Η ενεργειακή μετάβαση και το αυξανόμενο μερίδιο της ηλεκτροκίνησης των μεταφορών δεν θα οδηγήσει σε γρήγορη μείωση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου, υπογράμμισαν οι αναλυτές της Argus στο Φόρουμ «Argus Crude» κατά τη διάρκεια του χθεσινού (23/2) συνεδρίου IPWeek.
Η τάση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου θα είναι «διελκυστίνδα» μεταξύ των αυξημένων προσπαθειών για πράσινη ανάκαμψη και ηλεκτροδότηση στην Ευρώπη, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα σε κάποιο βαθμό, έναντι της αυξανόμενης ζήτησης πετρελαίου εν μέσω ισχυρής οικονομικής ανάπτυξης στις αναδυόμενες οικονομίες, σύμφωνα με τον Euan Ο Craik, παγκόσμιος επικεφαλής πετρελαίου στην Argus.
Η εκτίμηση για το μέλλον
Η Argus αναμένει ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα είναι λίγο κάτω από τα 100 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd) έως το 2040 - περίπου το επίπεδο κατανάλωσης κατά το τελευταίο «κανονικό» έτος πριν από την πανδημία, το 2019.
«Θα πρόκειται για μια πολύ λογική εξέλιξη, δεδομένου ότι θα φτάσουμε στα επίπεδα που ήμασταν προ COVID το 2019. Επομένως, θα είναι αργή η μείωση της ζήτησης πετρελαίου, ακόμη και αν οι αναδυόμενες μορφές ενέργειας θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο μέρος της δεξαμενής» πρόσθεσε στο Φόρουμ ο Craik.
Παράλληλα, ο OPEC βλέπει τη ζήτηση να αυξάνεται τις επόμενες δύο δεκαετίες. Αναμένει ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα υπερβεί τα επίπεδα πριν από την πανδημία το 2022 και θα αυξηθεί σταθερά μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2030.
www.worldenergynews.gr