Σύντομα θα ανακοινωθεί το πρόγραμμα για την ενεργειακή αναβάθμιση των σπιτιών δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Σύμφωνα με τον υπουργό, η Ελλάδα έχει ήδη περάσει σε σύζευξη με αγορές των γειτονικών χωρών, της Ιταλίας και της Βουλγαρίας, με στόχο τη εξασφάλιση ενεργειακής επάρκειας του εθνικού μας συστήματος και προλαμβάνοντας ταυτόχρονα τυχόν προβλήματα.
Σύντομα, δε, κατά τον ίδιο, θα ανακοινωθεί το πρόγραμμα για την ενεργειακή αναβάθμιση των σπιτιών, που αφορά και στις επιχειρήσεις που παράγουν προϊόντα, αλλά και αυτό της ενεργειακής αναβάθμισης μόνο των επιχειρήσεων, με στόχο τον περιορισμό του ενεργειακού τους κόστους.
«Στο Ταμείο ανάκαμψης έχουμε εντάξει συνολικά περίπου 2 δισ. ευρώ για την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων, σπιτιών, επιχειρήσεων και τουριστικών καταλυμάτων και μαζί με τη μόχλευση εκτιμούμε ότι οι συνολικές επενδύσεις που θα γίνουν θα αγγίξουν τα 4 δισ. ευρώ», επισήμανε χαρακτηριστικά. Λέγοντας ότι με προχωρά με γοργό ρυθμό η επέκταση του φυσικού αερίου, ο κ. Σκρέκας μίλησε και για το «φιλόδοξο», όπως χαρακτήρισε, πρόγραμμα της απολιγνητοποίησης.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε, τον Σεπτέμβριο του 2019 ο Έλληνας πρωθυπουργός ανακοίνωνε την απόσυρση όλων των λιγνιτικών μονάδων, ως το 2028, «με τις περισσότερες να έχουν αποσυρθεί ως το 2023, εκτός από μία που θα μετατραπεί σε μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο το 2025», διευκρίνισε.
Τόνισε, ότι όταν έκανε τις ανακοινώσεις ο Έλληνας πρωθυπουργός, «οι τιμές των ρύπων στο χρηματιστήριο ήταν 20 με 30 ευρώ/τόνο το διοξείδιο του άνθρακα και σήμερα έφτασαν στα 60 ευρώ/τόνο. "Καταλαβαίνετε το όφελος και αντιλαμβάνεστε ότι δύο χρόνια μετά αποδεικνύεται ότι η απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν απολύτως σωστή», είπε.
Προσθέτοντας ότι το κόστος μιας λιγνιτικής μεγαβατώρας έχει φτάσει τα 100 ευρώ για τη ΔΕΗ, όταν το κόστος μια ηλεκτρικής μεγαβατώρας από φωτοβολταϊκά και τον ήλιο κυμαίνεται στα 33 ευρώ/τόνο, ο κ. Σκρέκας, σημείωσε, ότι «οι ΑΠΕ είναι σαφές ότι είναι πιο ανταγωνιστικές πια, αν και μένουν πολλά να γίνουν και για τα συστήματα αποθήκευσης».
Κίνητρα
Για την ηλεκτροκίνηση και τη μείωση εκπομπών στις μεταφορές, αναφέρθηκε στα κίνητρα που θεσπίστηκαν για αντικατάσταση των συμβατικών αυτοκινήτων με ηλεκτρικά και γνωστοποίησε ότι «όταν ξεκινήσαμε το 2019 πουλούσαμε 100-150 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως, ενώ στο πρώτο τετράμηνηνο φέτος ένα στα δέκα νέα οχήματα που ταξινουμούνται είναι ή ηλεκτρικό ή υβριδικό». Διατύπωσε την εκτίμησή του ότι μέχρι το 2030 ένα στα τρία νέα οχήματα που θα ταξινομούνται θα είναι ηλεκτρικά.
Για τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου, κατά 55% ως το 2030 σύμφωνα με τις επιταγές της ΕΕ, ο κ. Σκρέκας επισήμανε: «έχουμε μπροστά μας μια μοναδική ευκαιρία να αναδιαρθρώσουμε το παραγωγικό μοντέλο της χώρας μας και να πρωταγωνιστήσουμε».
Ο υπουργός αναφέρθηκε και στη υπό εκπόνηση πρόταση για τα "διμερή πράσινα συμβόλαια" και υπογράμμισε ότι «θέλουμε να βρούμε έναν μόνιμο μηχανισμό και να διασφαλίσουμε πράσινη ενέργεια, σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές και με μεγάλη ορατότητα στις μονάδες εκείνες που είναι ενεργοβόρες, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητά τους».
Για την κλιματική αλλαγή, σημείωσε, μεταξύ άλλων: «η ζωή αλλάζει λόγω κλιματικής αλλαγής. Η κατάσταση δεν είναι αστεία, αλλά επείγουσα και έτσι είναι επιτακτική ανάγκη να λάβουμε δράση». Ήδη, όπως είπε, ο πρωτογενής τομέας βιώνει αισθητά τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, η οποία, όπως σημείωσε, στα επόμενα χρόνια θα σκληρύνει ακόμη περισσότερο το πρόσωπό της.
Η διασύνδεση των Κυκλάδων
www.worldenergynews.gr