Μια νέα έκθεση της Aperio Intelligence, εκπροσωπώντας την Eurobattery Minerals, προβλέπει έως το 2025 σημαντική αύξηση των πρώτων υλών για τις μπαταρίες ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Σύμνφωνα με τα όσα αναμεταίδει το Oilprice, η Ευρώπη παρήγαγε περίπου 750.000 EV το 2019, ένα σύνολο που πρόκειται να αυξηθεί σε περισσότερα από 4 εκατομμύρια το 2025. Αυτό ισοδυναμεί με αύξηση από 4% του μεριδίου αγοράς το 2019 σε 22% του μεριδίου αγοράς το 2025.
Οι προσδοκίες της αύξησης παραγωγής
Η Aperio Intelligence αναφέρει ότι αυτή η αύξηση της παραγωγής μπορεί να χωριστεί σε μεγάλο βαθμό μεταξύ ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) και υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων plug-in (PHEV) με την BEV να αυξάνει το μερίδιο της συνολικής παραγωγής κατά την επόμενη δεκαετία.
Μέχρι το 2025, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται να παράγουν περίπου το 85% των EV της Ευρώπης, ακόμη και αν οι κορυφαίοι κατασκευαστές διαχωρίζουν τις επιχειρήσεις μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων, η ευρωπαϊκή αγορά για EV αυξήθηκε κατά 137% το 2020 και 44% το 2019 με την Ολλανδία και τη Γερμανία να έχουν την πρωτοκαθεδρία.
Οι πρώτες ύλες
Οι μπαταρίες παίζουν μεγάλο ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση. Αυτό αντικατοπτρίζεται στην τιμή των πρώτων υλών της μπαταρίας, συμπεριλαμβανομένου του κοβαλτίου, του νικελίου και του λιθίου, τα οποία αυξάνονται με την πάροδο του τρέχοντος ράλι των εμπορευμάτων.
Η ανάλυση αναμένει ότι η ζήτηση χαλκού αποκλειστικά από ηλεκτρικά μπαταρίες και υβριδικά αυτοκίνητα και βύσματα θα αυξηθεί από περίπου 52.000 τόνους το 2019 σε περίπου 317.000 τόνους το 2025. Η ζήτηση για νικέλιο, από την άλλη πλευρά, θα αυξηθεί από 22.500 τόνους το 2019 σε 129.000 τόνους το 2025 ενώ 51.600 τόνοι κοβαλτίου το 2025 σε σύγκριση με 9.000 τόνους το 2019.
Τα ποσοστά της παραγωγής
Τα πιο πρόσφατα στοιχεία της έκθεσης, ωστόσο, δείχνουν ότι η ΕΕ ήταν υπεύθυνη για μόνο το 13% των 20,4 εκατομμυρίων τόνων χαλκού που παρήχθη παγκοσμίως το 2019, μεγάλο μέρος των οποίων - 399.000 τόνοι - παρήχθη στην Πολωνία, ακολουθούμενη από την Ισπανία, τη Βουλγαρία και Σουηδία.
Ομοίως, η παραγωγή μεταλλευμάτων νικελίου στην ΕΕ αποτελεί κλάσμα της παγκόσμιας παραγωγής και έχει επικεντρωθεί κυρίως στη Φινλανδία, με περίπου 39.000 τόνους το 2019 και στην Ελλάδα, με περίπου 14.000 τόνους το 2019.
Η παραγωγή ευρωπαϊκού κοβαλτίου ήταν κυρίως ένα υποπροϊόν των εξορυκτικών δραστηριοτήτων της φινλανδικής κρατικής εταιρείας Terrafame και της σουηδικής Boliden. Τα στοιχεία από το 2018 αποκαλύπτουν ότι η ΕΕ - μέσω της Φινλανδίας - συνέβαλε μόλις 1.377 τόνους ή 0,9% από τους 156.483 τόνους κοβαλτίου που εξόρυξαν εκείνο το έτος.
«Η έκθεση δείχνει ξεκάθαρα την ανάγκη να αυξηθεί η παραγωγή εξόρυξης και η προμήθεια πρώτων υλών εντός της ΕΕ», δήλωσε σε ανακοίνωση των ΜΜΕ ο Roberto García Martínez, Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobattery Minerals. Από την έκθεση, είναι σαφές ότι η Ευρώπη πρέπει να κινηθεί γρηγορότερα για να καλύψει τη ζήτηση για αυτά τα υλικά. Μια βιώσιμη αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να συνεχίσει να βασίζεται σε μη βιώσιμη εξόρυξη» συμπλήρωσε.
www.worldenergynews.gr