Το Fortuna κατευθυνόταν προς το λιμάνι Βισμάρ της Βόρειας Γερμανίας, σύμφωνα με τα στοιχεία. Στις αρχές του μήνα, το πλοίο συνέχισε τις εργασίες για τον αγωγό, ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο απευθείας από τη Ρωσία στη Δυτική Ευρώπη, παρακάμπτοντας την Ουκρανία.
Οι εργασίες είχαν διακοπεί για ένα έτος λόγω των κινδύνων κυρώσεων από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο αγωγός, ο οποίος εκτιμάται ότι κοστίζει 9,5 δισεκατομμύρια ευρώ θα κάνει τη Δυτική Ευρώπη πιο εξαρτημένη από το ρωσικό αέριο όπως υποστηρίζει η Ουάσινγκτον και θα θέσει σε κίνδυνο την ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια. Έχει γίνει σημείο τριβής στις σχέσεις μεταξύ της Ρωσίας και της Δύσης, σχέσεις που έχουν φθάσει στα χαμηλότερα επίπεδα μετά τον Ψυχρό Πόλεμο.
Η Ρωσία
Το Κρεμλίνο χαρακτήρισε τις κυρώσεις «αθέμιτο ανταγωνισμό». Το Fortuna πρόκειται να συνεχίσει την κατασκευή του αγωγού στα ύδατα της Δανίας τον επόμενο μήνα.
Η κοινοπραξία που κατασκευάζει τον αγωγό, με επικεφαλής τον ρωσικό γίγαντα φυσικού αερίου Gazprom με Δυτικούς εταίρους, δεν έχει ακόμη τοποθετήσει περισσότερα από 100 χιλιόμετρα αγωγού, αν και πάνω από το 90% του έργου έχει ολοκληρωθεί. Ανώτεροι αξιωματούχοι των ΗΠΑ δήλωσαν την περασμένη Τετάρτη ότι η Ουάσινγκτον παροτρύνει τους Ευρωπαίους συμμάχους και τις ιδιωτικές εταιρείες να σταματήσουν τις εργασίες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην κατασκευή του αγωγού και προετοιμάζει ευρύτερες κυρώσεις για το έργο τις επόμενες εβδομάδες. Το Κρεμλίνο δήλωσε την περασμένη Πέμπτη ότι νέες κυρώσεις των ΗΠΑ που στοχεύουν στο Nord Stream 2 θα μπορούσαν να περιπλέξουν την ολοκλήρωση του αγωγού, αλλά η Μόσχα και οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν συμφέρον να κατασκευαστεί. Οι δυτικοί εταίροι της Gazprom στο έργο είναι οι γερμανικές Uniper και η Wintershall Dea της BASF, η μεγάλη αγγλο-ολλανδική Shell, η αυστριακή OMV και η Engie.
www.worldenergynews.gr