Tα χαμηλότερα νούμερα προσέγγισαν μετά το 1992 οι νέες πωλήσεις αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2020 εξαιτίας της πανδημίας, με την μείωση να αγγίζει το ποσοστό του 30%, σύμφωνα με πληροφορίες του CNBC.
Αντίθετη εικόνα παρουσίασε, η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με την SMMT να χαρακτηρίζει το 2020 ως «το καλύτερο έτος». Η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα οχήματα αυξήθηκε κατά 185,9% το 2020, με 108.205 νέες εγγραφές. Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων έφτασαν τις 66.877, σημειώνοντας αύξηση 91,2%. Η SMMT είπε ότι τα συνδυασμένα, υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και plug-in «αντιπροσώπευαν περισσότερες από μία στις 10 εγγραφές - από περίπου μία στις 30 το 2019».
Πληθώρα επιλογών
Σύμφωνα με τον κλάδο της βιομηχανίας, οι Βρετανοί καταναλωτές μπορούν τώρα να επιλέξουν από περισσότερα από 100 μοντέλα αυτοκινήτων plug-in, με τους κατασκευαστές να «φέρνουν περισσότερα από 35 στην αγορά το 2021 - περισσότερο από τον αριθμό των νέων μοντέλων βενζίνης ή ντίζελ που έχουν προγραμματιστεί για το έτος.
Ωστόσο, πρέπει να γίνουν επιπλέον βελτιώσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προκειμένου να ανταποκριθούν και να ανταγωνιστούν μοντέλα που βασίζονται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παρά τη μείωση πωλήσεων αυτοκινήτων με φυσικό αέριο κατά 39% πέρυσι, εξακολουθούν να απολαμβάνουν μερίδιο αγοράς 55,4%, ενώ το μερίδιο αγοράς για αυτοκίνητα ντίζελ ήταν 16%.
Η δημοφιλία
Το αυτοκίνητο με τις καλύτερες πωλήσεις το 2020 ήταν το Ford Fiesta, αλλά, σε μια μικρή ένδειξη για το πώς θα μπορούσε τελικά να αλλάξει η αγορά τα επόμενα χρόνια, το Tesla Model 3 - ένα ηλεκτρικό όχημα - ήταν το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο για τον Δεκέμβριο.
Την Τρίτη (5/1), το Reuters, επικαλούμενο τη Νορβηγική Ομοσπονδία Οδικών, ανέφερε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταριών αντιπροσώπευαν το 54,3% όλων των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων στη Νορβηγία πέρυσι. Αυτό, είπε, ήταν παγκόσμιο ρεκόρ.
Από την άλλη πλευρά, οι άνθρωποι αρχίζουν να αλλάζουν νοοτροπία, μετά τα όσα συμβαίνουν με την ατμοσφαιρική ρύπανση και τις επιπτώσεις της στην υγεία και το περιβάλλονΤα τελευταία χρόνια, μια σειρά κυβερνήσεων σε όλο τον κόσμο έχουν θέσει νέους στόχους για οχήματα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών.
Προς το τέλος του περασμένου έτους, το Ηνωμένο Βασίλειο ανακοίνωσε σχέδια να σταματήσει την πώληση νέων αυτοκινήτων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων και φορτηγών έως το 2030, ενώ η Νορβηγία θέλει όλα τα νέα ελαφρά φορτηγά και επιβατικά αυτοκίνητα που πωλούνται να έχουν μηδενικές εκπομπές έως το έτος 2025. Η Δανία έχει προτείνει τη σταδιακή κατάργηση των νέων πωλήσεων ντίζελ και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων το 2030. Τέλος, οι υποδομές φόρτισης είναι αναμφισβήτητα το στοίχημα των ηλεκτρικών οχημάτων.
www.worldenergynews.gr