Ο κ. Φάμελλος τόνισε ακόμη, ότι ο ΣΜΑ Ευκαρπίας είναι ένα δημόσιο έργο και πρέπει να διατηρήσει τον δημόσιο χαρακτήρα του.
Το έργο του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στην Ευκαρπία Θεσσαλονίκης είχε σχεδιαστεί από τις προηγούμενες διοικήσεις του Συνδέσμου ΟΤΑ στο πλαίσιο μιας στρατηγικής για τη διαχείριση των απορριμμάτων της χώρας που χαρακτηριζόταν από υψηλό κόστος, υπερδιαστασιολογήσεις και ήταν αντίθετη με την περιβαλλοντική στρατηγική της Ευρώπης, επεσήμανε μιλώντας στον ρ/σ «Στο Κόκκινο» Θεσσαλονίκης ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σωκράτης Φάμελλος.
«Οφείλουμε να τροποποιήσουμε αυτή την πολιτική τόσο με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας, όσο και με βάση τις επιταγές της ευρωπαϊκής νομοθεσίας», τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός.
Είπε ακόμη, ότι «ο Εθνικός Σχεδιασμός Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΕΣΔΑ), που έχει ήδη θεσπιστεί από την κυβέρνησή μας το 2015, σε συνδυασμό με τα Περιφερειακά Σχέδια (ΠΕΣΔΑ), που προσαρμόζουν τη λογική του ΕΣΔΑ σε περιφερειακό επίπεδο, προτάσσει τη μείωση των απορριμμάτων, την ανακύκλωση και την ανάκτηση σε τοπικό επίπεδο παραγωγής τους.
Σε αυτό το πλαίσιο προσαρμόσαμε και ενσωματώσαμε τον ΣΜΑ Ευκαρπίας στη δική μας πολιτική, μειώνοντας τον όγκο των απορριμμάτων που θα δέχεται στο 55% της αρχικής του δυναμικότητας, ώστε να μην επιβαρύνει οικονομικά τον πολίτη, να συνδέεται με τη διαλογή στην πηγή και την ανακύκλωση και να αποστασιοποιηθεί από πρακτικές όπως η καύση σύμμεικτων απορριμμάτων.
Κάτι τέτοιο συνάδει και με την ευρωπαϊκή στρατηγική, αλλά και με τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά αιτήματα και τις προτάσεις της Αριστεράς και της Οικολογίας».
Ο κ. Φάμελλος τόνισε ακόμη, ότι ο ΣΜΑ Ευκαρπίας είναι ένα δημόσιο έργο και πρέπει να διατηρήσει τον δημόσιο χαρακτήρα του.
«Ωστόσο, το έργο αυτό δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς κοινωνικό έλεγχο» είπε και πρόσθεσε ότι «θα πρέπει η τοπική κοινωνία και ο Δήμος να παρακολουθούν τη λειτουργία του έργου, όχι μόνο ως προς την τήρηση των περιβαλλοντικών όρων, αλλά και ως προς την πρακτική της διαλογής στην πηγή».
Επιπλέον «χωρίς να τροποποιηθεί κατασκευαστικά το έργο, μπορεί και πρέπει να υπηρετεί ειδικά ρεύματα, όπως απόβλητα κήπων, κλαδέματα και λοιπά βιοαποικοδομήσιμα, ρεύματα ανακύκλωσης, καθαρών υλικών και άλλα» είπε.
Εξάλλου, όπως έχει γίνει γνωστό, οι Δήμοι γνωρίζουν, ότι εντός του 2017 θα πρέπει να προσαρμόσουν την πολιτική τους για τη διαχείριση των απορριμμάτων στο νέο ΕΣΔΑ και στα εναρμονισμένα σε αυτό ΠΕΣΔΑ.
«Έχουμε ήδη θεσπίσει τα απαραίτητα νομοθετικά και θα υπάρξουν και χρηματοδοτικά εργαλεία μέσα στο 2017.
Άρα στην πράξη η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να εφαρμόσει αυτή την αλλαγή όσον αφορά τη διαχείριση στερεών αποβλήτων.
Οι ΟΤΑ και ο ΦΟΔΣΑ οφείλουν να ετοιμάσουν νέα τιμολογιακή πολιτική και η μείωση του κόστους μεταφοράς, που είχαμε υπολογίσει ότι μπορεί να ανέλθει έως το 40% μετά τη λειτουργία του έργου, θα πρέπει να μετακυλιστεί στους πολίτες της Δυτικής Θεσσαλονίκης» είπε.
Ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε επίσης, ότι θα πρέπει να υλοποιηθούν οι δράσεις της μετατροπής των 68 στρεμμάτων που βρίσκονται εντός της έκτασης του συγκεκριμένου ΣΜΑ, σε Περιβαλλοντικό Πάρκο που θα αποδοθεί στην τοπική κοινωνία, καθώς και η ανάπλαση του ρέματος του Μύλου και της παλιάς χωματερής του Δερβενίου.
Τέλος, αναφορικά με την πρόσφατη επίσκεψη του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο έργο του ΣΜΑ Ευκαρπίας και τις δηλώσεις του, ο κ. Φάμελλος είπε:
«Είναι απορίας άξιο, το ότι ο κ. Μητσοτάκης κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο έργο, υποστήριξε ότι η διαχείριση απορριμμάτων θα πρέπει να γίνεται μόνο σε περιφερειακό και όχι σε τοπικό επίπεδο, υποτιμώντας έτσι τη διαλογή στην πηγή και την ανακύκλωση.
Αυτή η άποψη, εκτός από αντιεπιστημονική και αντιπεριβαλλοντική, είναι σε ευθεία αντίθεση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Ας σοβαρευτούμε.
Δεν προσφέρονται όλα τα θέματα για πολιτική και κομματική εκμετάλλευση».
www.worldenergynews.gr
«Οφείλουμε να τροποποιήσουμε αυτή την πολιτική τόσο με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας, όσο και με βάση τις επιταγές της ευρωπαϊκής νομοθεσίας», τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός.
Είπε ακόμη, ότι «ο Εθνικός Σχεδιασμός Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΕΣΔΑ), που έχει ήδη θεσπιστεί από την κυβέρνησή μας το 2015, σε συνδυασμό με τα Περιφερειακά Σχέδια (ΠΕΣΔΑ), που προσαρμόζουν τη λογική του ΕΣΔΑ σε περιφερειακό επίπεδο, προτάσσει τη μείωση των απορριμμάτων, την ανακύκλωση και την ανάκτηση σε τοπικό επίπεδο παραγωγής τους.
Σε αυτό το πλαίσιο προσαρμόσαμε και ενσωματώσαμε τον ΣΜΑ Ευκαρπίας στη δική μας πολιτική, μειώνοντας τον όγκο των απορριμμάτων που θα δέχεται στο 55% της αρχικής του δυναμικότητας, ώστε να μην επιβαρύνει οικονομικά τον πολίτη, να συνδέεται με τη διαλογή στην πηγή και την ανακύκλωση και να αποστασιοποιηθεί από πρακτικές όπως η καύση σύμμεικτων απορριμμάτων.
Κάτι τέτοιο συνάδει και με την ευρωπαϊκή στρατηγική, αλλά και με τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά αιτήματα και τις προτάσεις της Αριστεράς και της Οικολογίας».
Ο κ. Φάμελλος τόνισε ακόμη, ότι ο ΣΜΑ Ευκαρπίας είναι ένα δημόσιο έργο και πρέπει να διατηρήσει τον δημόσιο χαρακτήρα του.
«Ωστόσο, το έργο αυτό δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς κοινωνικό έλεγχο» είπε και πρόσθεσε ότι «θα πρέπει η τοπική κοινωνία και ο Δήμος να παρακολουθούν τη λειτουργία του έργου, όχι μόνο ως προς την τήρηση των περιβαλλοντικών όρων, αλλά και ως προς την πρακτική της διαλογής στην πηγή».
Επιπλέον «χωρίς να τροποποιηθεί κατασκευαστικά το έργο, μπορεί και πρέπει να υπηρετεί ειδικά ρεύματα, όπως απόβλητα κήπων, κλαδέματα και λοιπά βιοαποικοδομήσιμα, ρεύματα ανακύκλωσης, καθαρών υλικών και άλλα» είπε.
Εξάλλου, όπως έχει γίνει γνωστό, οι Δήμοι γνωρίζουν, ότι εντός του 2017 θα πρέπει να προσαρμόσουν την πολιτική τους για τη διαχείριση των απορριμμάτων στο νέο ΕΣΔΑ και στα εναρμονισμένα σε αυτό ΠΕΣΔΑ.
«Έχουμε ήδη θεσπίσει τα απαραίτητα νομοθετικά και θα υπάρξουν και χρηματοδοτικά εργαλεία μέσα στο 2017.
Άρα στην πράξη η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να εφαρμόσει αυτή την αλλαγή όσον αφορά τη διαχείριση στερεών αποβλήτων.
Οι ΟΤΑ και ο ΦΟΔΣΑ οφείλουν να ετοιμάσουν νέα τιμολογιακή πολιτική και η μείωση του κόστους μεταφοράς, που είχαμε υπολογίσει ότι μπορεί να ανέλθει έως το 40% μετά τη λειτουργία του έργου, θα πρέπει να μετακυλιστεί στους πολίτες της Δυτικής Θεσσαλονίκης» είπε.
Ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε επίσης, ότι θα πρέπει να υλοποιηθούν οι δράσεις της μετατροπής των 68 στρεμμάτων που βρίσκονται εντός της έκτασης του συγκεκριμένου ΣΜΑ, σε Περιβαλλοντικό Πάρκο που θα αποδοθεί στην τοπική κοινωνία, καθώς και η ανάπλαση του ρέματος του Μύλου και της παλιάς χωματερής του Δερβενίου.
Τέλος, αναφορικά με την πρόσφατη επίσκεψη του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο έργο του ΣΜΑ Ευκαρπίας και τις δηλώσεις του, ο κ. Φάμελλος είπε:
«Είναι απορίας άξιο, το ότι ο κ. Μητσοτάκης κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο έργο, υποστήριξε ότι η διαχείριση απορριμμάτων θα πρέπει να γίνεται μόνο σε περιφερειακό και όχι σε τοπικό επίπεδο, υποτιμώντας έτσι τη διαλογή στην πηγή και την ανακύκλωση.
Αυτή η άποψη, εκτός από αντιεπιστημονική και αντιπεριβαλλοντική, είναι σε ευθεία αντίθεση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Ας σοβαρευτούμε.
Δεν προσφέρονται όλα τα θέματα για πολιτική και κομματική εκμετάλλευση».
www.worldenergynews.gr