Το «αντίπαλον δέος» της Tesla Powerwall στην Αυστραλία υπόσχεται μεγαλύτερη αποθήκευση ενέργειας

Το «αντίπαλον δέος» της Tesla Powerwall στην Αυστραλία υπόσχεται μεγαλύτερη αποθήκευση ενέργειας
Η τεχνολογία, που αναπτύχθηκε από επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας

Στα «παπούτσια» της Tesla και με προσδοκίες για μεγαλύτερα βήματα υπόσχεται αυστραλιανή εταιρεία , η οποία μπορεί να αποθηκεύσει έως και τρεις φορές περισσότερη ενέργεια για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Αυτή είναι η υπόσχεση για ένα νέο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με βάση το υδρογόνο για σπίτια και επιχειρήσεις που αναπτύσσεται από την αυστραλιανή εταιρεία Lavo Hydrogen Technology.

Η τεχνολογία, που αναπτύχθηκε από επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας, χρησιμοποιεί ενέργεια από ηλιακούς συλλέκτες στον τελευταίο όροφο για την παραγωγή υδρογόνου από νερό με ηλεκτρόλυση.

Το αέριο αποθηκεύεται σε μεταλλικό δοχείο υδριδίου και μετατρέπεται σε ηλεκτρισμό όταν χρειάζεται χρησιμοποιώντας μια κυψέλη καυσίμου.

Η μονάδα θα τεθεί σε πώληση από τον επόμενο μήνα και οι εγκαταστάσεις θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο του επόμενου έτους, με την επιφύλαξη τελικών εγκρίσεων. Η εταιρεία σχεδιάζει να πουλήσει 10.000 μονάδες ετησίως έως το 2022.

«Η αποστολή μας είναι να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ζουν με ενέργεια» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Lavo, Alan Yu.

Σημαντικές επενδύσεις και το πλεονέκτημα

Οι εταιρείες και οι κυβερνήσεις διοχετεύουν δισεκατομμύρια δολάρια στο υδρογόνο, που θεωρείται μια καθαρότερη εναλλακτική λύση έναντι των ορυκτών καυσίμων όπως το φυσικό αέριο. Ωστόσο, η εμπορική εφαρμογή του καυσίμου για χρήση σε βαριές μεταφορές και βιομηχανικές διεργασίες, όπως η κατασκευή χάλυβα χρειάζεται περισσότερα χρόνια προετοιμασίας.

Κύριο πλεονέκτημα της Lavo θα είναι η ικανότητά της να αποθηκεύει περισσότερη ενέργεια για περισσότερο χρόνο. Κάθε σύστημα θα κοστίσει αρχικά 34.750 δολάρια και θα μπορεί να διατηρήσει 40 κιλοβατώρες ισχύος - αρκετό για να τροφοδοτήσει ένα μέσο νοικοκυριό για περισσότερες από δύο ημέρες, σύμφωνα με την εταιρεία. Το Powerwall της Tesla κρατά περίπου 13,5 κιλοβατώρες.

Η αντίρρηση του Musk

Ο ιδρυτής της Tesla, Elon Musk, επικρίνει τις κινήσεις για την ανάπτυξη αυτοκινήτων με υδρογόνο, τα οποία ανταγωνίζονται τα δικά του ηλεκτρικά οχήματα, υποστηρίζοντας ότι η αποθήκευση υδρογόνου δεν μπορεί ποτέ να είναι τόσο αποτελεσματική όσο η μπαταρία ιόντων λιθίου.

"Η μετάβαση από το εργαστήριο στην ανάπτυξη σε εμπορική κλίμακα είναι απίστευτα δύσκολη", δήλωσε ο Jake Whitehead, συνεργάτης του Πανεπιστημίου του Queensland, του οποίου η έρευνα εξέτασε τις προκλήσεις της αποθήκευσης υδρογόνου σε μεγάλη κλίμακα. Είπε ότι οι ηλεκτρολύτες χρειάζονται πολλή ισχύ και πρότειναν ότι πολλές οικιακές ηλιακές συστοιχίες ενδέχεται να μην παράγουν αρκετό ηλεκτρισμό για να λειτουργήσει αποτελεσματικά το σύστημα.

Μάλιστα, ο Alan Yu αναγνώρισε ότι το υψηλότερο κόστος του συστήματος θα μπορούσε αρχικά να περιορίσει το ενδιαφέρον για τους λάτρεις της ενεργειακής τεχνολογίας αλλά το βλέπει ως λύση για τα μικρά αγροτικά χωριά εκτός δικτύου να αντικαταστήσουν τις γεννήτριες ντίζελ.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης