένε οι trader.
Τα περιθώρια ντίζελ Barge στη βορειοδυτική Ευρώπη διαπραγματεύονται περίπου 5 $ το βαρέλι, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Reuters, σε σύγκριση με πάνω από 23 $ το βαρέλι τον Μάρτιο του 2020.
www.worldenergynews.gr