Οι Κινέζοι ανεβάζουν ταχύτητες στην ηλεκτροκίνηση, χάνουν έδαφος οι ΗΠΑ - Ο στόχος του 25% στα EV

Οι Κινέζοι ανεβάζουν ταχύτητες στην ηλεκτροκίνηση, χάνουν έδαφος οι ΗΠΑ - Ο στόχος του 25% στα EV
Η Κίνα θεωρείται η κορυφαία παγκόσμια αγορά EV και η κυβέρνηση επιδιώκει οι πωλήσεις αυτές να φτάσουν το 25% έως το 2025

Η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, η Κίνα επιδιώκει να καταστεί κυρίαρχος παίκτης στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Ειδικότερα, οι Κινέζοι κατακσευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να αρχίσουν να επεκτείνονται στο εξωτερικό, ενώ το Πεκίνο ελέγχει ήδη ένα μεγάλο μέρος της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού EV, ξεκινώντας με την επεξεργασία κρίσιμων ορυκτών.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με τα όσα αναμεταδίδει το Oilprice, έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν ότι η Κίνα θα μπορούσε να κυριαρχήσει μελλοντικά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, εάν δεν δεν αντισταθμίσει την τρέχουσα κινεζική επιρροή σε κρίσιμα μέρη της αλυσίδας τροφοδοσίας EV, από την προμήθεια μετάλλων μπαταριών και την επεξεργασία έως την κατασκευή μπαταριών.

Τι επιδιώκει η Κίνα

Η Κίνα θεωρείται η κορυφαία παγκόσμια αγορά EV και η κυβέρνηση επιδιώκει οι πωλήσεις αυτές να φτάσουν το 25% έως το 2025, αν και δεν επιθυμεί να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων βενζινοκίνητων οχημάτων σύντομα.
Έχοντας υποστηρίξει τους κατασκευαστές και τις πωλήσεις EV τα τελευταία χρόνια, το Πεκίνο φαίνεται τώρα να επεκτείνει την παρουσία του εκτός Κίνας.

Κατά τα επόμενα πέντε χρόνια, αναμένουμε ότι οι Κινέζοι παίκτες σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού EV θα εισέλθουν επιθετικά στην αγορά του εξωτερικού», δήλωσε η UBS την περασμένη εβδομάδα, όπως σημείωσε το CNBC.
«Πιστεύουμε ότι το κόστος υλικών της Κίνας είναι χαμηλότερο από το εξωτερικό. Εάν αυτό το πλεονέκτημα μπορεί να διατηρηθεί, η Κίνα θα μπορούσε να εδραιώσει ένα πλεονέκτημα κόστους έναντι των πρώην παικτών της Κίνας», σύμφωνα με τους αναλυτές της UBS.

Οι κινεζικές μάρκες EV πρόκειται να προκαλέσουν την Tesla και τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός της Κίνας, ενώ η κυριαρχία του Πεκίνου στην αλυσίδα εφοδιασμού προκαλεί μεγάλη ανησυχία στους εμπειρογνώμονες της ενεργειακής ασφάλειας των ΗΠΑ, καθώς και στον Λευκό Οίκο.

Η αργοπορία των ΗΠΑ

«Η επόμενη δεκαετία θα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα καθώς η Ευρώπη και οι ΗΠΑ προσπαθούν να δημιουργήσουν τους δικούς τους πρωταθλητές μπαταριών για να αμφισβητήσουν τους ηγέτες της Ασίας που έχουν ήδη αναπτύξει ικανότητα και στα δύο μέρη.
Ενώ η Ευρώπη ξεκινά πρωτοβουλίες για να συλλάβει περισσότερο από την αλυσίδα αξίας πρώτων υλών, οι ΗΠΑ είναι πιο αργές να αντιδράσουν σε αυτό», δήλωσε ο James Frith, επικεφαλής της αποθήκευσης ενέργειας της BNEF.

Οι ΗΠΑ και οι εταίροι τους πρέπει να αναπτύξουν μια αλυσίδα εφοδιασμού κρίσιμων ορυκτών που εξαρτάται λιγότερο από την Κίνα για να αντισταθμίσει την κυριαρχία του Πεκίνου, έγραψαν οι James Conway και Peter Ackerman, μέλη του Συμβουλίου Ηγεσίας για την Ενεργειακή Ασφάλεια της SAFE, την περασμένη εβδομάδα.

www.worldenergynews.gr


worldenergynews.gr