H τιμή και το εύρος οδήγησης είναι τα δυο χαρακτηριστικά που λαμβάνουν υπόψη τους οι Κινέζοι για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το CNBC.
Όπως αναφέρεται, οι εισηγμένες στις ΗΠΑ κινεζικές εταιρείες Nio, Xpeng και Li Auto είδαν τις παραδόσεις να αυξάνονται πέρυσι παρά την ύφεση στη συνολική αγορά αυτοκινήτων και την πανδημία του κορωνοϊού.
Ανταγωνιστικότητα τιμών
Είναι σαφές από την άλλη πλευρά, ότι η Tesla εξακολουθεί να είναι ηγέτης στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών προδιαγραφών στην Κίνα. Διάφοροι καταναλωτές εκθέτουν τις απόψεις τους για την σκέψη τους περί αγοράς αυτοκινήτου. Ο 42χρονος Chen Yingjie είπε ότι αγόρασε το Li One SUV της Li Auto τον Απρίλιο του 2020 για περίπου 46.000 δολάρια, αφού συνειδητοποίησε ότι θα του κόστιζε περίπου δύο φορές περισσότερο για να αγοράσει ένα παρόμοιο αυτοκίνητο από τη Nio με όλες τις προδιαγραφές που ήθελε. Η αρχική τιμή του Nio είναι χαμηλή, αλλά υπάρχουν πολλά χαρακτηριστικά που έρχονται με επιπλέον κόστος, δήλωσε ο Chen.
Μέρος της στρατηγικής της Nio είναι η πώληση πολλών χαρακτηριστικών αυτοκινήτου μέσω ενός μοντέλου συνδρομής. Για παράδειγμα, η εταιρεία ξεκίνησε το πρόγραμμα «μπαταρία ως υπηρεσία» πέρυσι που χρεώνει στους πελάτες μηνιαία χρέωση για την ισχύ της μπαταρίας - παρόμοια με την κανονική φόρτιση καυσίμου για ένα παραδοσιακό αυτοκίνητο με φυσικό αέριο.
Αντιθέτως για τον 29χρονο Wang Jingyan η έμφαση της Nio στις υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών ήταν κάτι που νόμιζε ότι αξίζει να πληρώσει γιατί του έσωσε χρόνο από το να πάει σε ένα κατάστημα επισκευής. Είπε ότι δεν είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει το μοντέλο 3 του Tesla εκ των προτέρων, αλλά δεν είχε τόσο καλή εντύπωση με βάση την εμπειρία των φίλων του και τις διαδικτυακές ιστορίες για κακή εξυπηρέτηση πελατών στα καταστήματα.
Κυβερνητική υποστήριξη
Η κυβέρνηση της Κίνας ξεκίνησε προγράμματα επιδοτήσεων και τόνισε τη δημιουργία ενός εθνικού δικτύου χρέωσης. Ωστόσο, σε σύγκριση με τις ΗΠΑ, η πλειονότητα των αυτοκινήτων στην Κίνα δεν έχει σταθερές θέσεις στάθμευσης, γεγονός που καθιστά δύσκολο για πολλούς οδηγούς να έχουν τακτική πρόσβαση σε σταθμούς φόρτισης μπαταριών, σύμφωνα με τον Mingming Huang, ιδρυτικό συνεργάτη στο Future Capital Discovery Fund.
Τέλος, πολλοί Κινέζοι οδηγοί επιλέγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω της ευνοϊκής κυβερνητικής πολιτικής, όπως προγράμματα που καθιστούν πολύ πιο γρήγορα και φθηνότερα τη λήψη πινακίδων κυκλοφορίας για τα ηλεκτρικά οχήματα. Λόγω των προσπαθειών για τη μείωση της συμφόρησης και της ρύπανσης στις κινεζικές πόλεις, οι ντόπιοι συχνά πρέπει να περιμένουν χρόνια για να αγοράσουν ακριβά πινακίδες για αυτοκίνητα με καύσιμο.
Στους δρόμους του Πεκίνου, όπου οι πινακίδες κυκλοφορίας είναι επίσης δύσκολο να βρεθούν, η υψηλότερη ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla εξακολουθεί να είναι μια δημοφιλής επιλογή.Άλμα 50% στις μετοχές
Το ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση προχωρά παγκοσμίως με αμείωτο ρυθμό γεγονός που επηρεάζει και τις μετοχές των εταιρειών του κλάδου, που αναμένεται φέτος να κάνουν άλμα έως και 50%, σύμφωνα με τον αναλυτή της Wedbus Ντάνιελ Ιβις.
Όπως εκτιμά, μιλώντας στο CNBC, η αξία της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να εκτιναχθεί την τρέχουσα δεκαετία στα 5 τρισ.δολάρια, από 250 δισ. δολάρια το 2020, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Fortune Business Insights. Υποστηρίζει μάλιστα ότι η τάση αυτή θα λειτουργήσει ευεργετικά και για τις «παραδοσιακές» αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι General Motors και Ford.
Σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης διαφαίνονται - τέλος - και για τις εταιρείες που κατασκευάζουν μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με την Goldman Sachs.
www.worldenergynews.gr