Έτος ορόσημο ήταν το 2017 για τον τομέα των μεταφορών, καθώς σύμφωνα με το Bloomberg οι καταναλωτές αγόρασαν περισσότερα από 85 εκατομμύρια αυτοκίνητα. O συγκεκριμένος όγκος πωλήσεων μειώθηκε το 2018, το 2019 και στη συνέχεια το 2020 λόγω του Covid-19.
Ωστόσο, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν ακολούθησαν την ίδια πορεία, αφού αυξήθηκαν σημαντικά αποτελώντας τη μόνη αναπτυξιακή αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας και το μέλλον φαίνεται ελπιδοφόρο και λαμπρό.
Ευοίωνα σενάρια
Σύμφωνα λοιπόν με το ετήσιο Outlook Electric Vehicle Outlook του BloombergNEF, τα EV θα αποτελέσουν το 100% των πωλήσεων επιβατικών οχημάτων σε 15 χρόνια από τώρα, με όλες τις άλλες κατηγορίες οδικών οχημάτων - από δίκυκλα έως βαρέα επαγγελματικά φορτηγά - να είναι πλήρως ηλεκτρικά στις αρχές της δεκαετίας του 2040.
Το συγκεκριμένο σενάριο είναι σημαντικό, αφού όλο και περισσότερες επιχειρήσεις δεσμεύονται σε καθαρή μηδενική πορεία.
Επίσης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τραβούν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Το 2020 τα EV ήταν πάνω από το 4% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων και το 1% της αγοράς επαγγελματικών οχημάτων, το πολύ. Εν τω μεταξύ, τα ηλεκτρικά ήταν το 44% των ηλεκτρικών πωλήσεων δίκυκλων και τρίκυκλων, και το 39% των πωλήσεων λεωφορείων. Εξίσου αποτελεσματικά με τα σύγχρονα εργοστάσια αυτοκινήτων, δεν θα μπορέσουν να συμβαδίσουν με ένα εργοστάσιο ηλεκτρονικών σκούτερ που στοχεύει 10 εκατομμύρια μονάδες το χρόνο.
Η συνολική αξία των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων πέρυσι ξεπέρασε τα 2 τρισεκατομμύρια δολάρια, ακόμη και με μια τεράστια συνολική πτώση των πωλήσεων. Τα EV είναι ήδη μια ετήσια επιχείρηση ύψους 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με εντυπωσιακό ρυθμό ανάπτυξης.
Ποια μοντέλα «ακούγονται»
Στην αγορά, αναμένεται να εισέλθει μια σειρά από νέα μοντέλα από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Μερικά από αυτά είναι παλιά επωνυμία σε νέους τύπους οχημάτων, όπως το Mustang Mach-E της Ford Motor Co.
Η Porsche δεν διαθέτει πολλά μοντέλα, καθώς τα περισσότερα έχουν πουληθεί για χρόνια ή δεκαετίες. Επομένως οι νέες της παρουσιάσεις είναι πιθανώς ανταγωνιστικές με τις υπάρχουσες προσφορές της. Η Porsche πουλά δύο μοντέλα SUV εσωτερικής καύσης (ένα από τα οποία διατίθεται ως υβριδικό) και τώρα δύο σεντάν. Πρόκειται για το Panamera και το ηλεκτρικό Taycan. Όλη η ανάπτυξή της είναι ηλεκτρική, και σε ένα ορισμένο σημείο, αυτή η ανάπτυξη έρχεται σε βάρος των πωλήσεων κινητήρα καύσης.
www.worldenergynews.gr