Ο απόηχος των ανακοινώσεων του Elon Musk στην Tesla Battery Day δεν ήταν και τόσο ευνοϊκός, καθώς η μετοχή της εταιρείας υποχώρησε κατά 10%, όπως σημειώνει το Forbes. Η επενδυτική κοινότητα ανέμενε ότι μια ανακοίνωση κατά την οποία η μπαταρία θα είχε διάρκεια ζωής για ένα εκατ. μίλια χωρίς να χρειάζεται αντικατάσταση. Αντ’ αυτού, θα υπάρξουν νέες τεχνολογίες που θα βελτιώνουν σταδιακά τα εν λόγω συστήματα.
Στο πλαίσιο της Tesla Battery Day ο Elon Musk παρουσίασε τους νεοτερισμούς που ετοιμάζει η εταιρεία τα επόμενα χρόνια και επικεντρώνονται στις νέου τύπου μπαταρίες “tabless”, που θα κατασκευάζονται inhouse. Η μαζική παραγωγή του νέου τύπου μπαταριών θα ξεκινήσει εντός της επόμενης διετίας και θα οδηγήσει στη σταδιακή μείωση του κόστους ανά kWh και κατ επέκταση στην πτώση των τιμών των μοντέλων.
Κατά την Tesla, οι μπαταρίες “tabless” θα αυξήσουν την αυτονομία κατά 16% και παράλληλα θα οδηγήσουν στη μείωση κατά 14% του κόστους ανά kWh.
Το Tesla των 25.000 δολαρίων
Οι ανακοινώσεις του Musk στην πολυαναμενόμενη εκδήλωση δεν περιορίστηκαν μόνο στο κομμάτι των μπαταριών, αλλά υπήρξε και ενημέρωση για νέα μοντέλα της εταιρείας. Συγκεκριμένα, ο CEO της Tesla αποκάλυψε στοιχεία για το Model S Plaid το οποίο όπως είπε είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής που κατασκευάστηκε ποτέ.
Παράλληλα, ανακοίνωσε την κατασκευή ενός νέου μοντέλου με τιμή που δεν θα ξεπερνά τα 25.000 δολάρια (21.300 ευρώ), το οποίο θα βγει στην παραγωγή σε περίπου 3 χρόνια και θα εφοδιάζεται με σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης. Αυτό θα είναι το πιο προσιτό μοντέλο της εταιρείας γεγονός που οφείλεται στις νέες μπαταρίες.
Ίδιες οι τιμές των οχημάτων μελλοντικά
Όπως διαφαίνονται τα πράγματα, στο εγγύς μέλλον δεν θα υπάρχει διαφοροποίηση των τιμών σε ένα ηλεκτρικό όχημα Tesla Model 2 με ένα VW Golf με συμβατικό κινητήρα ορυκτών καυσίμων. Δεν θα ισχύει πλέον το επιχείρημα: «Δεν μπορώ να αγοράσω ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο λόγω του υψηλού κόστους, γιατί θα έχουν την ίδια τιμολόγηση».
Σε τρία χρόνια από τώρα, η επαναφόρτιση θα είναι πανταχού παρούσα, με αποτέλεσμα να πάρει ισχυρό προβάδισμα η ηλεκτροκίνηση. Με άλλα λόγια, όταν θα υπάρχει το δίλημμα της αγοράς ενός EV με εμβέλεια άνω των 300 μιλίων που είναι ταχύτερη και εξοπλισμένη με καλύτερη τεχνολογία από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης VW Golf, καθώς και πολύ πιο φθηνό στην λειτουργία του, αλλάζουν τα πάντα.
Δεν θα συντρέχει κάποιος ουσιαστικός λόγος για την αγορά ενός αυτοκινήτου που λειτουργεί με καύσιμο που προέρχεται από πετρέλαιο και φυσικό αέριο.
www.worldenergynews.gr