Τελευταία Νέα
Περιβάλλον

Προς την ουδετερότητα άνθρακα οδεύει η ευρωπαϊκή αεροπορία

Προς την ουδετερότητα άνθρακα οδεύει η ευρωπαϊκή αεροπορία

Καθοριστικός παράγοντας η αύξηση των βιώσιμων καυσίμων και των πρωτοποριακών τεχνολογιών

 

Ο αεροπορικός τομέας της Ευρώπης παρουσίασε την Πέμπτη πώς θα μπορούσε να εξαλείψει τις καθαρές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050, μια δέσμευση που ανέφερε ότι θα εξαρτηθεί από την υποστήριξη της πολιτικής για την αύξηση των βιώσιμων καυσίμων και των πρωτοποριακών τεχνολογιών.

Οι αεροπορικές εταιρείες που επλήγησαν από την πτώση των ταξιδιών λόγω του coronavirus αντιμετωπίζουν επίσης αυξημένο έλεγχο από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και το κοινό σχετικά με τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση επιδιώκει να μειώσει την καθαρή παραγωγή αερίου του θερμοκηπίου σε όλη την οικονομία στο μηδέν έως το 2050.
Μια μελέτη που υποστηρίχθηκε από αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, κατασκευαστές αεροσκαφών και παρόχους αεροναυτιλίας ανέφερε ότι η βιομηχανία μπορεί να μειώσει τις καθαρές εκπομπές CO2 σε μηδέν έως το 2050 από πτήσεις εντός και αναχώρησεις από τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο, τη Βρετανία και την Ελβετία.

Χρειάζεται κανονιστικό πλαίσιο

«Ενώ αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας, είναι σαφές ότι δεν μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας», δήλωσε ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής της οργάνωσης αερολιμένων ACI Europe, η οποία δημοσίευσε την έκθεση μαζί με την Airlines for Europe, την ομάδα ASD κατασκευαστών, τον οργανισμό ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας CANSO και την περιφερειακή αεροπορική ένωση ERA.

«Χρειαζόμαστε την ΕΕ να εφαρμόσει το πολιτικό και κανονιστικό πλαίσιο που θα μας επιτρέψει να επιτύχουμε καθαρό μηδέν», δήλωσε ο Jankovec. Μέχρι το 2050, οι ομάδες δήλωσαν ότι η ευρωπαϊκή αεροπορία θα μπορούσε να μειώσει το 92% των εκπομπών της και να αντισταθμίσει το υπόλοιπο χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αφαίρεσης άνθρακα.
Ο τομέας εξέπεμψε 192 εκατομμύρια τόνους CO2 το 2019.
Η πλειονότητα των περικοπών θα γινόταν μέσω τεχνολογιών, όπως το υδρογόνο και η υβριδική-ηλεκτρική πρόωση, καθώς και βιώσιμα καύσιμα αεροπορίας (SAF).
Οι πολιτικές τιμολόγησης άνθρακα, η καλύτερη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας και ο αντίκτυπος του περιβαλλοντικού κόστους στη ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών θα επέφερε πιο μέτριες μειώσεις.
Δεδομένου ότι οι βασικές τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι απίθανο να υιοθετηθούν πριν από το 2030, η έκθεση ανέφερε ότι η αεροπορία θα βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε αντισταθμίσεις για την αντιμετώπιση των εκπομπών της αυτή τη δεκαετία.
Οι ομάδες ζήτησαν υποστηρικτικές πολιτικές, συμπεριλαμβανομένης της τιμολόγησης του CO2 και της υποχρέωσης ανάμειξης σε ολόκληρη την ΕΕ για τα SAF, η οποία σήμερα αντιστοιχεί σε λιγότερο από το 1% της κατανάλωσης αεροπορικών καυσίμων στην Ευρώπη. Η ΕΕ καταρτίζει στόχους χρήσης SAF για τις αεροπορικές εταιρείες. Τη Δευτέρα, οκτώ χώρες της ΕΕ ζήτησαν ευρωπαϊκή εντολή ανάμειξης τα SAF.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης