Ανοίγει ο δρόμος για το αμερικανικό LNG - Εάν συνεχιστεί η συμφόρηση του Σουέζ, ενδέχεται να καθυστερήσει έως 1 εκατομμύριο τόνους LNG για παράδοση στην Ευρώπη
Η τιμή spot LNG αυξήθηκε στα 6,80 $ ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες (mmBtu) την εβδομάδα που έληξε στις 26 Μαρτίου, από 6,50 $ την προηγούμενη εβδομάδα και την υψηλότερη σε ένα μήνα.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης LNG στη Νέα Υόρκη διαμορφώθηκαν στα 6,93 $ ανά mmBtu στις 26 Μαρτίου, αυξημένα 7,9% σε σχέση μια εβδομάδα νωρίτερα.
Σύμφωνα με αναλυτές, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι τιμές spot LNG έχουν κινηθεί υψηλότερα, καθώς το απροσδόκητο μπλοκάρισμα ενός σημαντικού σημείου θαλάσσιας μεταφοράς εισάγει ένα επίπεδο αβεβαιότητας και αστάθειας στην αγορά.
Οι προσπάθειες να απελευθερωθεί το πλοίο εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, το οποίο είχε προσαράξει στο κανάλι από την περασμένη Τρίτη, ήταν ολοκήρώθηκαν με επιτυχία αργά την Κυριακή το βράδυ.
Ωστόσο, μια ανάλυση του τρόπου με τον οποίο το LNG “ρέει” συνήθως σε όλο τον κόσμο δείχνει ότι μόνο μικροί όγκοι μετακινούνται στην Ασία μέσω του καναλιού του Σουέζ.
Αντίθετα, η κύρια ροή LNG μέσω της διώρυγας είναι από τον κύριο εξαγωγέα του Κόλπου, Κατάρ, προς αγοραστές στην Ευρώπη, πράγμα που σημαίνει ότι οι καθυστερήσεις και η εκ νέου δρομολόγηση σκαφών μέσω του μακρύτερου δρομολογίου από το Ακρωτήριο Καλής Ελπίδας Cape of Good Hope θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις προμήθειες προς την Ευρώπη.
Οι ΗΠΑ εμφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια ως ο τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής LNG σε παγκόσμιες αγορές και έχουν διεισδύσει στην κορυφαία καταναλωτική περιοχή της Ασίας από τερματικούς σταθμούς εξαγωγών κατά μήκος της ανατολικής ακτής και στον Κόλπο του Μεξικού.
Ωστόσο, κανένα αμερικανικό φορτίο που πλέει προς το παρόν δεν κατευθύνεται προς τη διώρυγα του Σουέζ, αν και έως και πέντε φορτωμένα πλοία φαίνεται να έχουν αλλάξει πορεία για να αποφευχθεί η συμφόρηση, σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης σκαφών που συνέταξε η Refinitiv.
Συνολικά 16 πλοία που μεταφέρουν αμερικανικό LNG πλέουν επί του παρόντος προς την Ασία, η πλειονότητα των οποίων έχει χρησιμοποιήσει το κανάλι του Παναμά για πρόσβαση σε ταχύτερους χρόνους πλεύσης στη Βόρεια Ασία, όπου φιλοξενούνται οι τρεις μεγαλύτεροι αγοραστές LNG στον κόσμο, η Ιαπωνία, η Κίνα και η Βόρεια Κορέα.
Φορτία προς την Ινδία
Τα φορτία από τις ΗΠΑ που χρησιμοποιούν το κανάλι του Σουέζ συνήθως κατευθύνονται προς την Ινδία, και προς το παρόν υπάρχουν τρία πλοία που κ πρινούνται σε προορισμούς στην Ινδία. Και οι τρεις εμφανίστηκαν κατευθυνόμενοι προς το κάτω μέρος της Αφρικής μέσω του ακρωτηρίου της καλής ελπίδας.
Παρόλο που αυτό θα επηρεάσει τους χρόνους παράδοσης για τα τρία αυτά φορτία, και ενδεχομένως να μειώσει το κέρδος για τους ιδιοκτήτες φορτίου, δεδομένου του επιπλέον χρόνου πλεύσης, οι σχετικοί όγκοι είναι πολύ μικροί για να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στις τιμές στην Ασία.
Αυτό που μπορεί να κάνει περισσότερο τη διαφορά είναι η πιθανότητα να διατίθενται αυξημένα φορτία από το Κατάρ σε αγοραστές στην Ασία.
Εάν το Κατάρ δεν είναι σε θέση να μεταφέρει μέσω του Σουέζ, μπορεί να προτιμήσει να πουλήσει φορτία σε Ασιάτες αγοραστές, αντί να επωμισθεί το πρόσθετο κόστος και το χρόνο που σχετίζεται με την αποστολή σκαφών γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
Εάν το μποτιλιάρισμα του Σουέζ διαρκέσει για κάποιο χρονικό διάστημα ακόμη, ενδέχεται να έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ποσότητας LNG που διατίθεται στους Ασιάτες αγοραστές, μειώνοντας την διάθεση του στην Ευρώπη.
Αυτό θα άνοιγε το δρόμο για το αμερικανικό LNG το οποίο θα μπορούσε να βρει κίνητρο για να πουλήσει περισσότερα φορτία στην Ευρώπη από την Ασία, υποθέτοντας ότι οι τιμές του φυσικού αερίου στην Ευρώπη ξεπερνούν τις τιμές στην Ασία.
Η τιμή του φυσικού αερίου στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε κατά 9,6% την περασμένη εβδομάδα στα 44,91 πένες ανά θερμίδα, που ισοδυναμεί με περίπου 6,40 $ ανά mmBtu.
Παρόλο που είναι χαμηλότερη από την τιμή spot για το LNG στη Βόρεια Ασία, η βρετανική τιμή δεν περιλαμβάνει το κόστος μεταφοράς και η προσθήκη σε αυτά τα κόστη τουλάχιστον 50 σεντ ανά mmBtu σημαίνει ότι οι παραδοθείσες τιμές είναι προς το παρόν παρόμοιες.
Εάν συνεχιστεί η συμφόρηση του Σουέζ, ενδέχεται να καθυστερήσει έως 1 εκατομμύριο τόνους LNG για παράδοση στην Ευρώπη, πράγμα που σημαίνει ότι οι τιμές του φυσικού αερίου ενδέχεται να αυξηθούν περαιτέρω προκειμένου να αντληθούν φορτία από τις Ηνωμένες Πολιτείες και από τη δυτική ακτή της Αφρικής, από εξαγωγείς όπως η Νιγηρία και η Αγκόλα.
www.worldenergynews.gr