Τις πρώτες του δημόσιες τοποθετήσεις έκανε στο 4ο Συνέδριο της Ηλεκτροκίνησης που διοργανώνουν η HAEE και το Insider.gr, ο κ. Σκρέκας ως νέος υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για μια σειρά σημαντικών θεμάτων που άπτονται του των νέων του καθηκόντων.
Αναφερόμενος στους τομείς Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σημείωσε ότι αυτοί αλληλοσυνδέονται ενώ αναφέρθηκε στον κρίσιμο ρόλο της Ενέργειας σε μια εποχή όπου το ζητούμενο είναι η βιώσιμη ανάπτυξη.
«Σήμερα ζούμε κοσμογονικές αλλαγές. Η ζήτηση είναι 61 τεραβατώρες, η ΔΕΗ παράγει μόνο το 40% από το 80% που κάλυπτε στο παρελθόν, οι ανεξάρτητοι παραγωγοί ένα 35%-40% και η συμμετοχή του λιγνίτη στην ηλεκτροπαραγωγή έχει πέσει από το 45% στο 20%».
Ο κ. Σκρέκας επεσήμανε και τη συνεισφορά του φυσικού αερίου, το οποίο «έχει διπλασιάσει τη συμμετοχή του στο ενεργειακό μείγμα ως μεταβατικό καύσιμο μέχρι οι ΑΠΕ να διασφαλίσουν την ενεργειακή αυτάρκεια και ασφάλεια της χώρας μας» τόνισε χαρακτηριστικά.
Ηλεκτροκίνηση
Ο υπουργός υπογράμμισε την επίτευξη των στόχων του ΕΣΕΚ, αναφερόμενος στο έργο της γενικής γραμματέως, Αλεξάνδρας Σδούκου. «Σχεδόν έχουμε πιάσει τους στόχους του ΕΣΕΚ, οι Έλληνες πολίτες θέλουν να ακολουθούν την αιχμή των εξελίξεων στην Ευρώπη και τον κόσμο, αρκεί να τους ενημερώσουμε σωστά».
Κλιματική αλλαγή και ενεργειακή φτώχεια
«Η Ελλάδα προχωρά σε μια ταχύτερη απανθρακοποίηση της ηλεκτροπαραγωγής και μια γρήγορη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός της και δείχνει το δρόμο και στην υπόλοιπη Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο».
Ο κ. Σκρέκας σημείωσε τη σημασία της αξιοποίησης της χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης, επισημαίνοντας ότι είναι ανάγκη να αξιοποιηθούν με τρόπο που θα είναι επωφελής για τους πολίτες, την οικονομία αλλά και για την αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας.H ανακοίνωση του ΥΠΕΝ
Τον πρώτο του χαιρετισμό μετά από την ανάληψη των καθηκόντων του απηύθυνε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κώστας Σκρέκας. Μιλώντας στο 4ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναφέρθηκε στις κοσμογονικές αλλαγές που έχουν συντελεστεί στον κλάδο της ενέργειας και στις προκλήσεις των επόμενων ετών.Ο κ. Σκρέκας επεσήμανε ότι αποτελεί προτεραιότητα η μετάβαση σε καθαρές μορφές ενέργειας με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και με ανταγωνιστικές τιμές. Όπως είπε, εκτός από πεδίο σοβαρών επενδύσεων και δημιουργίας θέσεων εργασίας, ο ενεργειακός τομέας είναι αλληλένδετος και με την ανάπτυξη των υπόλοιπων οικονομικών κλάδων, όπως η αγροτική παραγωγή, η μεταποίηση, η βιομηχανία, ο τουρισμός και η εστίαση.
Σε ό,τι αφορά τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, ο κ. Σκρέκας τόνισε ότι τα έως τώρα στοιχεία καταδεικνύουν πως οι πολίτες θέλουν να ακολουθούν την αιχμή των εξελίξεων. Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σημείωσαν σημαντική αύξηση το 2020 σε σχέση με το 2019. Το περασμένο έτος ταξινομήθηκαν περισσότερα από 2.100 αμιγώς ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα, υπερβαίνοντας κατά πολύ την πρόβλεψη του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) για ταξινόμηση 1.265 οχημάτων.
Συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν, η αύξηση είναι ακόμα μεγαλύτερη δεδομένου ότι το 2017 πωλήθηκαν μόλις 200 ηλεκτρικά και plug–in υβριδικά αυτοκίνητα. Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναφέρθηκε και στο μείζον ζήτημα της ενεργειακής φτώχειας, η αντιμετώπιση της οποίας αποτελεί βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης
www.worldenergynews.gr