Προχωρούν οι διεργασίες όλων των εμπλεκομένων του κλάδου έτσι ώστε το υδρογόνο να αποτελέσει το ναυτιλιακό καύσιμο του μέλλοντος, σύμφωνα με τα όσα αναμεταδίδει το Reuters.
Ειδικότερα, η βιομηχανία της ναυτιλίας αγωνίζεται για να βρει τεχνολογίες για τη μείωση των εκπομπών και το υδρογόνο φαίνεται να θεωρείται ασφαλές και για την εμπορική του χρήση.
Σύμφωνα με τους στόχους που τέθηκαν από τα Ηνωμένα Έθνη, οι ηγέτες της βιομηχανίας λένε ότι τα πρώτα καθαρά μηδενικά πλοία πρέπει να εισέλθουν στον παγκόσμιο στόλο έως το 2030. Τα πλοία που τροφοδοτούνται από πράσινο υδρογόνο θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου.Σε αυτό το πλαίσιο, το πράσινο υδρογόνο φαντάζει η καλύτερη λύση
Οι πρόσφατες στρατηγικές
Η πετρελαϊκή εταιρεία Royal Dutch Shell RDSa.L τον περασμένο μήνα επανέλαβε τη δέσμευσή της για υδρογόνο, την οποία θεωρούσε «πλεονεκτική σε σχέση με άλλα πιθανά καύσιμα μηδενικών εκπομπών για τη ναυτιλία».
Ενώ τα πράσινα διαπιστευτήρια του υδρογόνου το καθιστούν ελκυστικό για τους βιομηχανικούς χρήστες, συμπεριλαμβανομένων των πλοιοκτητών και των μεγάλων πετρελαιοειδών, είναι πολύ λιγότερο πυκνό από άλλα καύσιμα, πράγμα που σημαίνει ότι απαιτείται περισσότερη χωρητικότητα αποθήκευσης καυσίμου στο πλοίο. Αυτό το καθιστά πιο εφικτό, προς το παρόν, για χρήση σε πλοία με σύντομα ταξίδια.
Ο όμιλος τεχνολογίας ABB με έδρα την Ελβετία εργάζεται σε συστήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου. «Η ABB βλέπει τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων ως τους πρώτους υιοθέτες της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου», δήλωσε η Juha Koskela, πρόεδρος του τμήματος, ABB Marine & Ports.
Οι υποδομές
Το πράσινο καύσιμο υδρογόνου κοστίζει περίπου 4-8 φορές την τιμή του πολύ χαμηλού θείου μαζούτ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας, DNV GL.
Άλλοι τύποι υδρογόνου είναι φθηνότεροι, αλλά αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι παράγονται χρησιμοποιώντας ορυκτά καύσιμα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι χωρίς εκπομπές.
Το πράσινο υδρογόνο αναμένεται να μειωθεί στις τιμές τις επόμενες δύο δεκαετίες καθώς το κόστος των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και των ηλεκτρολυτών μειώνεται.
Ωστόσο, για να επενδύσουν οι εταιρείες μαζικά, πρέπει να υπάρχει και η σχετική υποδομή ανεφοδιασμού και μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρολυτών, συμπιεστών, αποθήκευσης, δεξαμενών και αγωγών.
www.worldenergynews.gr