Σε τρία χρόνια θα λανσαριστεί στην αγορά η φθηνότερη μπαταρία που εξελίσσει η ίδια του η εταιρεία. Ο λόγος για τον Elon Musk της Tesla και τα όσα είπε κατά τη διάρκεια της χθεσινής επίσημης ενημέρωσης για το πρόγραμμα ανάπτυξης της αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας.
Όπως αναφέρει το Reuters, μετά τις ανακοινώσεις του Μusk, οι επενδυτές εκτίμησαν τα νέα δεδομένα και μείωσαν την χρηματιστηριακή αξία της Tesla κατά 50 δισεκατομμύρια δολάρια, δεδομένου ότι η εταιρεία δεν έχει καταφέρει να φανεί συνεπής στις προαναγγελίες της κατά καιρούς.
Τι είπε ο Musk
Η νέα γενιά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα περιλαμβάνει και ένα μοντέλο αξίας 25.000 δολαρίων, το οποίο θα συγκρίνεται σε τεχνικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο που διατίθεται τώρα στην αγορά.
Παράλληλα, υποσχέθηκε ότι το κόστος της μπαταρίας θα υποχωρήσει κατά 50% τα προσεχή χρόνια, αξιοποιώντας τα εργαλεία που προσφέρει η τεχνολογία. Η Tesla αναμένει ότι θα μπορεί να κατασκευάζει έως και 20 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως. Φέτος, ολόκληρη η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να παραδώσει 80 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως.
Ανακυκλώμενες μπαταρίες
Ο CEO της Tesla περιέγραψε μια νέα γενιά μπαταριών σε σχέση με τις υπάρχουσες μπαταρίες, οι οποίες θα είναι πιο ισχυρές, με μεγαλύτερη αντοχή στη χρήση και θα κοστίζουν το μισό από τις υπάρχουσες μπαταρίες. Σχεδιάζει να ανακυκλώσει τις μπαταρίες στο εργοστάσιο στη Νεβάδα και παράλληλα να μειώσει την ποσότητα κοβάλτιου που απαιτείται για την κατασκευή της κάθε μπαταρίας. Το κοβάλτιο είναι ένα από τα πιο ακριβά υλικά για τις μπαταρίες. Στόχος της Tesla είναι να πλησιάσει το μηδέν, η ποσότητα του κοβαλτίου. Σκοπεύει επίσης να κατασκευάσει τις δικές της μπαταρίες νέας γενιάς σε πολλά αυτοματοποιημένα εργοστάσια σε όλο τον κόσμο.
Τέλος, οι επενδυτές αναζητούν αποδείξεις ότι η Tesla μπορεί να αυξήσει το προβάδισμά της στην τεχνολογία ηλεκτροδότησης έναντι των αυτοκινητοβιομηχανιών που παράγουν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων και των κερδών τους από οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Μάλιστα, ορισμένοι ερευνητές εκτιμούν ότι η ισοτιμία των τιμών ή το σημείο στο οποίο τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ίσης αξίας με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, θα επιτευχθεί όταν οι μπαταρίες θα κοστίζουν 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα (kWh).Οι μπαταρίες της Tesla κόστιζαν 156 δολάρια ανά kWh το 2019, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ηλεκτρικών οχημάτων Cairn Energy Research Advisors.
www.worldenergynews.gr