Μία νέα μελέτη που διενήργησε η Fraunhofer ISI για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει τις βασικές τοποθεσίες για τη μελλοντική ανάπτυξη σημείων φόρτισης των ηλεκτρικών φορτηγών με μπαταρία.
Το σύνολο δεδομένων της μελέτης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη χαρτογράφηση ενός δικτύου σημείων χρέωσης και φόρτισης των φορτηγών σε ολόκληρη την ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των υπεραστικών και περιφερειακών τοποθεσιών στάσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ηνωμένο Βασίλειο και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
«Η απορρόφηση ηλεκτρικών φορτηγών στην αγορά αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, η απαραίτητη υποδομή για τη φόρτιση αυτών των φορτηγών εξακολουθεί να είναι ελλιπής, επομένως πρέπει να αυξηθεί επειγόντως», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.
Η μελλοντική θέση των σταθμών φόρτισης πρέπει να βασίζεται στα τρέχοντα πρότυπα λειτουργίας των οχημάτων, σύμφωνα με τη μελέτη. Για να εντοπίσει αυτούς τους ιστότοπους, ο Fraunhofer ανέλυσε 30.000 θέσεις στάσεων φορτηγών. Αυτές οι πληροφορίες, με βάση τη δραστηριότητα εφοδιαστικής αλυσίδας περίπου 400.000 φορτηγών, με 750.000 μεμονωμένες στάσεις, συλλέχθηκαν από τους επτά Ευρωπαίους κατασκευαστές φορτηγών.
Δείχνει ότι οι θέσεις στάσεων των φορτηγών συγκεντρώνονται σε περιοχές με μεγάλη πυκνότητα στην Κεντρική Ευρώπη. Είναι πιο πυκνές γύρω από σημαντικές βιομηχανικές περιοχές και μεγάλες πόλεις -όπως η Βόρεια Ιταλία, το Παρίσι, το Ευρύτερο Μάντσεστερ, το Βερολίνο και η Φρανκφούρτη- και ακολουθούν οι κύριοι ευρωπαϊκοί δρόμοι.
Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, περίπου το ένα τρίτο έως το ήμισυ των στάσεων βρίσκονται σε χώρους ανάπαυσης κοντά σε αυτοκινητόδρομους. Περίπου το ένα τέταρτο έως το ένα τρίτο βρίσκονται σε τοποθεσίες εταιρειών ή σε θέσεις κέντρου υλικοτεχνικής υποστήριξης, με μόλις 1% έως 5% σε λιμάνια και τερματικούς σταθμούς πορθμείων.
Υπάρχουν δύο κύριες κατηγορίες χρόνου διακοπής: λιγότερο από τρεις ώρες (με 35% μεταξύ 30 και 60 λεπτών) και περισσότερο από οκτώ ώρες. Η υψηλή συχνότητα μικρότερων στάσεων, καθώς και οι κανόνες οδήγησης και χρόνου ανάπαυσης, επισημαίνουν την ανάγκη για σημεία φόρτισης υψηλής ισχύος κατάλληλα για επαναφόρτιση φορτηγών σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Αυτή η νέα ανάλυση παρέχει μια καλή ένδειξη των κατάλληλων τοποθεσιών για τη φόρτιση της υποδομής από την άποψη της εφοδιαστικής και της λειτουργίας Περαιτέρω ανάλυση με χρήση άλλων κριτηρίων (π.χ. διαθέσιμη χωρητικότητα δικτύου, τοπικές εκτιμήσεις, ύπαρξη υποδομής φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα κ.λπ.) θα απαιτηθεί για επενδυτικές αποφάσεις.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
www.worldenergynews.gr