H ενεργειακή μετάβαση της Ευρώπης έχει αυξήσει ρυθμό και ταχύτητα με την Επίτροπο Ενέργειας, Kadri Simson να κάνει εκκλήσεις για μεγαλύτερη προσαρμογή ευελιξία στους στόχους που έχουν τεθεί. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι οι τρέχουσες παγκόσμιες δεσμεύσεις δεν ανταποκρίνονται σε ό, τι χρειάζεται η Ευρώπη για να επιτύχει την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050 και ότι όλες οι κυβερνήσεις πρέπει να επιταχύνουν τη δράση τους πριν είναι πολύ αργά.
Μεταξύ άλλων είπε ότι το 2019 οι ΑΠΕ αντιπροσώπευαν λιγότερα από το 10% στον τομέα των μεταφορών, τονίζοντας ότι πρέπει να υπερδιπλασιαστεί έως το 2030 σύμφωνα με το Σχέδιο Στόχων για το Κλίμα.
Τα σχέδια
Η Επιτροπή της ΕΕ θα παρουσιάσει το λεγόμενο πακέτο «Fit for 55» τον Ιούλιο, με προτάσεις για την αναθεώρηση των οδηγιών για την ενεργειακή απόδοση και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Τον Νοέμβριο, θα ακολουθήσει μια δεύτερη σειρά πρωτοβουλιών στον ενεργειακό τομέα, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου και της απαλλαγής από τον άνθρακα των αγορών φυσικού αερίου. Θα τεθεί πρόταση κανονισμού για τη μείωση των εκπομπών μεθανίου, κάτι που θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις για τις ναυτιλιακές εταιρείες που εκτίθενται στο LNG.
Η αναθεώρηση θα στοχεύει στον καθορισμό κανόνων για την ταξινόμηση του πράσινου υδρογόνου και μια μεθοδολογία για την πιστοποίησή του για όλες τις χρήσεις, πέραν της μεταφοράς. «Αναπτύσσοντας καθαρές τεχνολογίες όπου η Ευρώπη οδηγεί την κούρσα, και αναπτύσσοντας νέες πρωτοπόρες αγορές, για παράδειγμα ανανεώσιμο υδρογόνο, θα υποστηρίξουμε την ανάπτυξη. Τα μέτρα πολιτικής που προωθούν την άμεση καύση ορυκτών καυσίμων πρέπει να εξαιρεθούν από το πεδίο εφαρμογής της υποχρέωσης», είπε.
Με τα πρόσφατα γεγονότα στον τομέα του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, γίνεται όλο και πιο προφανές ότι η ναυτιλία θα πρέπει επίσης να εντείνει το παιχνίδι μετάβασης σε μηδενικό άνθρακα.
www.worldenergynews.gr