Ενέργεια

Η επανάσταση των EV οδηγεί σε έκρηξη τις τιμές και την ζήτηση λιθίου

Η επανάσταση των EV οδηγεί σε έκρηξη τις τιμές και την ζήτηση λιθίου
Η αύξηση της παραγωγής δεν επαρκεί για να καλύψει την ζήτηση από τις αυτκινητοβιομηχανίες

Η αυξανόμενη ζήτηση λιθίου ενισχύει τις τιμές για το μέταλλο που χρησιμοποιείται στις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, δημιουργώντας μεγάλες καθυστερήσεις που μπορεί ακόμα να μην παράγουν επαρκή εφόδια που οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να ανταποκριθούν σε επιθετικά σχέδια παραγωγής.

Σύμφωνα με το Reuters η αυξανόμενη αισιοδοξία της βιομηχανίας από τις υψηλότερες τιμές λιθίου είναι μια αλλαγή από πέρυσι όταν η χρηματοδότηση για ορυχεία και μονάδες επεξεργασίας μειώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Οι Albemarle Corp και Livent Corp και άλλοι παραγωγοί προσπαθούν να παράγουν περισσότερο λίθιο, αλλά ορισμένοι αναλυτές ανησυχούν ότι το πρόσφατο άλμα των τιμών δεν θα οδηγήσει σε μια αρκετά μεγάλη επέκταση για να καλύψει ένα προγραμματισμένο κύμα νέων μοντέλων EV στα μέσα της δεκαετίας.
Από τον Ιανουάριο, οι General Motors, Ford, LG Energy Solution και SK Innovation μαζί με άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων και ανταλλακτικών μπαταριών, ανακοίνωσαν ότι θα ξοδέψουν δισεκατομμύρια δολάρια για μονάδες EV.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ πρότεινε να δαπανηθούν 174 δισεκατομμύρια δολάρια για την ενίσχυση των πωλήσεων και των υποδομών EV. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει παρόμοια σχέδια, στο πλαίσιο της στρατηγικής να ξεπεράσει τον παγκόσμιο ηγέτη EV, την Κίνα.
Αυτές οι κινήσεις βοήθησαν τον δείκτη τιμών λιθίου να ανέβει 59% από τον Απρίλιο του 2020, σύμφωνα με στοιχεία της Benchmark Mineral Intelligence, παρόχου τιμολόγησης εμπορευμάτων.

Διπλάσια παραγωγή

Η αυξανόμενη ζήτηση "αντανακλά αυτό που φαίνεται σαν ένα πραγματικό και θεμελιώδες σημείο καμπής στη βιομηχανία μας", δήλωσε ο Paul Graves, διευθύνων σύμβουλος της Livent Corp, η οποία προμηθεύει την Tesla Inc (TSLA.O). Τη Δευτέρα, ανακοίνωσε ότι θα υπερδιπλασιάσει την ετήσια παραγωγή λιθίου σε 115.000 τόνους.
Ο Graves προειδοποίησε, ωστόσο, ότι «θα είναι πρόκληση για τη βιομηχανία λιθίου να παράγει επαρκώς εξειδικευμένο υλικό βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα».
Η Albemarle, ο μεγαλύτερος παραγωγός λιθίου στον κόσμο, στοχεύει να διπλασιάσει την παραγωγική της ικανότητα σε 175.000 τόνους έως το τέλος του έτους, όταν ολοκληρωθούν δύο κατασκευαστικά έργα. Η SQM της Χιλής ο νούμερο 2 παραγωγός, ανακοίνωσε ότι ο στόχος της να επεκτείνει την παραγωγή ανθρακικού λιθίου κατά 71% σε 120.000 τόνους θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τον Δεκέμβριο.
Η αυστραλιανή Orocobre εξαγοράζει έναντι 1,4 δισ. δολ. τον μικρότερο αντίπαλο Galaxy Resources, μια στρατηγική που έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει την κλίμακα και να την βοηθήσει να αναπτυχθεί γρηγορότερα σε περιοχές πιο κοντά στους πελάτες.
"Τα επόμενα χρόνια θα είναι κρίσιμα όσον αφορά το εάν υπάρχει αρκετή διαθέσιμη ποσότητα λιθίου και γι 'αυτό οι τιμές των εμπορευμάτων αρχίζουν να αυξάνονται", δήλωσε ο Chris Berry, ανεξάρτητος σύμβουλος της βιομηχανίας λιθίου.
Η άνοδος των τιμών βοήθησαν την Albemarle και άλλους μεγάλους παραγωγούς, συμπεριλαμβανομένης της China Ganfeng Lithium και της SQM, ενισχύοντας τα κέρδη του πρώτου τριμήνου και βελτιώνοντας τις ετήσιες προβλέψεις .
Ακόμη και η κινεζική Tianqi Lithium Corp φορτωμένη με χρέη λόγω των ετών χαμηλών τιμών λιθίου, σηματοδότησε ότι η ανάκαμψη της ζήτησης θα την βοηθήσει να καταγράψει κέρδη φέτος.

Αύξηση των μετάλλων

Οι προβλέψεις απαιτούν την αύξηση παραγωγής των λευκών μετάλλων από περίπου 320.000 τόνους ετησίως πέρυσι σε περισσότερους από 1 εκατομμύριο τόνους ετησίως έως το 2025, καθώς πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να ξεκινήσουν νέους στόλους EV, σύμφωνα με το Benchmark.
Ωστόσο, η ζήτηση αναμένεται να ξεπεράσει την προσφορά το 2025 κατά περισσότερους από 200.000 τόνους, οπότε οι τιμές του λιθίου μπορεί να χρειαστεί να αυξηθούν για να ενθαρρύνουν τους παραγωγούς να κατασκευάσουν περισσότερα ορυχεία. Αυτό θα μπορούσε να αυξήσει τις τιμές που πληρώνουν οι καταναλωτές για EV.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης