To νέο στοίχημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ακούει στο όνομα υδρογόνο, σύμφωνα με το Bloomberg.
Θεωρείται καθαρή λύση για την τροφοδοσία αυτοκινήτων, φορτηγών, πλοίων και θέρμανσης κτιρίων. Όλα αυτά συνεπάγονται τεράστια δαπάνη και δημιουργία μιας νέας ενεργειακής βιομηχανίας σχεδόν από το μηδέν και μείωση του κόστους σε ανταγωνιστικά επίπεδα
1. Ποιο είναι το πλεονέκτημα του υδρογόνου;
Στην παραγωγή χάλυβα, το υδρογόνο θα μπορούσε να αντικαταστήσει τον άνθρακα που χρησιμοποιείται. Αφαιρεί επίσης το οξυγόνο από το σιδηρομετάλλευμα, αλλά το αποτέλεσμα είναι υδρατμοί και όχι CO2.
2. O στόχος
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει στόχο να κατασκευάσει 40 GW ανανεώσιμου υδρογόνου έως το 2030. Για το λόγο αυτό απαιτούνται 470 δις. ευρώ δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων έως το 2050.
Μάλιστα, το υπουργικό συμβούλιο του κλίματος της Merkel τόνισε ότι το πράσινο υδρογόνο θα διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην «ανοικοδόμηση» της βιομηχανικής βάσης της Γερμανίας καθώς στοχεύει σε μηδενικές εκπομπές έως το 2050.
3. Tι συμβαίνει αλλού
Στην Ασία, ορισμένες χώρες επιδιώκουν το υδρογόνο περισσότερο ως τρόπο διαφοροποίησης των πηγών ενέργειας τους, παρά στην ανάγκη μείωσης των εκπομπών άνθρακα. Οι περισσότερες χώρες της περιοχής επικεντρώνονται στη χρήση υδρογόνου για τις μεταφορές και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Η Ιαπωνία έχει το παγκοσμίως μεγαλύτερο έργο ανανεώσιμης ενέργειας με υδρογόνο, με χωρητικότητα 10 GW. H Νότια Κορέα σχεδιάζει να τροφοδοτήσει πλήρως έξι πόλεις με υδρογόνο έως το 2025. Oι ΗΠΑ διαθέτουν 6.500 ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου διαθέσιμα στους πελάτες και αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ της παγκόσμιας αγοράς.
4.Τι κάνει ο ιδιωτικός τομέας
Η Mitsubishi Power Americas σχεδιάζει να κατασκευάσει τρεις σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με αέριο, έτοιμο για υδρογόνο στις ΗΠΑ και τη Γερμανία της RWE, η οποία σχεδιάζει να προμηθεύσει υδρογόνο στη χαλυβουργία Thyssenkrupp AG και να προωθήσει τη χρήση του καυσίμου στον προγραμματισμένο τερματικό LNG στη Γερμανία.
Το ITM Power και το Ceres Power του Ηνωμένου Βασιλείου, το Powercell της Σουηδίας και το Nel ASA της Νορβηγίας συγκαταλέγονται μεταξύ των εισηγμένων εταιρειών των οποίων η βασική δραστηριότητα περιλαμβάνει τεχνολογίες υδρογόνου.
Η Infinite Blue Energy της Αυστραλίας δήλωσε ότι σχεδιάζει μια αρχική δημόσια προσφορά που θα την καταστήσει την πρώτη εταιρεία υδρογόνου μηδενικών εκπομπών που θα εισαχθεί στο Χρηματιστήριο της Αυστραλίας.
Και ο ευρωπαίος αερομεταφορέας Airbus SE αγωνίζεται για να θέσει σε λειτουργία ένα επιβατικό αεροπλάνο μηδενικού άνθρακα έως το 2035.
5. Tα εμπόδια
Κυρίως, το κόστος του. Το υδρογόνο είναι επίσης δύσκολο να αποθηκευτεί, να μεταφερθεί και να παραδοθεί. Η πολύ χαμηλή πυκνότητα καθιστά την αποθήκευση και τις περισσότερες μορφές μεταφοράς ακριβές σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα.
6. Πότε θα είναι βιώσιμο το υδρογόνο
Έως το 2030, η μείωση του κόστους του υδρογόνου για τον τελικό χρήστη θα φτάσει το 60%, με την τεχνολογία να είναι μια ανταγωνιστική εναλλακτική λύση σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα σε ορισμένες εφαρμογές, σύμφωνα με το Hydrogen Council.
Το υδρογόνο θα μπορούσε να καλύψει έως και το 24% των ενεργειακών αναγκών του κόσμου έως το 2050, εάν υπάρχει υποστηρικτική πολιτική, σύμφωνα με την προοπτική Hydrogen Economy της BNEF.
www.worldenergynews.gr