Διαγωνισμός της ΔΕΗ για την ανάπτυξη Μηχανισμού παροχής «στοχευμένων» συμβουλών στους καταναλωτές, ανάλογα με το ιδιαίτερο ενεργειακό τους προφίλ
Προσωποποιημένες ενεργειακές συμβουλές σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, με βάση το ιδιαίτερο προφίλ κάθε πελάτη χαμηλής τάσης, σχεδιάζει να προσφέρει η ΔΕΗ.
Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία προκήρυξε διαγωνισμό προϋπολογισμού 420.000 ευρώ για τη δημιουργία της απαραίτητης τεχνολογικής λύσης, την οποία ονομάζει Μηχανισμό Ενεργειακής Συμβουλευτικής. Προϋπόθεση συμμετοχής στον διαγωνισμό είναι η εμπειρία επιτυχούς παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών σε θέματα ενεργειακής κατανάλωσης και διαχείρισης ενεργειακών και κτηριακών δεδομένων, τα τελευταία πέντε χρόνια, σε ιδιωτικούς ή/και δημόσιους οργανισμούς.
Προσωποποίηση χωρίς «έξυπνους» μετρητές
Σύμφωνα με τη ΔΕΗ, για να είναι αξιόπιστα τα ενεργειακά προφίλ, θα πρέπει ο ανάδοχος να λάβει υπόψη του περισσότερα δεδομένα από το ιστορικό κατανάλωσης κάθε πελάτη. Επίσης, θα πρέπει να βασισθεί στην υπάρχουσα υλικοτεχνική δομή του δικτύου διανομής, δηλαδή στους υφιστάμενους μετρητές ρεύματος στη χαμηλή τάση, οι οποίοι δεν είναι «έξυπνοι».
Έτσι, θα αναλάβει σε πρώτη φάση να σχεδιάσει τη στρατηγική για την απόκτηση των απαραίτητων δεδομένων από τους τελικούς καταναλωτές, με σκοπό τη δημιουργία των προφίλ. Με βάση αυτά τα στοιχεία, θα αναπτύξει τον Μηχανισμό για την παροχή των προσωποιημένων πληροφοριών. Τέλος, θα αναλάβει τη συντήρηση και τεχνική υποστήριξη της τεχνολογικής του λύσης.
Όπως αναφέρει η εταιρεία στην προκήρυξη, οι υπηρεσίες του Μηχανισμού Ενεργειακής Συμβουλευτικής θα προσφέρονται σε συνδυασμό με τα νέα τιμολογιακά προϊόντα για τους πελάτες χαμηλής τάσης.
Στόχος είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων και η ανάπτυξη προσωποποιημένων σχέσεων με την κρίσιμη μάζα πελατών της επιχείρησης, δηλαδή τους πελάτες χαμηλής τάσης, δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό ευκαιρίες για την ανάπτυξη upsells και cross-sells.
Τα επιπλέον αναγκαία δεδομένα
Γι΄ αυτό τον σκοπό, θα αξιοποιηθούν δεδομένα που διαθέτει η εταιρεία για τους πελάτες της, και τα οποία σχετίζονται με την κατανάλωση, το ύψος λογαριασμού, τον τρόπο πληρωμής, το ύψος οφειλής, τη γεωγραφική θέση του κτιρίου και με σχετική απόκλιση το μέγεθος της επιφάνειας του κτιρίου. «Για την υλοποίηση όμως ενός Μηχανισμού Ενεργειακής Συμβουλευτικής απαιτούνται περισσότερα δεδομένα όπως δημογραφικά (π.χ. αριθμός ενοίκων, ηλικίες, κλπ.), κτιριακά (π.χ. τύπος κτιρίου, όροφος, παλαιότητα, εξοπλισμός κλπ.), συμπεριφορικά (π.χ. ώρες θέρμανσης, τρόποι πληρωμής, κλπ.)», σημειώνεται.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο ανάδοχος θα πρέπει να σχεδιάσει τις απαιτούμενες διαδικασίες για την απόκτηση αυτών των στοιχείων, οι οποίες όπως είναι φυσικό θα πρέπει να είναι συμβατές με την υφιστάμενη τεχνική υποδομή της επιχείρησης (π.χ. το κεντρικό σύστημα εξυπηρέτησης πελατών ή το σύστημα e-bill) και βέβαια με τους μετρητές ρεύματος παλαιού τύπου.
Αφότου αναπτύξει τον Μηχανισμό, στη βάση αυτών των στοιχείων, η παροχή τεχνικής υποστήριξης θα αφορά κατ΄ αρχάς της εξασφάλιση της καλής λειτουργίας του, καθώς και τη σχεδίαση και υλοποίησης της «ρουτίνας» αλληλεπίδρασης του Μηχανισμού με τους πελάτες και τα συστήματα της επιχείρησης.
Τέλος, θα πρέπει να προσδιορισθεί και να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες, σε σχέση με τους στόχους του Μηχανισμού.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@gmail.com
www.worldenergynews.gr
Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία προκήρυξε διαγωνισμό προϋπολογισμού 420.000 ευρώ για τη δημιουργία της απαραίτητης τεχνολογικής λύσης, την οποία ονομάζει Μηχανισμό Ενεργειακής Συμβουλευτικής. Προϋπόθεση συμμετοχής στον διαγωνισμό είναι η εμπειρία επιτυχούς παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών σε θέματα ενεργειακής κατανάλωσης και διαχείρισης ενεργειακών και κτηριακών δεδομένων, τα τελευταία πέντε χρόνια, σε ιδιωτικούς ή/και δημόσιους οργανισμούς.
Προσωποποίηση χωρίς «έξυπνους» μετρητές
Σύμφωνα με τη ΔΕΗ, για να είναι αξιόπιστα τα ενεργειακά προφίλ, θα πρέπει ο ανάδοχος να λάβει υπόψη του περισσότερα δεδομένα από το ιστορικό κατανάλωσης κάθε πελάτη. Επίσης, θα πρέπει να βασισθεί στην υπάρχουσα υλικοτεχνική δομή του δικτύου διανομής, δηλαδή στους υφιστάμενους μετρητές ρεύματος στη χαμηλή τάση, οι οποίοι δεν είναι «έξυπνοι».
Έτσι, θα αναλάβει σε πρώτη φάση να σχεδιάσει τη στρατηγική για την απόκτηση των απαραίτητων δεδομένων από τους τελικούς καταναλωτές, με σκοπό τη δημιουργία των προφίλ. Με βάση αυτά τα στοιχεία, θα αναπτύξει τον Μηχανισμό για την παροχή των προσωποιημένων πληροφοριών. Τέλος, θα αναλάβει τη συντήρηση και τεχνική υποστήριξη της τεχνολογικής του λύσης.
Όπως αναφέρει η εταιρεία στην προκήρυξη, οι υπηρεσίες του Μηχανισμού Ενεργειακής Συμβουλευτικής θα προσφέρονται σε συνδυασμό με τα νέα τιμολογιακά προϊόντα για τους πελάτες χαμηλής τάσης.
Στόχος είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων και η ανάπτυξη προσωποποιημένων σχέσεων με την κρίσιμη μάζα πελατών της επιχείρησης, δηλαδή τους πελάτες χαμηλής τάσης, δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό ευκαιρίες για την ανάπτυξη upsells και cross-sells.
Τα επιπλέον αναγκαία δεδομένα
Γι΄ αυτό τον σκοπό, θα αξιοποιηθούν δεδομένα που διαθέτει η εταιρεία για τους πελάτες της, και τα οποία σχετίζονται με την κατανάλωση, το ύψος λογαριασμού, τον τρόπο πληρωμής, το ύψος οφειλής, τη γεωγραφική θέση του κτιρίου και με σχετική απόκλιση το μέγεθος της επιφάνειας του κτιρίου. «Για την υλοποίηση όμως ενός Μηχανισμού Ενεργειακής Συμβουλευτικής απαιτούνται περισσότερα δεδομένα όπως δημογραφικά (π.χ. αριθμός ενοίκων, ηλικίες, κλπ.), κτιριακά (π.χ. τύπος κτιρίου, όροφος, παλαιότητα, εξοπλισμός κλπ.), συμπεριφορικά (π.χ. ώρες θέρμανσης, τρόποι πληρωμής, κλπ.)», σημειώνεται.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο ανάδοχος θα πρέπει να σχεδιάσει τις απαιτούμενες διαδικασίες για την απόκτηση αυτών των στοιχείων, οι οποίες όπως είναι φυσικό θα πρέπει να είναι συμβατές με την υφιστάμενη τεχνική υποδομή της επιχείρησης (π.χ. το κεντρικό σύστημα εξυπηρέτησης πελατών ή το σύστημα e-bill) και βέβαια με τους μετρητές ρεύματος παλαιού τύπου.
Αφότου αναπτύξει τον Μηχανισμό, στη βάση αυτών των στοιχείων, η παροχή τεχνικής υποστήριξης θα αφορά κατ΄ αρχάς της εξασφάλιση της καλής λειτουργίας του, καθώς και τη σχεδίαση και υλοποίησης της «ρουτίνας» αλληλεπίδρασης του Μηχανισμού με τους πελάτες και τα συστήματα της επιχείρησης.
Τέλος, θα πρέπει να προσδιορισθεί και να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες, σε σχέση με τους στόχους του Μηχανισμού.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@gmail.com
www.worldenergynews.gr