Η πρώτη απόφαση μετά το Brexit
Η Βρετανία αποχώρησε από την ΕΕ – συμπεριλαμβανομένου του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου - στο τέλος του περασμένου έτους. Ωστόσο, συμφώνησε να εφαρμόσει αποφάσεις του Ευρωδικαστηρίου σε όλες τις υποθέσεις που κινήθηκαν ενώ ήταν ακόμη μέλος της ΕΕ.
Σύμφωνα με το Reuters sτην πρώτη απόφασή του εναντίον της Βρετανίας από τότε που πραγματοποιήθηκε το Brexit, το δικαστήριο έκρινε ότι η χώρα είχε «συστηματικά και επίμονα» παραβεί τα όρια της ΕΕ για το διοξείδιο του αζώτου (NO2) σε 16 περιοχές, συμπεριλαμβανομένου του Λονδίνου, του Μάντσεστερ, της περιοχής Teesside στη βορειοανατολική Αγγλία, και της Γλασκόβη από το 2010 έως το 2017.
Δεν πήρε μέτρα για μείωση της ρύπανσης
Το Λονδίνο παραβίασε επίσης τα ωριαία όρια για το ΝΟ2 και η Βρετανία δεν έλαβε μέτρα για να σταματήσει τις παραβιάσεις των ορίων ρύπανσης όσο το δυνατόν συντομότερα, ανέφερε το δικαστήριο και επέβαλε στη Βρετανία να μειώσει τη ρύπανση των ΝΟ2 κάτω από το όριο της ΕΕ. Σε αντίθετη περίπτωση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να αναλάβει περαιτέρω νομική δράση με την επιβολή οικονομικών κυρώσεων.
Το υπουργείο περιβάλλοντος της Βρετανίας ανακοίνωσε ότι εξετάζει την απόφαση του δικαστηρίου. «Η ατμοσφαιρική ρύπανση σε εθνικό επίπεδο έχει μειωθεί σημαντικά από το 2010 και τώρα που βγαίνουμε από την ΕΕ συνεχίζουμε να υλοποιούμε το σχέδιο ποιότητας του αέρα ύψους 3,8 δισεκατομμυρίων λιρών (5,30 δισεκατομμύρια δολάρια)», δήλωσε εκπρόσωπος Τύπου στο Reuters.
Οι οδικές μεταφορές είναι η κύρια πηγή εκπομπών NO2, που σημαίνει ότι οι αστικές περιοχές τείνουν να πλήττονται περισσότερο. Η παρατεταμένη έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί να προκαλέσει διαβήτη, πνευμονική νόσο και καρκίνο. Μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε πέρυσι διαπίστωσε ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση συνέβαλε στο θάνατο το 2013 της μαθήτριας στο Λονδίνο, η οποία υπέφερε από σοβαρό άσθμα. Σε μια προσπάθεια περιορισμού της ρύπανσης και επίτευξης των κλιματικών στόχων, η Βρετανία δεσμεύθηκε να απαγορεύσει την πώληση νέων βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και φορτηγών από το 2030.
Το Λονδίνο θα επεκτείνει επίσης τη ζώνη εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών φέτος, απαιτώντας από τα οχήματα να πληρούν αυστηρά πρότυπα ή να αντιμετωπίζουν ημερήσιες χρεώσεις.
www.worldenergynews.gr