Σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού του 2015, οι χώρες συμφώνησαν να λάβουν μέτρα για τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη σε πολύ κάτω από 2 βαθμούς Κελσίου, και κατά προτίμηση στους 1,5C, σε σύγκριση με τα προ-βιομηχανικά επίπεδα.
Όμως ο χρόνος τελειώνει και οι επιστήμονες έχουν προειδοποιήσει ότι η κοινωνία στο σύνολό της χρειάζεται ταχεία και άνευ προηγουμένου αλλαγή για τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη και την αποφυγή καταστροφικών κλιματικών αλλαγών. «Οι κυβερνήσεις και οι εταιρείες πρέπει να σκεφτούν τι μας λένε οι επιστήμονες. Ο COVID-19 μάς διδάσκει αυτό », δήλωσε ο Sean Kidney, Διευθύνων Σύμβουλος της Climate Bonds Initiative. «Κοιτάξτε το χάος που έγινε στη Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες από το να μην ακούτε επιστήμονες. Αυτό είναι που διαμορφώνει την κλιματική αλλαγή και είναι μια τεράστια καταστροφή. " Ορισμένες εταιρείες έχουν θέσει τους δικούς τους στόχους για καθαρές μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αλλά διαφέρουν ως προς το τι περιλαμβάνεται και μπορεί να είναι δύσκολο για τους επενδυτές να μετρήσουν την πρόοδο.
"Ο καθορισμός μηδενικού στόχου έως το 2050 είναι εύκολο για έναν διευθύνοντα σύμβουλο όταν ξέρει ότι θα έχουν φύγει τη στιγμή που θα καταστεί σαφές εάν η εταιρεία έχει επιτύχει αυτόν τον στόχο", δήλωσε ο Nick Stansbury, επικεφαλής των κλιματικών λύσεων, Legal & Γενική διαχείριση επενδύσεων.
«Για τους επενδυτές, είναι σημαντικό το ότι οι αποδόσεις είναι αποδεδειγμένα ευθυγραμμισμένες με καθαρούς μηδενικούς στόχους με δαπανηρά σχέδια και σαφή μέτρα, ώστε να μπορούμε να παρακολουθούμε την πρόοδο στο εγγύς μέλλον».
Τιμές άνθρακα
Οι κορυφαίες εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου της Ευρώπης, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 7% της παγκόσμιας κατανάλωσης αργού, έχουν δεσμευτεί σε στόχους που ποικίλλουν ως προς το πεδίο εφαρμογής και τις λεπτομέρειες, καθιστώντας δύσκολη τη σύγκριση των επενδυτών.
Πέρυσι, η Shell έθεσε τον επόμενο στόχο μηδενικών εκπομπών έως το 2050 ή νωρίτερα. Η αγγλο-ολλανδική εταιρεία είχε προηγουμένως μακροπρόθεσμους στόχους με βάση την ένταση και όχι στόχους που βασίζονται σε απόλυτες μειώσεις εκπομπών. «Μια μεγάλη αλλαγή τα τελευταία χρόνια είναι (παράγοντας) ο κίνδυνος του ευρύτερου αποτυπώματος άνθρακα των εταιρειών», δήλωσε ο David Hone, επικεφαλής σύμβουλος της Shell για την κλιματική αλλαγή. "Όταν γεμίζετε ένα αυτοκίνητο με βενζίνη (από ένα γκαράζ της Shell) είναι εκπομπές της Shell και αυτό περιλαμβάνεται στο αποτύπωμα μας." Η Shell στοχεύει στη μείωση του αποτυπώματος εκπομπών άνθρακα από τα ενεργειακά προϊόντα που πωλεί - μέτρο με βάση την ένταση- κατά περίπου 65% έως το 2050 και περίπου 30% έως το 2035.
Χρειάστηκε τουλάχιστον 1 τρισεκατομμύριο δολάρια ετησίως για τη χρηματοδότηση της μετάβασης χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και του πιο ισχυρού εργαλείου για να καταστεί δυνατή μια σαφής και επιστημονική τιμή για τον άνθρακα και όλες τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, δήλωσε ο Kidney.
Αν και αυτό ήταν δύσκολο να επιτευχθεί σε παγκόσμιο επίπεδο, οι περιφερειακές αγορές άνθρακα μπορούν να διαδραματίσουν ρόλο στην παροχή κινήτρων στις εταιρείες να επενδύσουν σε τεχνολογίες χαμηλού ή μηδενικού άνθρακα και να απομακρυνθούν από τα ορυκτά καύσιμα.
www.wordenergynews.gr