Ο «άσος στο μανίκι» της Κίνας για την κυριαρχία της στην ηλεκτροκίνηση

Ο «άσος στο μανίκι» της Κίνας για την κυριαρχία της στην ηλεκτροκίνηση
Οι ερευνητές αναμένουν ότι η CATL θα αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά της Κίνας από 2% το 2019, σε 14% το 2025, με τη βοήθεια της «υπερβολικής» ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη

Στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης, η Κίνα είναι έτοιμη να κυριαρχήσει εάν οι ΗΠΑ δεν μεταμορφώσουν την αυτοκινητοβιομηχανία τους τα επόμενα χρόνια, αναμεταδίδει το CNBC.

Ενώ η Tesla με έδρα την Καλιφόρνια τράβηξε τη δημοφιλή προσοχή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η εθνική πολιτική στο Πεκίνο ενθάρρυνε την έναρξη πολλών αντιπάλων στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Ήδη, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και άλλων νέων ενεργειακών οχημάτων σημείωσαν ρεκόρ τον Σεπτέμβριο στην Κίνα. Ακόμη και η Tesla ξεκίνησε ένα εργοστάσιο εκεί πέρυσι και σχεδιάζει να πουλήσει αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, στην Ευρώπη.

Κυριαρχία της Κίνας

«Κατά τα επόμενα πέντε χρόνια, αναμένουμε ότι οι Κινέζοι παίκτες στην αλυσίδα εφοδιασμού EV θα εισέλθουν επιθετικά στην υπερπόντια αγορά», έγραψαν οι αναλυτές της UBS την Τετάρτη. «Πιστεύουμε ότι το κόστος υλικών της Κίνας είναι χαμηλότερο από το εξωτερικό. Εάν αυτό το πλεονέκτημα μπορεί να διατηρηθεί, η Κίνα θα μπορούσε να πραγματοποιήσει ένα πλεονέκτημα κόστους έναντι των πρώην παικτών της Κίνας.

Οι ερευνητές αναμένουν ότι η CATL θα αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά της Κίνας από 2% το 2019, σε 14% το 2025, με τη βοήθεια της «υπερβολικής» ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.

«Είναι εφικτή η κυριαρχία της Κίνας στην ηλεκτροκίνηση. Αν οι ΗΠΑ στοχεύσουν την εν λόγω αγορά, θα προκύψει μεγάλος ανταγωνισμός» τόνισε ο Yergin, αντιπρόεδρος της IHS Markit, στο CNBC σε τηλεφωνική συνέντευξη τον περασμένο μήνα.

Το δύσκολο μέλλον

Οι ΗΠΑ και η Κίνα έχουν εγκλωβιστεί στις εμπορικές εντάσεις για περισσότερο από δύο χρόνια, οι οποίες έχουν διαδοθεί στην τεχνολογία και, σε κάποιο βαθμό, στη χρηματοδότηση. Καθώς ο κόσμος αγωνίζεται να αναδυθεί από την πανδημία κορανοϊού, η εξασφάλιση του μέλλοντος της τοπικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ακόμη πιο κρίσιμη και για τις δύο οικονομίες.

Στις ΗΠΑ, η βιομηχανία υποστηρίζει 10 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και συνεισφέρει σχεδόν το 3,5% του εθνικού ΑΕΠ, ενώ στην Κίνα τομέας αυτοκινήτων αντιπροσωπεύει περίπου το 1/6 των θέσεων εργασίας και περίπου το 10% των λιανικών πωλήσεων, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία για το 2018 που συνέταξε το Υπουργείο Εμπορίου.

«Σχεδόν κάθε μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία λαμβάνει σοβαρά υπόψη την ηλεκτροκίνηση των μεταφορών και επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία», ανέφερε η έκθεση ‘’ The Commanding Heights of Global’’. «Σε ολόκληρο τον κλάδο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα επενδύσουν 300 δισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα πέντε έως 10 χρόνια για την ανάπτυξη και παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Λένε, σχεδόν το ήμισυ αυτών των επενδυτικών δαπανών θα πραγματοποιηθεί στην Κίνα - δείκτης για το πού πιστεύει ο κλάδος ότι θα είναι η ζήτηση.

www.worldenergynews.gr


worldenergynews.gr